2016-01-10, 09:16
Medlem
sebastian_s avatar
http://www.tv4play.se/program/fotbollskanalen-europa?video_id=2510977 Rossi som skytteligaledare.
Citera
2016-01-10, 09:39
Medlem
cyberkalles avatar
FC Südtirol tog en viktig bortaseger mot tidigare serieledarna Cittadella i Lega Pro.
Dom fick extra kraft av deras nya supporter
Citera
2016-01-10, 10:49
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
FC Südtirol tog en viktig bortaseger mot tidigare serieledarna Cittadella i Lega Pro.
Ha ha, härligt att du börjat följa det gänget.

Ser att de har en "klassisk" arena med löparbanor.
http://www.fm-arena.de/dp.php?show=LTCR2_110704_104707_1110.jpg
Citera
2016-01-10, 21:50
Medlem
Palermo vinner borta och Zamparini sparkar Ballardini!! Vafan i helvete, jag har tidigare reagerat på att tränare inte får tid och förtroende. Att white trash tatuerade överbetalda divor får bestämma. Klipp er, dra upp byxorna och skaffa ett jobb för helvete. Bli professionella.

Sju matcher fick Ballardini. Lazio (b), Juventus (h), Atalanta (b), Frosinone (h), Sampdoria (b), Fiorentina (h) och Hellas (b). Sju matcher och sju poäng. Ett ok resultat... Något att bygga på.

Spelarna gick alltså samman och avsatte tränaren.

Jag har ju sett detta oändligt många gånger i Cagliari. Men det har varit skillnad. De har ett spelsätt som är svårt att ändra och det är en klubb som inte varit så aktiv på spelarmarknaden. Man har kört vidare på sin trupp där spelarna står för kontinuitet. Men fan i helvete. Palermo!!!

Det var målvakten Sorrentino som ledde upproret. Han är kapten. Och har spelat i Palermo sedan 2013... Vaffanculo.

Ballardini är och förblir en hjälte.
Senast redigerad av Brille68 2016-01-10 kl. 22:48.
Citera
2016-01-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

För jävla bra! Håll igång och håll oss uppdaterade.

I Italien så njuter man av kulturskillnader. Bolzano och Sardinien. I samma jävla land. Och man snackar inte ens samma språk. Inte ens nära. Tyska och sardiska även om alla talar italienska. (en sanning med modifikation, eftersom jag stöter på gamlingar på Sardinien som inte förstår italienska. Otroligt men absolut sant.)

Kulturskillnader. För om detta hade hänt på sardinien så hade man lyft sin flagga med de avhuggna muslimska piraternas huvuden och reagerat beslutsamt.

https://www.youtube.com/watch?v=O7AM5wnUqrs
Citera
2016-01-10, 22:16
Medlem
Halva Serie A är avverkat! De fyra topplagen är inom tre poäng. Underbart.

Men vilken jävla återhämtning Allegris Juventus gjort. Så jävla imponerande. Efter de fyra topplagen haltar Roma fram... Det blir ingen Scudetto i år heller. Trots Juventus genuint usla inledning...

Jag satsade en liten peng på oavgjort idag, och min klokare son hängde på. Den enkla logiken var att varken Roma eller Milan kan vinna... Men av det lilla jag såg så verkade Milan vara närmast?

Två lag som jag och min son gillar.

Men jag hoppas att Napoli tar hem lo Scudetto. Higuains 18 mål efter halva Serie A måste vara världsrekord? Men jag gillar inte minst Hamsik. Napoli har nog den högsta nivån i Serie A. När allt fungerar så stormar de fram, och nu har de börjat visa på kontinuitet dessutom. Briljant.
Senast redigerad av Brille68 2016-01-10 kl. 22:23.
Citera
2016-01-10, 23:37
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och på tal om kapten. Il Capitano!

Totti är tillbaka. Äntligen.

Och i sammanhanget vill jag också lyfta fram Montolivo. Jag hyllade honom och Fiorentina då han var en ung kapten där. Sedan blev jag tämligen rabiat motståndare till att han lämnade till Milan. Jag håller fast vid att det var fel, men han är betydligt bättre i Milan än det erkännande han får. Han är ingen spektakulär spelare men oerhört nyttig och skicklig. För dagens Milan är han en värdig kapten.

