2018-02-06, 12:10
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Några procent= börsras

Vad kallas det när vi snackar tiotalsprocent?

Undergången?
Citera
2018-02-06, 13:30
Medlem
Jag började investera för fyra år sedan och sen dess har jag gått plus 50%, så även om det blir en megabörskrasch nu på -50% så ligger jag fortfarande totalt +/- 0.

DÄRFÖR ska man få in sina pengar i arbete på börsen så fort som möjligt
Senast redigerad av sistaforsoket.. 2018-02-06 kl. 13:34.
Citera
2018-02-06, 14:58
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Jag började investera för fyra år sedan och sen dess har jag gått plus 50%, så även om det blir en megabörskrasch nu på -50% så ligger jag fortfarande totalt +/- 0.

Om du inte tar ut pengarna har du ingen glädje av dom. Pissbörsen kommer gå åt helvete. Mark my words!
Citera
2018-02-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om du inte tar ut pengarna har du ingen glädje av dom. Pissbörsen kommer gå åt helvete. Mark my words!

Krasch är det man vill ska hända, du tjänar väldigt bra pengar blanka marknad påväg neråt. Bara misslyckad folk som säljer med förlust.
Citera
2018-02-06, 15:14
Medlem
dialektikers avatar
Oj, här var det nervöst. Jobbigt det här med börskrascher. Sålde själv av för två år sen när det var skakigt. Man har ju andra problem, skulle inte palla med att sitta och vara nervös över sånt här. Börskrascher tär på folks psyken.
Citera
2018-02-06, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..

Är du helt säker på det fetmarkerade?

Ligger ca80% likvid sen 1 år. Så lätt för hypnos och att förköpa sig vid dessa tillfällen, så står man där med brallorna nere när det verkligen rasar. Eller så missar man tåget...
Ett jävla gissel detta med aktier och börsar. Ska maila min lokala moderat och be de sätta stopp för detta omgående genom förbud och hårda ord.
Citera
2018-02-06, 16:30
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Bear omx x15 just nu.
Stänger på profit förhoppningsvis i tid tills amerika öppnar och går då bear tesla x10.

Det där gick ju åt helvete. Fan sticker omx upp för. Aja chillar till stängning ligger bara -7000 just nu.
Citera
2018-02-06, 16:41
Medlem
Citat:
Det där gick ju åt helvete. Fan sticker omx upp för. Aja chillar till stängning ligger bara -7000 just nu.

OMX började redan gå upp 05 imorse och vid 09 redan hoppat upp mycket.

Grundregel är antingen faller marknad mer eller hoppar upp hel del.

Så lägg short / long efter mer korrekt beräkning samt hedga position. Alltså skulle du även lagt en long position visst antal pips upp om marknad gör större hopp åt ”fel” håll.
Citera
2018-02-06, 17:08
Medlem
Isnatts avatar
Kommer ihåg okt(?) 2014 då det var en nedgång på typ 10%. Repade sig väl rätt snart har jag för mig. Var min första så plötsliga nedgång
Citera
2018-02-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Kommer ihåg okt(?) 2014 då det var en nedgång på typ 10%. Repade sig väl rätt snart har jag för mig. Var min första så plötsliga nedgång

Oktober 2014 var då denna tråd startades. Kul att gå tillbaka och läsa de första sidorna i den här tråden
Citera
2018-02-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

Jo jag har jättemkt glädje av det just FÖR att jag inte tar ut dom och vet att jag kommer kunna gå i pension senast vid 50 troligen tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Är du helt säker på det fetmarkerade?

Ligger ca80% likvid sen 1 år. Så lätt för hypnos och att förköpa sig vid dessa tillfällen, så står man där med brallorna nere när det verkligen rasar. Eller så missar man tåget...
Ett jävla gissel detta med aktier och börsar. Ska maila min lokala moderat och be de sätta stopp för detta omgående genom förbud och hårda ord.

Nej jag tänkte fel, blir det en megakrasch på 50% kommer jag totalt ligga 25% minus, blir det "bara" en 25% nedgång ligger jag väl typ +/- 0 iaf.
Citera
2018-02-06, 19:49
Medlem
Citat:
Bear omx x15 just nu.
Stänger på profit förhoppningsvis i tid tills amerika öppnar och går då bear tesla x10.

lmao
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in