2016-01-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Länk: https://twitter.com/search?q=%23dngate&src=typd

Påfallande tyst från Twittervänstern ikväll, även på #svpol
Citera
2016-01-10, 21:07
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Inte en rad om varför polisen mörkade, de förnekar sig fan aldrig...
Du har rätt, men jag tror att 90% av dom som läser förstår varför det mörkades. Även folk som är längst ut på vänsterkanten.
Citera
2016-01-10, 21:07
Medlem
Citat:
Nu hakar public service på.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...pp-pa-festival

Sorglig artikel.

Personen som skrev den tänkte aldrig att läsaren skulle undra VARFÖR polisen mörkade händelsen? "Jaha, polisen mörkade massövergrepp på unga flickor. Allt är i sin ordning."
Citera
2016-01-10, 21:08
Medlem
Mannen med för dagens mest passande namn - Ågren - lär få det kämpigt i veckan.

Vem ska han skylla på? Ska han dementera? Påstå att DN ljuger?

Bara att något sådant uttalande citeras i en av landets ledande publikationer är häpnadsväckande. Visst är det intressant vad DN och Frick säger, men i det här läget är det polisens nästa drag som är en riktig cliffhanger.

Detta måste också komma upp på politikernivå. Det är dags för en kommission att undersöka vad som hänt. Brott som inte beivras pga inrikespolitiska skäl - fantastiskt!

Men som sagt, jag är inte helt säker på DN's version.....
Citera
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Bravo, så jobbar seriös media till skillnad från rasistiska kloakhål. Kanske får DN pris för årets scoop, kanske visar de sig ha mörkat. Vi vet inte. Håll dig till det.

Du påminner om en trasig fiol. Nej, det är inte rasistiskt att äcklas över att en del ensamkommande invandrare tafsar på flickor. Hur tänker du nu? Det är inte rasistiskt att äcklas över att detta mörkas.

Du har dock rätt i att vi inte vet allt. Att polisen har mörkat är klarlagt. Huruvida DN har mörkat eller inte eller bara är allmänt usla på journalistik återstår att se. Tyvärr tror jag att Kjöller får lite väl mycket skit, jag har läst hennes artiklar i över 10 år och hon skulle inte mörka frivilligt. Kafkakopian har dock en del att förklara.
Citera
Medlem
tzjs avatar
Frick växlade upp. Nu blir det intressant att se hur DN bemöter sanningen. Fastnar den i halsen, eller hinner dom spotta ut den?

Jävlar i havet, det här är inga små grejer.
Citera
2016-01-10, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Du har rätt, men jag tror att 90% av dom som läser förstår varför det mörkades. Även folk som är längst ut på vänsterkanten.
Artikeln är dock helt jävla meningslös om just den informationen inte finns med, det är hela storyn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Nej, det är inte rättsröta. Det är bara dumhet, och rädsla.

Och varifrån kommer "dumheten och rädslan"?
Citera
Medlem
Dn borde bli av med presstödet.
De är en fars utandess like.

Hur kan media få presstöd för att ljuga för befolkningen?

Skandal.
Citera
2016-01-10, 21:11
Medlem
Citat:
Verkar så:

http://www.gd.se/gastrikland/gavle/h...a-ansikte-utat

På senare tid har han arbetat vid ledningscentralen som polisens presstalesman i Stockholm.

Var Hesam Akbari sin såg till att informationen inte kom ut längre än arkiven?

Presskommuniken var i a f undertecknad av honom.

Akbari är dessutom ett afghanskt namn.
Citera
2016-01-10, 21:12
Medlem
Autochthons avatar
Även i Tyskland har politiker och politruker inom polisen sett till att sanningen döljs.
"Det finns en strikt anvisning från polisledningen att inte berätta om brott/förseelser om dessa begåtts av flyktingar."
"...temat 'flyktingar' skulle kunna utnyttjas av högerextremister"
Citat:

„Bei Straftaten von Tatverdächtigen, die eine ausländische Nationalität haben und in einer Erstaufnahmeeinrichtung gemeldet sind, legen wir den Fall auf dem Schreibtisch sofort zur Seite“, sagte ein hoher Polizeibeamter der Bild-Zeitung. „Es gibt die strikte Anweisung der Behördenleitung, über Vergehen, die von Flüchtlingen begangen werden, nicht zu berichten. Nur direkte Anfragen von Medienvertretern zu solche Taten sollen beantwortet werden.“

Ein Sprecher des hessischen Innenministeriums bestätigte dem Blatt indirekt die Wahrheit der Aussagen: „Die Pressestellen-Leiter wurden darauf hingewiesen, daß das Thema ‚Flüchtlinge‘ von Rechtsextremisten instrumentalisiert werden könnte, um gezielt Stimmung gegen Schutzsuchende zu schüren.“
[...]

Auch in Nordrhein-Westfalen sollen laut dem Bericht Straftaten von Asylanten in und um Flüchtlingsheimen nicht von der Polizei veröffentlicht worden sein. Lediglich rechtsextreme Anschläge sollten bekanntgemacht werden. In Sachsen meldete die Polizei von 19 schweren Straftaten (versuchter Totschlag oder Mord sowie sexueller mißbrauch) nur drei.

[ https://jungefreiheit.de/politik/deu...sch-vertuscht/ ]

Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Trams från Werner i vanlig ordning, men så sjukt frustrerande att idioter skriver sånt, där och här på Flashback och på andra ställen och ger de intellektuellt ohederliga inom etablissemanget en möjlighet att skifta fokus. Jag fattar inte ens vilka människor det här är, jag har aldrig stött på såna utanför internet; vissa kan väl antas vara vänstertroll, men långt ifrån alla.
Så länge som många människor "går på den lätta"; så länge som det bland en del faktiskt fungerar som "bromskloss för förändring" så kommer du att få läsa många sådana inlägg!

Mvh
Antisvenska FAscister
Citera
2016-01-10, 21:12
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Frick växlade upp. Nu blir det intressant att se hur DN bemöter sanningen. Fastnar den i halsen, eller hinner dom spotta ut den?

Jävlar i havet, det här är inga små grejer.
Jag brukar aldrig orka skriva i de här trådarna men nu är det så intressant att jag lägger mig i. Det finns ju bevis på att det till största del var hennes fel att inget av det publicerades, och nu skyller de allt på polisen. Hela flashback förutom IQ130 vet om detta, vilket är många människor. Ska man ändå skylla ifrån sig och ljuga igen, är den stora frågan. Kul åtminstone! Hoppas alla råkar riktigt illa ut! Det måste vara svårt att somna ikväll för många av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in