Visserligen verkar det vara tätare mellan hög-/lågkonjuktur nu för tiden men detta har jag mycket svårt att tro. Reaktionen som vi ser på OMXS just nu är snarare en rekyl på den senaste tidens uppgångar.
En kul grej bara, sök på trading psychology graph och kolla bilderna, alldeles i sättningen efter toppen men innan raset (dvs där jag vill mena att vi befinner oss nu) har i stort sett alla grafer "Complaceny", "It's just a correction, I'll increase my position". Nästa steg är att folk blir frustrerade och oroliga. Enligt dessa iofs helt ovetenskapliga grafer. Edit: många av graferna nämnde "Denial" istf Complacency, men med liknande exempel.
__________________
Senast redigerad av nevermindz 2015-12-10 kl. 21:06.
nej självklart inte. har inte kollat min portfölj på över en vecka. vart så trött på allt bara. har bara en liten post i ett icke etablerat företag och det är tobii. resten är sånna här "tråkiga" aktier.
Kollar in på fingerprints kurs ibland dock. och det är med skadeglädje jag ser att även fingerprint-bögarna också kanske får uppleva lite nedgång
Jag har aktier i intrum justitia så jag plockar upp fingerprintägarnas pengar där då det finns många som tagit lån för att köpa på sig
__________________
Senast redigerad av goderian2 2015-12-11 kl. 15:04.
En kul grej bara, sök på trading psychology graph och kolla bilderna, alldeles i sättningen efter toppen men innan raset (dvs där jag vill mena att vi befinner oss nu) har i stort sett alla grafer "Complaceny", "It's just a correction, I'll increase my position". Nästa steg är att folk blir frustrerade och oroliga. Enligt dessa iofs helt ovetenskapliga grafer. Edit: många av graferna nämnde "Denial" istf Complacency, men med liknande exempel.
Särskilj gärna konjuktur och kriser.
TA är som vanligt bara ett verktyg, det fundamentala är det viktiga. Själv tankade jag rejält i både H&M och Investor idag. Visserligen på längre sikt men men, tror inte vi ska mycket djupare än såhär.
Särskilj gärna konjuktur och kriser.
TA är som vanligt bara ett verktyg, det fundamentala är det viktiga. Själv tankade jag rejält i både H&M och Investor idag. Visserligen på längre sikt men men, tror inte vi ska mycket djupare än såhär.
Du verkar smart som tankar efter 7 års uppgång vad var det som vi skulle skilja på igen?
Du verkar smart som tankar efter 7 års uppgång vad var det som vi skulle skilja på igen?
HM är inte samma företag som för 7 år sedan. Så HM för runt 300kr tycker jag är ok, dock kan vi kanske få se lägre kurser. Men med ett 5års perspektiv tror jag 300 är ett bra pris.
HM är inte samma företag som för 7 år sedan. Så HM för runt 300kr tycker jag är ok, dock kan vi kanske få se lägre kurser. Men med ett 5års perspektiv tror jag 300 är ett bra pris.
Ja det är sant, med du pratar HM, hur många bolag är HM? Vi pratade börsen generellt. Men personligen så tror jag att vi kommer att kunna fånga in hm på 250 under denna nedgång. För visst är det en börsnedgång? Du är väl inte en av de hippies som tror att börsen stiger till himlen när den stiger, och sjunker till noll när den sjunker? Lolz