2016-07-03, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Conte är en fantastisk tränare, kolla bara hur Italiens försvar såg ut. Så genomtänkt och vackert att se samspelet mellan försvarare och mittfältarna.

får tacka conte för genidraget att sätta in årets straffläggare i 120e minuten. det blir ett glatt minne för livet. herregud.
Citera
2016-07-03, 00:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
får tacka conte för genidraget att sätta in årets straffläggare i 120e minuten. det blir ett glatt minne för livet. herregud.

Kan inte belasta Conte för det, han har inga anfallare. Pelle och Darmians straffar var ännu värre. Buffon borde även han tagit en av de sista straffarna.
Hade det varit genidrag om Zaza satt sin straff?
Citera
2016-07-03, 00:31
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Men du som ser dig som lite skarpare än många andra kan inte låta slumpen utifrån ett utfall få avgöra huruvida det var ett klokt beslut eller ej. Givetvis är Zaza en bättre straffskytt än Chiellini, och bör därför bytas in vid tillfälle. Om Zaza däremot borde vara bland de fem ordinarie straffskyttarna låter jag vara osagt.
Citera
2016-07-03, 00:32
Medlem
Saandros avatar
Stolt. Otroligt stolt. Men ändå bittert. Vi tog världsmästarna till 120 minuter och 9 straffar. Italiens sämsta lag på 20 år var en straffläggning ifrån att komma till semi-final. Under matchen gång tyckte jag att man kunde såra Tyskland mer. Men ibland kom inte passningarna eller så var kvaliteten dålig. Men chanser hade man. Men jag förstår att spelarna på planen är trötta och ibland måste man vila med boll.

Straffläggningen behöver man knappt prata om. Zaza och Pelle träffar inte ens mål. Zazas boll har väl inte ens landat.. Buffon hoppade rätt varje gång och bör ha tagit någon. Men svårt att klandra Buffon. Tyskland sitter på mer kvalitet ju längre straffarna går.

Tack för allt Antonio Conte. Han gav oss mycket på lite tid. Skit och kritik har han fått, men resultaten är till hans fördel. Han gav oss ett LAG. En familj. En familj som krigade för varandra. Som tar kliven för varandra. Visst, kvalitet saknas. Men det gäller hela Italien. Men med en frisk Marchisio och Verratti kan man bara drömma om hur långt vi skulle gått. Eller varför inte bara en frisk De Rossi?

Jag hoppas och tror Ventura kan bygga vidare på detta. VM 2018 ber jag till högre makter att Buffon står där högst med pokalen. En sista resa för hans del och varför inte avsluta med ett VM guld?
Citera
2016-07-03, 00:34
Medlem
JayGatsbys avatar
Byter in negern för straffläggningen. Negern gör nån jävla regndans och skjuter över ribban.
Väljer nån gröngöling med pubishår till polisonger istället för Buffon som straffskytt.

FAAAN!
Citera
2016-07-03, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Tråkigt att det hela inte fick ett bättre slut, hatten av för Conte och laget. Tyskland välförtjänt vidare.
Jag håller med. Men straffsparkar är lite som poker, ibland förlorar man.

http://i.imgur.com/Y23JQQv.jpg

Får njuta av nostalgin. 1970 var ett bra år för Bud Spencer och gli Azzurri.

Från en fransk synvinkel...

They call me Trinity (trailer 2:58):
https://www.youtube.com/watch?v=ZjXwnnkyA3M

Game of the century (4:25):
https://www.youtube.com/watch?v=i8t1AQZgPgk

Vem är dessa underbara stjärnors motsvarighet idag?

Fast det är klart. Med Verratti och Marchisio så hade man haft större chans. Och med fler kreativa offensiva spelare trivs Ventura...

