Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-09, 16:21
Medlem
Är jag den enda som sitter och väntar på deklarationen i mars månad? Jag har lyckats räkna ut att jag får tillbaka runt 40000 kr iår. Betalat väldigt mycket skatt iår.. vet ni själva hur mycket ni kommer få tillbaka och vad ni skall göra med pengarna? Denna ständigt ivriga väntan..
Citera
2016-01-09, 16:50
Medlem
cacas avatar
Restskatt som vanligt känns jävligt bra att jag har lånat pengar av staten istället för lånat ut. Ser ingen merit i få tillbaka mycket?

Här länk till er som vill kolla hur det blir för er....
http://www.skatteverket.se/webdav/files/servicetjanster/skatteutrakning2015/prelskut15ink1.html
Citera
2016-01-09, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Är jag den enda som sitter och väntar på deklarationen i mars månad? Jag har lyckats räkna ut att jag får tillbaka runt 40000 kr iår. Betalat väldigt mycket skatt iår.. vet ni själva hur mycket ni kommer få tillbaka och vad ni skall göra med pengarna? Denna ständigt ivriga väntan..
Japp, har också räknat ut skatten, blir som väntat pengar tillbaka. Åker in på börsen för köp av lämpliga värdepapper.
Citera
2016-01-09, 17:31
Medlem
Fopolls avatar
Citat:
Jag har lyckats räkna ut att jag får tillbaka runt 40000 kr iår.

Blir lite nyfiken på vad du menar med begreppet "lyckats" i det här sammanhanget.
Var det svårt från början? Eller kom du på ett sätt att få ett belopp att helt plötsligt bli ett annat?
Citera
2016-01-09, 17:44
Medlem
revodnebs avatar
Jag räknar med en fet efterskatt som vanligt, så slipper jag bli besviken.
Citera
2016-01-09, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fopoll
Blir lite nyfiken på vad du menar med begreppet "lyckats" i det här sammanhanget.
Var det svårt från början? Eller kom du på ett sätt att få ett belopp att helt plötsligt bli ett annat?
Tycker du skall sluta hänga upp dig på enskilda ord och se helheten av ett inlägg istället.

Förövrigt är det delade meningar det där om skatteåterbäringen. Vissa gillar att låna ut pengar till skatten för att få en större klumpsumma tillbaka som de ändå bara hade bränt på skit. Större chans till att spara eller lägga dem på något vetting. Andra vill hellre skattejämka och få ut rätt lön varje månad.
Citera
2016-01-09, 18:37
Medlem
25Decembers avatar
Räknade jag rätt kommer jag få runt 2000 lät väldigt fel fick runt 7000 förra året. Nåväl bara vänta blir en rolig överraskning.
Citera
2016-01-09, 18:47
Medlem
Citat:

Jag beklagar. Hur känns det att ha lånat ut 40k gratis till staten?

Själv räknar jag med restskatt på ca 25k. Lade mig på säkert avstånd till 30k-gränsen. Nice med gratislån från staten
Citera
2016-01-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Jag beklagar. Hur känns det att ha lånat ut 40k gratis till staten?

Själv räknar jag med restskatt på ca 25k. Lade mig på säkert avstånd till 30k-gränsen. Nice med gratislån från staten
Det känns kanon! Hellre få 40k i klumpsumma än att få 3k extra i månaden som jag ändå hade spenderat på skit. Nu kommer jag spara 35k och spendera 5k på nåt roligt.
Citera
2016-01-09, 19:14
Medlem
Njae 40 000 lär jag inte få tillbaka.

Jag jämkar inte mitt bolån så jag brukar få runt 5-7000 nu när räntorna är låga.

finns nog smartare sätt att autospara än att betala för mycket skatt .
Citera
2016-01-09, 21:06
Bannlyst
När brukar skatteverkets första uträkning komma upp på deras hemsida?
Citera
2016-01-09, 21:07
Medlem
Axells avatar
Bytte från Depåkonto till ISK under 2015 så det blir restskatt för min del. Hur mycket det blir vet jag faktiskt inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in