2016-01-09, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Ej besvarat - Att svara på frågan "Vem köper de Onecoins som säljs" med svaret "Genom köporder" är helt befängt. Se Fråga 3 som hänger ihop med detta.

Nej det är det inte, det är det enda uppenbara svaret av två, där svar nummer två är att onecoin scammar alla som lägger säljordrar

Citat:
Redan i detta svar borde till och med ett klappmongo som du begripa att Ruja när som helst kan bestämma att priset sätts till 0,000001 USD - lägga ner verksamheten och dra dit pepparn växer med allas pengar.

Citera mig någonstans där jag ger sken av att inte begripa detta?

Citat:
Här har du helt fel igen , på samma sätt som punkt 1

Om jag lägger en köporder på 1000 Onecoins , medans medlemmarna endast kan sälja exempelvis 50 Onecoins per gång , skulle detta betyda i praktiken att jag betalar 20 medlemmars sälj.

Problemet som uppstår gällande fråga 1 och 3 är rätt uppenbar....

Vem betalar de Onecoins (i.e. tokens som gör att jag får "gratis" onecoins") jag får i varje paket jag köper? Dom skapas ju från tomma intet! Där finns det INGEN köp och säljorder?????

Så med andra ord , gällande 1 & 3 får du gå tillbaka till ritbordet och fundera igen hur det fungerar , för det du säger håller inte i verkligheten.

Medlemmarna betalar dem när de går köper paket givetvis? Egentligen finns det inget att betala i det här läget eftersom det inte finns någon kostnad eller något marknadsvärde för de onecoin som mineas? Jag vetefan om jag missförstår vad du är ute efter och i så fall får du ta och precisera dig?

Citat:
Och där har du igen svarat perfekt på att hela den här skiten är en FET stor Scam!
För du kan ju uppenbarligen inte besvara frågan.
"Vet inte" är inte ett svar

Haha, ja absolut! Det faktum att jag inte har insyn vederlägger att det hela är en scam. Ta dig i kragen istället och inse att det faktum att jag inte kan besvara frågan inte vederlägger någonting annat än att jag inte vet svaret. Och, jo, "vet inte" är ett svar. http://www.synonymer.se/?query=svar

Citat:
Ja , och det är alltså inte ett svar på frågan "Vet inte" är inte ett svar.
Och kan man inte besvara sån elementär fråga , när man tror att det är sälj & köp som finansierar varandra - när det genereras Onecoins ur tomma intet.
Då bör till och med ett klappmongo som du inse att det är en fet scam.

Jo, det är precis vad det är. För till skillnad från dig så spekulerar jag inte när jag inte vet. Dina slutsatser är patetiska, att JAG inte vet vederlägger att det är en SCAM. Att Onecoin inte redovisar förfarandet vid köp/sälj med en öppen orderbok tyder på att det kan vara en scam. Ingenting annat!

Citat:
Sorry klappmongo!

Tillbaka till ritbordet. 1,2,3,4,5 är inte besvarade.

Jo, allihop. http://www.synonymer.se/?query=svar
Dock verkar din karaktär på ett svar vara att det är något som överbevisar frågan det ställs emot. Jag har redan berättat för dig att jag inte har något behov av att överbevisa någon. Det gjorde jag för flera månader sedan.

Citat:
3 av frågorna 2,4 & 5 hade du besvarat med "Vet inte , fråga Onecoin"

Nej, två av dem var länkade med att jag redan gett min syn på spörsmålen tidigare. Det betyder att jag har svarat.

Citat:
Fråga 1 & 3 är du helt ute och cyklar på.

I så fall är det beroende på att jag har missförstått frågeställningarna, förtydliga isf

Citat:
Tyvärr verkar du helt enkelt spela efter någon annans pipa....