Så Italien har tappat sitt överläge mot Tyskland när det gäller mästerskapsmatcher. Men har kvar det då det gäller VM-matcher... Och för Tyskland och Italien så är det de stora titlarna som räknas, dvs VM.
Citera
2016-07-03, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Men du som ser dig som lite skarpare än många andra kan inte låta slumpen utifrån ett utfall få avgöra huruvida det var ett klokt beslut eller ej. Givetvis är Zaza en bättre straffskytt än Chiellini, och bör därför bytas in vid tillfälle. Om Zaza däremot borde vara bland de fem ordinarie straffskyttarna låter jag vara osagt.

nu syftade jag snarare på att jag kommer skratta mig tårögd till hela situationen där han halvt hoppar fram likt en spindel under sin 10 sekunders ansats. roligaste jag sett detta EM:et.

för övrigt svårt att se att någon spelare som ska fjolla runt med massa alternativa ansatser skulle göra bättre ifrån sig än en bredsida från valfri spelare.
Citera
2016-07-03, 00:59
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
nu syftade jag snarare på att jag kommer skratta mig tårögd till hela situationen där han halvt hoppar fram likt en spindel under sin 10 sekunders ansats. roligaste jag sett detta EM:et.

för övrigt svårt att se att någon spelare som ska fjolla runt med massa alternativa ansatser skulle göra bättre ifrån sig än en bredsida från valfri spelare.

Jag är med på båda. Däremot tror jag knappast det är Zazas signum att se skitnödig ut när han skjuter straffar.

.......

Det är verkligen ofta straffar missas när spelare håller på att tramsa. Det är väl rätt åt dem.
Citera
2016-07-03, 01:08
Medlem
Har förstått att det blev viss kritik mot Zaza. Kan jag delvis förstå, eftersom han sattes i en jävligt svår situation av Conte. Han borde ha kommit in tidigare så att han hade haft bollkontakt, och självklart ska han inte spela upp.

Kommer ihåg då Hart spelade apa, och Pirlo straffade honom:

https://www.youtube.com/watch?v=gXFWmpB-cPQ

Tänk att ha en Pirlo, Totti eller Luca Toni på bänken och ta in i sista minuten inför straffar.
Citera
2016-07-03, 01:36
Medlem
Saandros avatar
https://www.youtube.com/watch?v=lomck3mDC5k

https://streamable.com/7p1t

Fy fan. Jag orkar inte.. Buffon har VM 2018 att vinna. Barzaglis resa tar dock slut här. Grazie Andrea!
Citera
2016-07-03, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
https://www.youtube.com/watch?v=lomck3mDC5k

https://streamable.com/7p1t

Fy fan. Jag orkar inte.. Buffon har VM 2018 att vinna. Barzaglis resa tar dock slut här. Grazie Andrea!

Vansinnigt vackert! På ett sorgset vis... Men de som följer Calcio får ofta kritik för att de överbetonar passion. Men om man följer den italienska fotbollen så har man en förståelse för viktigheten. För fansen, spelarna och samhället i stort.

Alla tar det på allvar. Calcio är viktigt.

Jag måste erkänna att jag njuter av fotbollsspelarnas känslor. Riktigt glada då de vinner och förtvivlade då de förlorar. Och att det är större än dem. De är förtvivlade för alla drömmar som krossades...
Citera
2016-07-03, 04:43
Medlem
Ferry31s avatar
Min italienska är inte jättebra, men jag kan i alla fall utläsa i media och på instagram att italienarna är rasande på Pellè. För italienarna är tydligen respekt för motståndarna A och O. Kan förstå det, man ska såklart vara ödmjuk och det ser inte så snyggt ut när Pellè som är en anfallare i Southampton står och försöker psyka världens bästa målvakt. Det är lite så han är tyvärr. Han är lite av en diva och har alltid haft attitydproblem. Jag fattar dock inte helt varför han gör så, när det syns av så många. Han vet att det kommer ge konsekvenser och man borde definitivt aldrig göra så om risken är stor att man missar. Han har tidigare varit superkass på straffar dessutom, vilket gör hans beteende ännu konstigare. Troligtvis så är hans självförtroende och ego så stort som det kan bli efter de senaste veckorna.

Tycker däremot att det är patetiskt när folk skriver att han ska lämna landslaget och aldrig komma tillbaka. Mycket skrivs i affekt såklart, men jag ser ingen anledning för honom att kickas. Han gjorde ett bra EM och kommer hålla i ca 4 år framöver i alla fall. Italien har ju inte överflöd med alternativ heller så det vore bara korkat att göra sig av med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in