2016-01-09, 13:19
Medlem
Javalangs avatar
Alla "känner", "tycker", och "tror" att börsen ska ner i källaren.
Citera
2016-01-09, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Javalang
Alla "känner", "tycker", och "tror" att börsen ska ner i källaren.
Inte jag.
Jag vet att den skall ner.
Historien ändrar sig inte denna gången heller.
Citera
2016-01-09, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Inte jag.

Jag antar att du har belånat huset och tagit blancolån för att kunna gå kort då? Eftersom du vet, tänkte jag.
Citera
2016-01-09, 16:06
Medlem
Jag vet bara en sak.
Historien skriker sälj.

http://i.imgur.com/YebL3im.png

Jag kommer inte köpa förrän jag ser en glad liten grön pil igen......
Kan ta ett par månader eller ett par år, men jag är hellre borta när det ser så här pissigt ut.
Citera
2016-01-09, 16:08
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Jag antar att du har belånat huset och tagit blancolån för att kunna gå kort då? Eftersom du vet, tänkte jag.
Marknaden kan förbli irrationell längre än man som småsparare kan vara solvent. Än är nog inte botten nådd, men lite kan man nog köpa.
Citera
2016-01-09, 16:32
Medlem
Javalangs avatar
Citat:
Inte jag.

Någon gång i framtiden går förmodligen OMSPI under 491,97 än en gång, men hur mycket och om hur lång tid? Det kan du inte veta.

Edit: om man tvärsäkert säger att det ska regna imorgon får man ju rätt till slut, tänker jag.
Citera
2016-01-09, 17:48
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balansen
Vad är lösningen?

Att vara George Soros, är en bra lösning. Jag har ingen lösning. Jag är en småsparare, utan inflytande.
Citera
2016-01-09, 19:14
Medlem
Deathhippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
Det går inte riktigt att tima marknaden så. Jag ökar helt enkelt andelen aktier när börsen går ner ett antal procent. Att pricka den exakta botten är helt omöjligt i princip.
Jag håller med om att botten är omöjlig att pricka exakt. Det var din dramatiska replik om "när gatorna fylls med blod" som gjorde att jag valde att fråga just dig och inte någon av de andra som låter tvärsäkra på att börsen ska ner i källaren.

Ökar du med stockpicking eller fonder?
Citera
2016-01-09, 19:15
Medlem
Deathhippies avatar
Citat:
När OMXSPI gått under 300 så är botten nådd.
Kommer som vanligt att börja köpa när vi går under 350 och följa med ner i källaren och upp till 450.
Efter det sitter jag lugnt och cashar in utdelningar tills vi når samma scenario nästa gång.
Vad är det du investerar i när OMXSPI går under 350? Enskilda aktier, fonder eller något annat?
Citera
2016-01-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Varför skall jag belåna huset?
Den dagen bolagen har rätt priser så börjar jag köpa igen.
Folk är ju så pengarkåta så det är sjukt och det är just det som gör att de inte har några pengar. Att ta blancolån, belåna hus för att börsen går ner antar att ni har lån på er mobil, på er bil och allt annat ni äger oxå.
Citera
2016-01-09, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Javalang
Någon gång i framtiden går förmodligen OMSPI under 491,97 än en gång, men hur mycket och om hur lång tid? Det kan du inte veta.

Edit: om man tvärsäkert säger att det ska regna imorgon får man ju rätt till slut, tänker jag.
Nu är ju omxspi redan under 491,97 men storfyndet börjar när den går ner under 350.
Citera
2016-01-09, 19:27
Medlem
Citat:
Varför skall jag belåna huset?
Den dagen bolagen har rätt priser så börjar jag köpa igen.
Folk är ju så pengarkåta så det är sjukt och det är just det som gör att de inte har några pengar. Att ta blancolån, belåna hus för att börsen går ner antar att ni har lån på er mobil, på er bil och allt annat ni äger oxå.

Du skrev ju att du vet att börsen ska ner. Då är det ju riskfritt att belåna sig för att gå kort marknaden. Eftersom du "vet". Du skulle bli ekonomiskt oberoende.

Jag har inte en enda krona i lån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in