Utveckla genom att antingen förklara eller hänvisa till tidigare inlägg jag gjort som gör att min argumentationslinje från dag 1 i den här tråden inte blir stringent

Citat:
Onecoin ÄR en scam , du bevisar det genom att dels hitta på att alla Onecoins köps och Säljs via medlemmar genom köp och säljordrar. (Omöjlighet)

Nej jag hittar inte på. Och nej, det är ingen omöjlighet, din trögtänkta fan.

EDIT: Jag vet inte om du fått för dig att jag skrivit att ALLA onecoins härstammar från köp/säljordrar. I så fall är du en idiot som saknar läsförståelse (iofs ingen skräll)

Citat:
Och dels besvarar frågor med "Vet inte , fråga Onecoin" när det blir för känsligt....

Känsligt... Om vi börjar med att backa bandet hit:
(FB) Onecoin
"... jag inte har något egenintresse i att gröna onecoin med något som inte vore sanningsenligt"
och om du sedan vill kan du följa mina inlägg framåt så kommer du märka att jag håller den linjen.

Berätta nu för mig varför jag skulle tycka det var känsligt ifall det kom fram att onecoin är en bluff. Varsågod:

Citat:
Vi tackar för att du bevisar det gång på gång genom dina svar!

Jag tackar dig för ytterligare ett inlägg bestående av dogmatiskt svammel samt påhopp
Senast redigerad av Lyssna Kompis 2016-01-09 kl. 01:37.
Citera
2016-01-09, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Text...

Medlemmarna betalar dem när de går köper paket givetvis?

Text..

Finns bara en mening som är värd att kommentera i ditt svar , eftersom den är en komplett motsägelse till vad som diskuterats...

Nu har vi hamnat i 2 val....

1) Medlemmar köper ett paket (Då betalar dom för alla Onecoins)
2) Medlemmar får Bonus på alla paket som deras downline köper. (Network Bonus)

Enligt dig så skall dessa nu betalas ur tomma intet , eftersom paketbetalningarna betalar Onecoins och inte bonusen.

1) Medlemmar köper ett paket. (Detta paket betalar alla downline bonusar som skall betalas ut)
2) Medlemmar får en bluff valuta gratis i detta köp som Onecoin försöker skylta med är "årets köp" men det finns ingen ekonomisk täckning för denna bluffvaluta.

Det skall även tilläggas att om medlemmarna betalar för Onecoins när dom köper paket - varför skall det då finnas medlemmar som läger köporder på Onecoins?
Det måste ju vara mer värt att isåfall som medlem lägga pengarna på ytterligare ett paket och inte köpa Onecoins - eftersom jag får Onecoins i paketet....

Så åter igen , det är en bluff som kommer att gå åt helvette , tyvärr kommer det att ta tid då det är ett Ponzi upplägg.....
Citera
2016-01-09, 11:31
Medlem
Citat:
Finns bara en mening som är värd att kommentera i ditt svar , eftersom den är en komplett motsägelse till vad som diskuterats...

Nu har vi hamnat i 2 val....

1) Medlemmar köper ett paket (Då betalar dom för alla Onecoins)
2) Medlemmar får Bonus på alla paket som deras downline köper. (Network Bonus)

Enligt dig så skall dessa nu betalas ur tomma intet , eftersom paketbetalningarna betalar Onecoins och inte bonusen.

Öh? Jag vet inte om du spelar dum eller vad det är du vill säga.. Det är väl en självklarhet att bonusarna finansieras av medlemmarnas betalningar. Och att när onecoins mineas så finns där ingen kostnad som skall betalas!

Citat:
1) Medlemmar köper ett paket. (Detta paket betalar alla downline bonusar som skall betalas ut)
2) Medlemmar får en bluff valuta gratis i detta köp som Onecoin försöker skylta med är "årets köp" men det finns ingen ekonomisk täckning för denna bluffvaluta.

1) Japp
2) Korrekt, för som jag har förklarat för dig så behöver inte onecoin ha täckning för framtida säljordrar
(FB) Onecoin

Citat:
Det skall även tilläggas att om medlemmarna betalar för Onecoins när dom köper paket - varför skall det då finnas medlemmar som läger köporder på Onecoins?
Det måste ju vara mer värt att isåfall som medlem lägga pengarna på ytterligare ett paket och inte köpa Onecoins - eftersom jag får Onecoins i paketet....

