2016-01-09, 03:23
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Ja nej det är ju befängt.

Kanske tar denna förvirring sig uttryck i form av ett klassförakt? Jag gissar att författarna tillhör något av en överklass, medan F&F förmodligen har mer av en arbetarbakgrund varav du anser att de omöjligt kan sitta i första klass. Det stämmer inte överens med din världsbild, helt enkelt. Intressant.
Jag kan lova dig att det inte handlade om något sådant Jag kollade på början av programmet, gick sen och rökte, och när jag kom tillbaka så var de i olika burar. Så nu borde du absolut veta att det inte handlar om något klassförakt, eftersom jag röker. Sånt gör bara white trash.
Citera
2016-01-09, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Jag kan lova dig att det inte handlade om något sådant Jag kollade på början av programmet, gick sen och rökte, och när jag kom tillbaka så var de i olika burar. Så nu borde du absolut veta att det inte handlar om något klassförakt, eftersom jag röker. Sånt gör bara white trash.

Beror lite på det där. Att röka inomhus är mycket vanligt hos överklassen. Kanske springer du runt och röker på någon fin Louix-cigarr därtill?

Satt själv klistrad framför TV:n, och märkte inte något byte av burar. Om det inte handlar om ett klassförakt, kanske det har att göra med den vinkel du befinner dig i medan du tittar på programmet? Det är alltid lite svårare att skilja på vänster och höger om du inte är tillräckligt centrerad i rummet. Kameraarbetet i programmet är även mycket statiskt och inzoomat, så säkerligen många förlorar sitt lokalsinne för någon sekund etc.

Men aja. Du får väl skicka ett mejl till redaktionen med rubriken "bytte deltagarna burar mitt under sändning?"

I övrigt de tips jag kan ge är att sitta rakt framför tv:n. Helst med lite höjd. Sitter själv som bekant i en bur monterad i taket. Sedan mycket viktigt att inte se ned på medel och arbetarklassen så ska vi nog reda ut vem som sitter var.
Citera
2016-01-09, 04:16
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Beror lite på det där. Att röka inomhus är mycket vanligt hos överklassen. Kanske springer du runt och röker på någon fin Louix-cigarr därtill?

Satt själv klistrad framför TV:n, och märkte inte något byte av burar. Om det inte handlar om ett klassförakt, kanske det har att göra med den vinkel du befinner dig i medan du tittar på programmet? Det är alltid lite svårare att skilja på vänster och höger om du inte är tillräckligt centrerad i rummet. Kameraarbetet i programmet är även mycket statiskt och inzoomat, så säkerligen många förlorar sitt lokalsinne för någon sekund etc.

Men aja. Du får väl skicka ett mejl till redaktionen med rubriken "bytte deltagarna burar mitt under sändning?"

I övrigt de tips jag kan ge är att sitta rakt framför tv:n. Helst med lite höjd. Sitter själv som bekant i en bur monterad i taket. Sedan mycket viktigt att inte se ned på medel och arbetarklassen så ska vi nog reda ut vem som sitter var.
Haha, ja det var du med buren ja. Eftersom lagen kör två ggr var så alternerar de ju burar - så din klassteori där stämmer inte riktigt. Får väl kolla aftonbladet imorrn om det står nåt. "Tittarstorm efter På Spåret-fusket: Därför bytte de burar"

Röker tyvärr inte ciggarrer, kör på hemmarullade menthol-cigg under fläkten. Det du!
Citera
2016-01-09, 05:32
Medlem
FruVales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Säga vad man vill om F&F, men dom är ganska roliga. Väldigt speedade och dom trissar varandra. Kvällens garv var när dom började spåna kring schweizeri och krystade fram "sekthäng" och "pantbank". WTF?!?!

Musiken var värdelös i kväll. Var fan hade dom hittat sandmannen med strandraggarfrilla? Genom någon mångkultur kvotering? Han kunde ju inte sjunga, och speciellt inte på engelska.

Jag asgarvade också åt ordet "sekthäng"!! Skrev tom ner det för att det lät så jävla sjukt! Haha
Citera
2016-01-09, 05:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Bo Sundström, Helen Sjöholm & Georg Riedel, Nina Persson, Ola Salo, Måns Zelmerlöw, Björn Skifs, Plura, Timbuktu, Lill Lindfors, Petra Marklund... säga vad man vill om artisterna i sig, men att påstå att senaste årens namn skulle vara "relativt okända" med undantag för första och sista avsnittet... nja.