Att jämföra honom med Baresi och Maldini är såklart inte rättvist. Men han är bra.

Roma mot Milan. Två lag som behöver en trepoängare. Två tränare som behöver en trepoängare. Det kanske inte räcker med tre poäng...

Ja, du och jag är överrens om mycket Brille. Ranieri är fantastisk, Allegri är ett briljant geni, Daniele Dessena är en finfin spelare och Francesco Totti är såklart världsbäst. Men det som skiljer oss åt däremot är synen på Riccardo Montolivo. Jag måste stå fast vid min åsikt här, en mer tafatt och felaktig lagkapten har nog aldrig funnit i AC Milan. Montolivo, lagkapten i ståtliga Milan. Smaka på den. Visst, han har helt okej grundkvalitéer, en ganska bra passningsfot, ett helt okej skott, o.s.v. Han var dessutom ganska bra under debutsäsongen i Milantröjan. Därefter har det gått rejält utför och jag vågar nog lova att det har med kaptensbindeln att göra. Det är helt enkelt en kostym alldeles för stor för Montolivo. Jag tycker egentligen inte ens han har i ett lag som Milan att göra utan borde snarare kunna briljera i typ Lazio eller för den delen Fiorentina där han egentligen borde vara. Milan däremot är ett alldeles för stort steg, men vad som är ännu mer tragiskt är att Montolivo förmodligen platsat i dagens Milan ändå då hela laget faktiskt är tämligen uselt.

Enligt mig är Montolivo en riktig alibispelare. Hoppas verkligen inte han finns med i Contes planer till sommarens EM-slutspel. Marchisio-Verratti-De Rossi, där har ni ett klockrent mittfält.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
https://www.youtube.com/watch?v=1oBbE8hiKqg

Francesco Totti - My Immortal.

Jag vill inte ens tänka på det. Den dagen... Min största idol i allt jag har företagit mig inom fotboll. Det ledde inte till en elitkarriär. Men jag var trogen hans ideal. Spelsinnet. Touchen. GENIET.

P.S Missa inte att Wilbacher och Borell dragit igång en ny podcast. Finns på Expressen... Trots platsen är den värd uppmärksamheten. De är EXTREMT kunniga.

Jag lyssnade på det och visst, roligt för oss som gillar italiensk fotboll. Anser dock att Borells tugg kan bli rejält tröttsamt i podcastformatet och så tycker jag nog att det blev även den här gången. Han gör sig allra bäst som en muttrande enstöring i Euro Talk, och då helst den gamla upplagan med O'Connor, Mjällby och andra sökningar. Borells brummande ljud när det kom en mindre genomtänkt analys var guld att se och höra. Men som podcast föredrar jag alla dagar i veckan ett calciomania med Reimers/Dahlin, Wilbacher och Birro. Nu tycker jag i och för sig att Calciomania gick ner sig ganska rejält på slutet, så kanske var det här för allas bästa?
Citera
2016-01-11, 09:09
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Ja, du och jag är överrens om mycket Brille. Ranieri är fantastisk, Allegri är ett briljant geni, Daniele Dessena är en finfin spelare och Francesco Totti är såklart världsbäst. Men det som skiljer oss åt däremot är synen på Riccardo Montolivo. Jag måste stå fast vid min åsikt här, en mer tafatt och felaktig lagkapten har nog aldrig funnit i AC Milan. Montolivo, lagkapten i ståtliga Milan. Smaka på den. Visst, han har helt okej grundkvalitéer, en ganska bra passningsfot, ett helt okej skott, o.s.v. Han var dessutom ganska bra under debutsäsongen i Milantröjan. Därefter har det gått rejält utför och jag vågar nog lova att det har med kaptensbindeln att göra. Det är helt enkelt en kostym alldeles för stor för Montolivo. Jag tycker egentligen inte ens han har i ett lag som Milan att göra utan borde snarare kunna briljera i typ Lazio eller för den delen Fiorentina där han egentligen borde vara. Milan däremot är ett alldeles för stort steg, men vad som är ännu mer tragiskt är att Montolivo förmodligen platsat i dagens Milan ändå då hela laget faktiskt är tämligen uselt.

Enligt mig är Montolivo en riktig alibispelare. Hoppas verkligen inte han finns med i Contes planer till sommarens EM-slutspel. Marchisio-Verratti-De Rossi, där har ni ett klockrent mittfält.