Jag vet inte vad det är för rate på tokens/onecoins just nu, men det verkar vara en förlustaffär, ja. Kanske vill man ha coins snabbt av någon anledning. Men enligt dig så är ju alla som är med klappmongon så de som lägger köpordrar begriper nog inte bättre

Citat:
Så åter igen , det är en bluff som kommer att gå åt helvette , tyvärr kommer det att ta tid då det är ett Ponzi upplägg.....

Sluta särskriva om du ska fortsätta göra anspråk på att vara smartare än jag.

EDIT: Om du sedan vill behålla trovärdigheten borde du bemöta svaren som jag gav på de anklagelser du riktade mot mig i förra inlägget. Din attityd i den här tråden är nämligen ofta att såga men när du får mothugg så håller du ofta käften. Det tyder på att dina sågningar är grundlösa.
Senast redigerad av Lyssna Kompis 2016-01-09 kl. 12:20.
Citera
2016-01-09, 12:28
Medlem
Citat:
Öh? Jag vet inte om du spelar dum eller vad det är du vill säga.. Det är väl en självklarhet att bonusarna finansieras av medlemmarnas betalningar. Och att när onecoins mineas så finns där ingen kostnad som skall betalas!

Om bonusarna för Network skall finansieras genom köpen av paketen som medlemmarna görs - så finns det inte täckning för att finansiera de Onecoins som blidas ur tomma intet i samband med köpen.

Du säger att Onecoins finansieras genom att "Medlemmarna betalar dem när de går köper paket givetvis?". Men detta går inte finansiellt ihop , eftersom avgiften som medlemmarna lägger för paketen skall finansiera bonuse för deras uplines.

Det är precis här jag säger att det ni säger inte stämmer....

Köpet som en medlem gör när hen köper ett paket kan inte både betala för de onecoins hen får i paket OCH betala bonusen för uplines.

Citat:
1) Japp
2) Korrekt, för som jag har förklarat för dig så behöver inte onecoin ha täckning för framtida säljordrar
(FB) Onecoin

Det går inte att tillverka pengar ur tomma intet.

Onecoin ligger enligt Ruja på en kurs nu på 4,35.
Om Onecoin inte betalar mig när jag NU vill sälja 5000 Onecoins eftersom dom inte kan betala mig den summan , så bör dom kunna ge mig möjlighet att säja dessa för 0,5 USD till valfri medlem.

Om detta inte fungerar , så är Onecoin en ren och skär bluffvaluta.

Det finns ingenstans där ni har skickat upp skärmdump som BEVISAR att köp och säljordrar går "hand i hand".

Tillika så finns det ingen marknad för medlemmar att "köpa" Onecoins eftersom det ger mer "valuta"
för alla klappmongon att köpa paket och således få "Gratis Onecoins" + "Bonus" + "Bonus till uplines"

Citat:
Jag vet inte vad det är för rate på tokens/onecoins just nu, men det verkar vara en förlustaffär, ja. Kanske vill man ha coins snabbt av någon anledning. Men enligt dig så är ju alla som är med klappmongon så de som lägger köpordrar begriper nog inte bättre

Finns ingen anledning att köpa Onecoins eftersom dom tillverkas ur luften när en medlem köper ett paket och får Tokens.
Med andra ord så finns det INGEN köpare av Onecoins - och för att hålla luftslottet uppe så får man inte bestämma över sina egna Onecoins , utan man får bara sälja ett fåtal åt gången.

OM ditt svammlande skulle stämma , skulle vilken medlem som helst kunna lägga ut en säljorder på , exempelvis 10.000 Onecoins. När det läggs en köporder så skulle dessa kunna dras från den säljorder som är lagd.
Så är inte fallet...