Senaste åren har det ju varit mestadels indieartister.
Citera
2016-01-09, 10:03
Medlem
Gillade också sångaren, främst under första numret. Han fick This is your land att bli lyssningsbar, så jävla tråkig låt annars.
Enter Sandman kändes väl dock lite sådär.

Vet inte om det var pga att dom försökt anpassa sig till artisten den här gången, men för en gångs skull så tyckte jag Augustifamiljens arr var riktigt jävla lama och risiga.
Citera
2016-01-09, 10:37
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Säga vad man vill om F&F, men dom är ganska roliga. Väldigt speedade och dom trissar varandra. Kvällens garv var när dom började spåna kring schweizeri och krystade fram "sekthäng" och "pantbank". WTF?!?!

Musiken var värdelös i kväll. Var fan hade dom hittat sandmannen med strandraggarfrilla? Genom någon mångkultur kvotering? Han kunde ju inte sjunga, och speciellt inte på engelska.
Han hittas i Malmö, där han för närvarande studerar . Innan dess så var det i princip han och hans musik som var ledmotivet och ledde revolutionen på befrielsetorget i Kairo 2011.

Så nej, det är inte kvotering. Det är snarare en ära och det värmde att se honom där.
Han levererade riktigt bra, i mitt tycke.
Citera
2016-01-09, 10:48
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Ja, vi får väl flytta det till konspirationsforumet helt enkelt
Nä, men det är lustigt - jag är helt hundra på att FF började i dressinen, men varför skulle det ligga ett annat program på play?

Jo, det är fullt tänkbart att olika leverantörer ligger ute med olika versioner, något liknande kan ju inträffa när man lägger ut webbsidor på nätet.

Vår TV-leverantör (jag vill inte nämna deras namn) har dessutom tidigare misslyckats med programuppdateringen vilket tar sig uttryck som att fel program har lagts ut.

Nu avslutar vi/jag diskussionen eftersom vi är rätt mycket OT.

Japp, skönt att F&F gick vidare. Deras ostrukturella attityd är självklart delvis spelad men dom kan utan tvekan en hel del.
Citera
2016-01-09, 11:14
Medlem
F&F är bra som vanligt, tyckte synd om Lagerkrantz han hade nog hjärnsläpp ofta. Vivica var bara jobbig med att hon jämt pratade om andra saker än frågorna.

Filips förslag om schweizeri dock
Citera
2016-01-09, 11:22
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Japp, skönt att F&F gick vidare. Deras ostrukturella attityd är självklart delvis spelad men Filip kan utan tvekan en hel del.

Fixade till meningen lite
Citera
2016-01-09, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigslicer
David Lagercrantz måste vara en av de sämsta deltagarna någonsin. Hur kan någon med så monumentala luckor vad gäller allmänbildning nå hans position som författare?

Berömd far och kontakter löser det mesta tydligen. Håller med om att Lagercrantz inte imponerade.

I övrigt var det irriterande hur fjanten Lindström uttalade Hyllie. Den självutnämnde språkexperten lät som om han pratade nån sorts finlandssvenska (misslyckat försök att härma malmöitiska?) när han uttalade "Hyllie" med alldeles för stark betoning på y:et.
Senast redigerad av Altmeister 2016-01-09 kl. 11:49.
Citera
2016-01-09, 12:06
Medlem
Arthass avatar
Imponerande hur Lagercrantz var så generellt dålig inom olika områden av allmänbildning. Musik, geografi, mathistoria och golf. Att varken kunna sandwich som klubba eller Enter Sandman av Metallica får räknas som dåligt i detta sammanhang, då man behöver kunna lite om mycket. Samma med andra Sex in the city-filmen som glimtat förbi lite överallt för några år sedan. Nu var ju dock Viveca Sten ingen stjärna heller som höll på dra bort dem till en 0:a innan domarna "var snälla". För övrigt är ju David son till kulturradikalen Olof Lagercrantz vilken den eminente Sven Stolpe kallade för

Citat:
"Sedlig idiot var han för ingen del något dumhuvud.

FF och var stabila och borde kunna ta sig långt. Vissa kallar FF för tramspellar men de är betydligt mer behagliga och bildade än de riktiga tramspellarna i Petra Mede/Magnusson och damptanten Epstein. En sak ha damp och gissa rätt, en annan bara tramsa och flamsa och gissa helt galet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in