2015-12-10, 20:40
  #3061
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Undrar detsamma...och det gör nog FED också, med tanke på att dom är i begrepp att höja räntan.

Ha ha, ja de måste ju visa att de kan innan nästa lågkonjunktur slår till. Det blir nog inte mer än en .25%.
Citera
2015-12-10, 20:58
  #3062
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joesko
Visserligen verkar det vara tätare mellan hög-/lågkonjuktur nu för tiden men detta har jag mycket svårt att tro. Reaktionen som vi ser på OMXS just nu är snarare en rekyl på den senaste tidens uppgångar.

En kul grej bara, sök på trading psychology graph och kolla bilderna, alldeles i sättningen efter toppen men innan raset (dvs där jag vill mena att vi befinner oss nu) har i stort sett alla grafer "Complaceny", "It's just a correction, I'll increase my position". Nästa steg är att folk blir frustrerade och oroliga. Enligt dessa iofs helt ovetenskapliga grafer. Edit: många av graferna nämnde "Denial" istf Complacency, men med liknande exempel.
__________________
Senast redigerad av nevermindz 2015-12-10 kl. 21:06.
Citera
2015-12-11, 12:20
  #3063
Medlem
Ännu en dag med röda siffror....
Citera
2015-12-11, 14:22
  #3064
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Jag ska fan gå all in i fingerprint!
Gick du all-in?
Citera
2015-12-11, 14:56
  #3065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungcoopa
Gick du all-in?
Den dagen han skrev detta så stod den i 655 och idag 505, så hoppas han inte gick all in.
Citera
2015-12-11, 15:01
  #3066
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungcoopa
Gick du all-in?
nej självklart inte. har inte kollat min portfölj på över en vecka. vart så trött på allt bara. har bara en liten post i ett icke etablerat företag och det är tobii. resten är sånna här "tråkiga" aktier.
Kollar in på fingerprints kurs ibland dock. och det är med skadeglädje jag ser att även fingerprint-bögarna också kanske får uppleva lite nedgång

Jag har aktier i intrum justitia så jag plockar upp fingerprintägarnas pengar där då det finns många som tagit lån för att köpa på sig
__________________
Senast redigerad av goderian2 2015-12-11 kl. 15:04.
Citera
2015-12-11, 18:49
  #3067
Bannlyst
VIX +25% just nu, det blir panik på måndag, vilken bull trap
Citera
2015-12-11, 20:12
  #3068
Medlem
joeskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nevermindz
En kul grej bara, sök på trading psychology graph och kolla bilderna, alldeles i sättningen efter toppen men innan raset (dvs där jag vill mena att vi befinner oss nu) har i stort sett alla grafer "Complaceny", "It's just a correction, I'll increase my position". Nästa steg är att folk blir frustrerade och oroliga. Enligt dessa iofs helt ovetenskapliga grafer. Edit: många av graferna nämnde "Denial" istf Complacency, men med liknande exempel.




Särskilj gärna konjuktur och kriser.
TA är som vanligt bara ett verktyg, det fundamentala är det viktiga. Själv tankade jag rejält i både H&M och Investor idag. Visserligen på längre sikt men men, tror inte vi ska mycket djupare än såhär.
Citera
2015-12-11, 22:18
  #3069
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joesko
Särskilj gärna konjuktur och kriser.
TA är som vanligt bara ett verktyg, det fundamentala är det viktiga. Själv tankade jag rejält i både H&M och Investor idag. Visserligen på längre sikt men men, tror inte vi ska mycket djupare än såhär.

Du verkar smart som tankar efter 7 års uppgång vad var det som vi skulle skilja på igen?
Citera
2015-12-11, 22:40
  #3070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo-Kramer
Du verkar smart som tankar efter 7 års uppgång vad var det som vi skulle skilja på igen?

HM är inte samma företag som för 7 år sedan. Så HM för runt 300kr tycker jag är ok, dock kan vi kanske få se lägre kurser. Men med ett 5års perspektiv tror jag 300 är ett bra pris.
Citera
2015-12-11, 22:59
  #3071
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Investeramera
HM är inte samma företag som för 7 år sedan. Så HM för runt 300kr tycker jag är ok, dock kan vi kanske få se lägre kurser. Men med ett 5års perspektiv tror jag 300 är ett bra pris.

Ja det är sant, med du pratar HM, hur många bolag är HM? Vi pratade börsen generellt. Men personligen så tror jag att vi kommer att kunna fånga in hm på 250 under denna nedgång. För visst är det en börsnedgång? Du är väl inte en av de hippies som tror att börsen stiger till himlen när den stiger, och sjunker till noll när den sjunker? Lolz
Citera
2015-12-11, 22:59
  #3072
Medlem
Tankade rejält på kinnevik, investor, industrivärden och H&M.
-9%, köpte precis innan det började dra neråt

Aja, lär vill inte spela så jätte mycket roll längre framåt. Men lite surt är det nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in