Citat:
Sluta särskriva om du ska fortsätta göra anspråk på att vara smartare än jag.

EDIT: Om du sedan vill behålla trovärdigheten borde du bemöta svaren som jag gav på de anklagelser du riktade mot mig i förra inlägget. Din attityd i den här tråden är nämligen ofta att såga men när du får mothugg så håller du ofta käften. Det tyder på att dina sågningar är grundlösa.

Har i tidigare inlägg redan skrivit att jag är ordblind och stavar och särskiver fel titt som tätt.

Jag har inte fått "mothugg" och dina svar är endast svammel och bortförklaringar där du lindar in dig i motsägelser som inte stämmer.

Att besvara frågor med "Vet inte" fungerar inte , det som händer då är mer att du erkänner att
"Tyvärr , men jag har ingen aning , men jag är ett klappmongo och går med i en sekt där jag inte förstår någonting."

Det finns absolut ingen framtis för Onecoin som etablerad Kryptovaluta
Onecoin är ett Ponzi bedrägeri , frågan är bara hur länge Onecoin klarar sig. 1 månad , 1 år?
Men onecoin kommer aldrig att komma ut publikt och vara ett accepterat betalmedel.
Citera
2016-01-09, 14:30
Medlem
Citat:
Om bonusarna för Network skall finansieras genom köpen av paketen som medlemmarna görs - så finns det inte täckning för att finansiera de Onecoins som blidas ur tomma intet i samband med köpen.

Du säger att Onecoins finansieras genom att "Medlemmarna betalar dem när de går köper paket givetvis?". Men detta går inte finansiellt ihop , eftersom avgiften som medlemmarna lägger för paketen skall finansiera bonuse för deras uplines.

Det är precis här jag säger att det ni säger inte stämmer....

Köpet som en medlem gör när hen köper ett paket kan inte både betala för de onecoins hen får i paket OCH betala bonusen för uplines.

Köpet som en medlem gör av paket finansierar bonusar till andra medlemmar
Köpordrar finansierar säljordrar
Onecoins som genereras (dvs. mineas) behöver inte finansieras

Sluta dribbla och håll dig stringent!

Citat:
Det går inte att tillverka pengar ur tomma intet.

Onecoin ligger enligt Ruja på en kurs nu på 4,35.
Om Onecoin inte betalar mig när jag NU vill sälja 5000 Onecoins eftersom dom inte kan betala mig den summan , så bör dom kunna ge mig möjlighet att säja dessa för 0,5 USD till valfri medlem.

Om detta inte fungerar , så är Onecoin en ren och skär bluffvaluta.

Det finns ingenstans där ni har skickat upp skärmdump som BEVISAR att köp och säljordrar går "hand i hand".

Tillika så finns det ingen marknad för medlemmar att "köpa" Onecoins eftersom det ger mer "valuta"
för alla klappmongon att köpa paket och således få "Gratis Onecoins" + "Bonus" + "Bonus till uplines"

Utgångspunkten för hela diskussionen är att köp och säljordrar matchas mot varandra. Hur fan ska jag kunna bevisa hur det egentligen går till? Men två lägen (och nu blir det upprepningar men det är tydligen ett måste i diskussionerna med dig):

1) Köp- och säljordrar matchar - Företaget onecoin har inga kostnader
2) Företaget Onecoin köper alla säljordrar och betalar ut coins till alla köpordrar - Företaget Onecoin kommer inte ha täckning

Du kan inte låsa dig vid att alternativ 2 är det som tillämpas enkom mot bakgrund av att alternativ 1 inte ledits i bevis som det varande tillvägagångssättet

Citat:
Finns ingen anledning att köpa Onecoins eftersom dom tillverkas ur luften när en medlem köper ett paket och får Tokens.
Med andra ord så finns det INGEN köpare av Onecoins - och för att hålla luftslottet uppe så får man inte bestämma över sina egna Onecoins , utan man får bara sälja ett fåtal åt gången.

