Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-21, 15:02
Bannlyst
18 papp att få tillbaka.

Inskickad och klar.
Senast redigerad av mauro 2016-03-21 kl. 15:05.
Citera
2016-03-21, 15:05
Medlem
är det någon som har koll på följande så får ni gärna säga till. jag har en hel del skulder och brukar alltså få tillbaks rätt mycket på skatten pga ränteavdrag. jag har loggat in och kollat nu och tyckte jag fick tillbaks lite för mycket i år. kollade listan över inrapporterade räntor och såg då på två stycken att dom rapporterat in två uppgifter. den ena banken har rapporterat in samma belopp 2 gånger. "uppgift 1" och "uppgift 2", fast samma summa. jag tror detta är fel. och en annan bank har ett belopp som uppgift 1 och ett annat på uppgift 2. alla dessa belopp är inräknade i totalsumman. jag ska kolla av lite på årsbesked hemma, men om de har rapporterat in fel, vad gör jag då? ska jag ändra hos skatteverket eller ska jag be bankerna göra om och göra rätt?
Citera
2016-03-21, 15:10
Medlem
Freebops avatar
nvm
Citera
2016-03-21, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Hur fan ser man?

Logga in på inkomstdeklaration 1 - preliminär skatteuträkning - beräkna
Citera
2016-03-21, 15:12
Medlem
Estranged62s avatar
hur kan en del ha sett sin skatteåterbäring redan? vissa verkar komma in på deklarationen via mobil App?

Edit: klickade på inkomstdeklaration och loggades in ändå. Dock till besvikelse!
Senast redigerad av Estranged62 2016-03-21 kl. 15:16.
Citera
2016-03-21, 15:12
Medlem
Vad händer om jag bara drar till massa resor för att få typ tilblaka 90.000,
Resor till jobbet, dubbelt boende och skit?
Antingen så åker jag på granskning och får 0 kronor för det eller så betalar dom ut pengarna extra till mig, kan väl inte åka i fängelse för detta?

När bör man förvänta sig besked om man åker på granskning?
Citera
2016-03-21, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estranged62
hur kan en del ha sett sin skatteåterbäring redan? vissa verkar komma in på deklarationen via mobil App?

Det går via datorn oxå o det är alla som kan det
Citera
2016-03-21, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serenades85
är det någon som har koll på följande så får ni gärna säga till. jag har en hel del skulder och brukar alltså få tillbaks rätt mycket på skatten pga ränteavdrag. jag har loggat in och kollat nu och tyckte jag fick tillbaks lite för mycket i år. kollade listan över inrapporterade räntor och såg då på två stycken att dom rapporterat in två uppgifter. den ena banken har rapporterat in samma belopp 2 gånger. "uppgift 1" och "uppgift 2", fast samma summa. jag tror detta är fel. och en annan bank har ett belopp som uppgift 1 och ett annat på uppgift 2. alla dessa belopp är inräknade i totalsumman. jag ska kolla av lite på årsbesked hemma, men om de har rapporterat in fel, vad gör jag då? ska jag ändra hos skatteverket eller ska jag be bankerna göra om och göra rätt?
Ändra!
Mitt jobb har redovisat fel inkomst på mig så jag har fått ändra och sedan lämnat in en liten upplysning. Har ju bevis för det också i form av kontrollbeskedet. Så ändra!
Citera
2016-03-21, 15:14
Medlem
The-Korvens avatar
Du har fått preliminär skattereduktion för rot-/rutarbete med 50 000 kr. Utifrån dina deklarerade uppgifter har vi beräknat att du kan utnyttja 27 224 kr av din preliminära skattereduktion. Eftersom du inte kan utnyttja hela din preliminära skattereduktion, och/eller har valt att omfördela preliminär skattereduktion från dig till annan, tas 22 776 kr upp som en pluspost i skatteuträkningen.

Vad betyder detta? är jag skyldig staten nu eller?

Fast får tillbaka 13000:- står det..
Senast redigerad av The-Korven 2016-03-21 kl. 15:18.
Citera
2016-03-21, 15:15
Medlem
Twarkies avatar
I appen går det att kolla redan nu. Åtminstone med iPhone.
Citera
2016-03-21, 15:16
Medlem
MrWeedbergs avatar
1093kr att betala. Mindre än förväntat!
Citera
2016-03-21, 15:22
Medlem
lobstoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Vad händer om jag bara drar till massa resor för att få typ tilblaka 90.000,
Resor till jobbet, dubbelt boende och skit?
Antingen så åker jag på granskning och får 0 kronor för det eller så betalar dom ut pengarna extra till mig, kan väl inte åka i fängelse för detta?

När bör man förvänta sig besked om man åker på granskning?
Varför inte 900k?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in