Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Och på tal om kapten. Il Capitano!
Totti är tillbaka. Äntligen.
Och i sammanhanget vill jag också lyfta fram Montolivo. Jag hyllade honom och Fiorentina då han var en ung kapten där. Sedan blev jag tämligen rabiat motståndare till att han lämnade till Milan. Jag håller fast vid att det var fel, men han är betydligt bättre i Milan än det erkännande han får. Han är ingen spektakulär spelare men oerhört nyttig och skicklig. För dagens Milan är han en värdig kapten.
Att jämföra honom med Baresi och Maldini är såklart inte rättvist. Men han är bra.
Roma mot Milan. Två lag som behöver en trepoängare. Två tränare som behöver en trepoängare. Det kanske inte räcker med tre poäng...
Ja, du och jag är överrens om mycket Brille. Ranieri är fantastisk, Allegri är ett briljant geni, Daniele Dessena är en finfin spelare och Francesco Totti är såklart världsbäst. Men det som skiljer oss åt däremot är synen på Riccardo Montolivo. Jag måste stå fast vid min åsikt här, en mer tafatt och felaktig lagkapten har nog aldrig funnit i AC Milan. Montolivo, lagkapten i ståtliga Milan. Smaka på den. Visst, han har helt okej grundkvalitéer, en ganska bra passningsfot, ett helt okej skott, o.s.v. Han var dessutom ganska bra under debutsäsongen i Milantröjan. Därefter har det gått rejält utför och jag vågar nog lova att det har med kaptensbindeln att göra. Det är helt enkelt en kostym alldeles för stor för Montolivo. Jag tycker egentligen inte ens han har i ett lag som Milan att göra utan borde snarare kunna briljera i typ Lazio eller för den delen Fiorentina där han egentligen borde vara. Milan däremot är ett alldeles för stort steg, men vad som är ännu mer tragiskt är att Montolivo förmodligen platsat i dagens Milan ändå då hela laget faktiskt är tämligen uselt.
Enligt mig är Montolivo en riktig alibispelare. Hoppas verkligen inte han finns med i Contes planer till sommarens EM-slutspel. Marchisio-Verratti-De Rossi, där har ni ett klockrent mittfält.
Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
https://www.youtube.com/watch?v=1oBbE8hiKqg
Francesco Totti - My Immortal.
Jag vill inte ens tänka på det. Den dagen... Min största idol i allt jag har företagit mig inom fotboll. Det ledde inte till en elitkarriär. Men jag var trogen hans ideal. Spelsinnet. Touchen. GENIET.
P.S Missa inte att Wilbacher och Borell dragit igång en ny podcast. Finns på Expressen... Trots platsen är den värd uppmärksamheten. De är EXTREMT kunniga.
Jag lyssnade på det och visst, roligt för oss som gillar italiensk fotboll. Anser dock att Borells tugg kan bli rejält tröttsamt i podcastformatet och så tycker jag nog att det blev även den här gången. Han gör sig allra bäst som en muttrande enstöring i Euro Talk, och då helst den gamla upplagan med O'Connor, Mjällby och andra sökningar. Borells brummande ljud när det kom en mindre genomtänkt analys var guld att se och höra. Men som podcast föredrar jag alla dagar i veckan ett calciomania med Reimers/Dahlin, Wilbacher och Birro. Nu tycker jag i och för sig att Calciomania gick ner sig ganska rejält på slutet, så kanske var det här för allas bästa?