OM ditt svammlande skulle stämma , skulle vilken medlem som helst kunna lägga ut en säljorder på , exempelvis 10.000 Onecoins. När det läggs en köporder så skulle dessa kunna dras från den säljorder som är lagd.
Så är inte fallet...

Grundlöst snack som är lönlöst att leda i diskussion

Citat:
Har i tidigare inlägg redan skrivit att jag är ordblind och stavar och särskiver fel titt som tätt.

Jag har inte fått "mothugg" och dina svar är endast svammel och bortförklaringar där du lindar in dig i motsägelser som inte stämmer.

Att besvara frågor med "Vet inte" fungerar inte , det som händer då är mer att du erkänner att
"Tyvärr , men jag har ingen aning , men jag är ett klappmongo och går med i en sekt där jag inte förstår någonting."

Det finns absolut ingen framtis för Onecoin som etablerad Kryptovaluta
Onecoin är ett Ponzi bedrägeri , frågan är bara hur länge Onecoin klarar sig. 1 månad , 1 år?
Men onecoin kommer aldrig att komma ut publikt och vara ett accepterat betalmedel.

Det var inget av det du nu skrev som jag syftade till att jag ville ha svar på, jag syftade till att få svar på dina aklagelser och påhopp, vilket framgick av det jag skrev. Jag ska servera dig tre exempel. Bemöt dem för att behålla din trovärdighet i dina påhopp:

1:

Citat:
Redan i detta svar borde till och med ett klappmongo som du begripa att Ruja när som helst kan bestämma att priset sätts till 0,000001 USD - lägga ner verksamheten och dra dit pepparn växer med allas pengar.

Citat:
Citera mig någonstans där jag ger sken av att inte begripa detta?

2:

Citat:
Tyvärr verkar du helt enkelt spela efter någon annans pipa....

Citat:
Utveckla genom att antingen förklara eller hänvisa till tidigare inlägg jag gjort som gör att min argumentationslinje från dag 1 i den här tråden inte blir stringent

3:

Citat:
Onecoin ÄR en scam , du bevisar det genom att dels hitta på att alla Onecoins köps och Säljs via medlemmar genom köp och säljordrar. (Omöjlighet)
Och dels besvarar frågor med "Vet inte , fråga Onecoin" när det blir för känsligt....

Citat:
Känsligt... Om vi börjar med att backa bandet hit:
(FB) Onecoin
"... jag inte har något egenintresse i att gröna onecoin med något som inte vore sanningsenligt"
och om du sedan vill kan du följa mina inlägg framåt så kommer du märka att jag håller den linjen.

Berätta nu för mig varför jag skulle tycka det var känsligt ifall det kom fram att onecoin är en bluff. Varsågod:
Senast redigerad av Lyssna Kompis 2016-01-09 kl. 14:45. Anledning: fel länk
Citera
2016-01-09, 15:38
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
15 000 konton är 15 000 konton. Pratar vi om personer är det säkert delat på tre, dvs ca 5000 personer. Men vi talar konton. Det finns enligt FB:s egen statistik ca 15 000 konton.

Jag har redan räknat ut allt. 2,4 miljoner euro i veckan räcker i Norden. Ni kan själva rita upp sju toppnoder och se att det krävs 8 under dessa som drar in €300 000/st (räkna inte på €350 000 eftersom en del bonus redan kommer från matchningsbonus och direktbonus.)

Angående frågan om hur många konton det finns idag i Norden.

Finland 13.792
Sverige 15.500
Norge 3.562
Danmark 167

Totalt 33.021 konton i Norden.

Ta man bort hälften (50%) så har man kvar 16.510 konton i Norden.

Kina 461.103 (ökar med ca 20-30 nya/h dagtid)
Vietnam 32.321
Thailand 24.674
Tyskland 17.753
Malaysia 13.775
Ukraina 10.647
India 9.401
Ryssland 9.190
USA 8.325
Taiwan 6.773
Italien 6.005
Filippinerna 5.479
Österrike 5.473
Kazakstan 5.242
Korea 4.184
Rumänien 4.178
Estland 4.062
Spanien 3.378
Schweits 3.295
Virgin Island 3.068

För att ta några av länder...