Jag lyssnade på det och visst, roligt för oss som gillar italiensk fotboll. Anser dock att Borells tugg kan bli rejält tröttsamt i podcastformatet och så tycker jag nog att det blev även den här gången. Han gör sig allra bäst som en muttrande enstöring i Euro Talk, och då helst den gamla upplagan med O'Connor, Mjällby och andra sökningar. Borells brummande ljud när det kom en mindre genomtänkt analys var guld att se och höra. Men som podcast föredrar jag alla dagar i veckan ett calciomania med Reimers/Dahlin, Wilbacher och Birro. Nu tycker jag i och för sig att Calciomania gick ner sig ganska rejält på slutet, så kanske var det här för allas bästa?
Är helt enig i den analysen. Att calciomania gick ner sig var ju för att de visste att de skulle lägga ner(vilket vi inte visste då). Jag har frågat här ett par gånger tidigare utan: Finns det ingen engelskspråkig podcast om serie a som är värd att lyssna på?
Citera
2016-01-11, 09:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
För jävla bra! Håll igång och håll oss uppdaterade.

I Italien så njuter man av kulturskillnader. Bolzano och Sardinien. I samma jävla land. Och man snackar inte ens samma språk. Inte ens nära. Tyska och sardiska även om alla talar italienska. (en sanning med modifikation, eftersom jag stöter på gamlingar på Sardinien som inte förstår italienska. Otroligt men absolut sant.)

Kulturskillnader. För om detta hade hänt på sardinien så hade man lyft sin flagga med de avhuggna muslimska piraternas huvuden och reagerat beslutsamt.

https://www.youtube.com/watch?v=O7AM5wnUqrs

Jag har shoppat lite prylar nu från deras webshop och på så vis gett dom lite stöd.

En lite sammanfattning från helgens match: https://www.youtube.com/watch?v=BLD3uGyCLKs

Jag har inget emot kulturskillnader bara man förstår var och när man ska hålla på med sin kultur.
Citera
2016-01-11, 09:43
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Halva Serie A är avverkat! De fyra topplagen är inom tre poäng. Underbart.

Men vilken jävla återhämtning Allegris Juventus gjort. Så jävla imponerande. Efter de fyra topplagen haltar Roma fram... Det blir ingen Scudetto i år heller. Trots Juventus genuint usla inledning...

Jag satsade en liten peng på oavgjort idag, och min klokare son hängde på. Den enkla logiken var att varken Roma eller Milan kan vinna... Men av det lilla jag såg så verkade Milan vara närmast?

Två lag som jag och min son gillar.

Men jag hoppas att Napoli tar hem lo Scudetto. Higuains 18 mål efter halva Serie A måste vara världsrekord? Men jag gillar inte minst Hamsik. Napoli har nog den högsta nivån i Serie A. När allt fungerar så stormar de fram, och nu har de börjat visa på kontinuitet dessutom. Briljant.
Higuains start är den bästa sen 1949. Min förhoppning på 40 mål sammanlagt för Higuain och Insigne har goda chanser att slå in.
Citera
2016-01-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero

...

Ha ha vi är nästan alltid överens. Men låt mig förklara.

Många har lite fel förväntningar på Montolivo. Som sagt så är han inte spektakulär. Känslig fot och bra speluppfattning, men inte särskilt målfarlig även om han kan skapa möjligheter.

Men om man tittar lite närmare på statistiken (jag använde whoscored.com) så uppenbarar sig hans styrkor. Han toppar tämligen överlägset i Serie A för de som spelat mer än 15 matcher då det gäller brytningar. Och självklart är alla konkurrenter försvarare. Dessutom är han hyfsat tacklingsstark. Han är alltså en oerhört nyttig spelare som har uppenbar spelskicklighet.
Citera
2016-01-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Higuains start är den bästa sen 1949. Min förhoppning på 40 mål sammanlagt för Higuain och Insigne har goda chanser att slå in.
Har ju tidigare Skrivit oändligt mycket om inte minst den genuint gode Luca Toni, som är den enda sedan 1950-talet som har gjort mer än 30 mål i vare sig Serie A eller Serie B. Higuain borde kunna nå detta, och kanske kanske utmana världsrekordet i Serie A, även om jag inte riktigt kan tro på det. Låt oss se...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in