Indien ökar konstant med ca 500 nya i veckan och med den här takten snart förbi både Finland och Sverige.

Eftersom samtliga länder ökar konstant, kommer jag att uppdatera dessa siffror minst 1/vecka

TOTALT finns det över 820.000 konton.

Know Your Customer (KYC) - Verify your customers identity‎ är ett måste för att åter kunna bli godkänt i bla USA och därför viktigt att alla fyller i dessa uppgifter trots att man inte tänker köpa eller sälja inom det närmaste tiden.

"OneCoin Is Close To Opening The Doors For US Citizens Again. After the US declared OneCoin and other cryptocurrencies a commodity back in September 2015, OneCoin has been working non-stop to comply with all requirements to do business in the US. The US is an un-tapped ripe market that will be open for business soon."
Senast redigerad av Flyingrider78 2016-01-09 kl. 16:31.
Citera
2016-01-09, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingrider78
Angående frågan om hur många konton det finns idag i Norden.

Finland 13.792
Sverige 15.500
Norge 3.562
Danmark 167

Totalt 33.021 konton i Norden.

Ta man bort hälften (50%) så har man kvar 16.510 konton i Norden.

Kina 461.103 (ökar med ca 20-30 nya/h dagtid)
Vietnam 32.321
Thailand 24.674
Tyskland 17.753
Malaysia 13.775
Ukraina 10.647
India 9.401
Ryssland 9.190
USA 8.325
Taiwan 6.773
Italien 6.005
Filippinerna 5.479
Österrike 5.473
Kazakstan 5.242
Korea 4.184
Rumänien 4.178
Estland 4.062
Spanien 3.378
Schweits 3.295
Virgin Island 3.068

För att ta några av länder...

Indien ökar konstant med ca 500 nya i veckan och med den här takten snart förbi både Finland och Sverige.

Eftersom samtliga länder ökar konstant, kommer jag att uppdatera dessa siffror minst 1/vecka

TOTALT finns det över 820.000 konton.

Du som är så insatt i detta, hur kan det komma sig att Danmark endast har 167 konton? Satsar ni inte alls i Danmark?
Citera
2016-01-09, 16:42
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattej
Du som är så insatt i detta, hur kan det komma sig att Danmark endast har 167 konton? Satsar ni inte alls i Danmark?

Danmark ligger fortfarande i startgroparna, men det finns fler som redan köpt konton där, med hjälp av folk från bla Sverige.
Citera
2016-01-09, 16:48
Medlem
Citat:
"OneCoin Is Close To Opening The Doors For US Citizens Again. After the US declared OneCoin and other cryptocurrencies a commodity back in September 2015, OneCoin has been working non-stop to comply with all requirements to do business in the US. The US is an un-tapped ripe market that will be open for business soon."

Var kommer denna infon ifrån?
Länk?
Citera
2016-01-09, 16:50
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattej
Var kommer denna infon ifrån?
Länk?

Den här trovärdiga källan: http://www.onecoinminer.com/washington/peshastin.html
Citera
2016-01-09, 16:52
Medlem
Citat:
Danmark ligger fortfarande i startgroparna, men det finns fler som redan köpt konton där, med hjälp av folk från bla Sverige.

Ändå märkligt när Danmark är så pass nära Sverige geografiskt. Borde finnas en massa "Onecoinare" i Södra Sverige som känner mer danskar än 167st som dom borde kunnat lura med i detta? Kanske inte ens 167 st danskar om nu några har fler än ett konto.
Citera
2016-01-09, 16:56
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Den här trovärdiga källan: http://www.onecoinminer.com/washington/peshastin.html

Ja, då är det ju så klart sant med tanke på att en sån trovärdig sida skrivit det

Borde inte detta nämnas på Onecoins officiella hemsida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in