2016-01-06, 12:48
Medlem
Yggdrasil12s avatar
http://teknikensvarld.se/bildgalleri/nya-mercedes-e-klass-2016-pa-bild/

Kommer bli den fetaste bilen inom taxi Stockholm när denna skönhet släpps

skitsnygg kan inte bli snyggare och bättre

till alla er åkare och förare köp den med airmatic+ Exclusive paketet

väljer du Avantgarde eller Grundmodellen fuck off säger jag en merca ska inte ha skåpbilsfront med stjärna i nosen
Citera
2016-01-06, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axel61
Det skulle vara alldeles perfekt med förbetalda resor där kund accepterat priset. Återstår då själva prissättningen där båda parterna är nöjda.

Hur många är nöjda med flygtaxis priser, räck upp en hand?

Citat:
Ursprungligen postat av Ned Flander
I Stockholm tillhör dom de en av bäst betalda körningarna, tveklöst. Bättre än de egna App körningarna många gånger. (Gäller Kurir och 020)

Nu hänger jag inte alls med, Kurir och 020 tar 470,- från innerstan, ett exempel:

Metargatan 3, Södermalm - Arlanda, terminal 5: 45,7 km ger 10,29/km!

Hur kan man tycka att detta är bra, snudd på lika usel ersättning som färdtjänsten!
Citera
2016-01-06, 17:11
Medlem
Ironfleets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
så att friåkaren får känna på lite hahah.

Friåkarna gör samma jobb som dig. Det är inte alla som har 499kr på rutan.
Citera
2016-01-07, 11:22
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironfleet
Friåkarna gör samma jobb som dig. Det är inte alla som har 499kr på rutan.

Sant hehe
Citera
2016-01-08, 17:58
Medlem
Smatters avatar
Någon förare här inne som varit med om att en kund fått anfall? T.ex. stroke/hjärtinfarkt/astma/diabeteskick etc?

Om ja, hur hanterade ni situationen och avbröt ni körningen för att åka direkt till sjukhuset? Hur hanterar ni sådana situationer?

Väldigt nyfiken!

/Smatter
Citera
2016-01-08, 20:08
Medlem
Ironfleets avatar
Haft kund som plötsligt fått extrema magsmärtor, var bara att styra mot SÖS.

Haft en annan kund som var tonåring, extremt full, till den grad att han blev medvetslös i bilen. Stannade bilen och gick in i baksätet för att försöka väcka honom samt kolla puls och andning. Han började spy i baksätet. Var på Kungsholmen så jag körde honom till akuten i sankt göran, fick hjälp av väktare och sjukvårdspersonal att lyfta honom från taxin. Fick ej betalt av naturliga skäl.

SÖS körningen fick jag pröjs för dock.
Citera
2016-01-08, 21:47
Medlem
Axel61s avatar
Hade en kund som fick epilepsianfall, vi var på motorvägen på väg till sjukan iaf. Skakade och slocknade sedan, kollade bara så att hon andades och fortsatte till sjukan där hon vaknade men utmattad. Inte mycket jag kunde göra.

En annan gång körde jag en med värkar till BB, det blev värre och värre på vägen in och jag ville inte ha den erfarenheten (trots två egna barn). Så jag ringde SOS och fick poliseskort genom stan.

En kollega körde en gammal man som dog på vägen in.
Senast redigerad av Axel61 2016-01-08 kl. 21:49.
Citera
2016-01-08, 22:07
Medlem
Dweezil78s avatar
Har haft en som uppgav att han nyligen haft en stroke där ambulansen inte tyckte att det vara någon idé att ha med honom, så han fick taxi in till akuten istället. Sen har jag haft kunder med epilepsianfall, men den personen åkte ofta så vi fick info vad vi skulle göra där.

Har dock en kollega som hade en kund som avled under färden, dock var det av naturliga orsaker (hög ålder), men han ringde 112 direkt, och de skickade ut polis/läkare som mötte upp, och sen fick han köra personen till akuten där de tog om han om personen.
Citera
2016-01-08, 23:47
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Det mest pinsamma som hänt mig under mina 3,5 månader.
Hade en körning på 340kr minns jag
Kunden vägrade betala med kort av någon konstig.

Så han ville betala kontant han la fram 400kr
4st hundralappar jag hade ingen växel haha vart lite mysko tystnad för han ville inte ge dricks

Hur har ni hanterat sånt då!
Citera
2016-01-09, 00:09
Medlem
Ironfleets avatar
Köra till närmsta butik och bett honom växla.
Citera
2016-01-09, 01:23
Medlem
Smatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironfleet
Haft kund som plötsligt fått extrema magsmärtor, var bara att styra mot SÖS.

Haft en annan kund som var tonåring, extremt full, till den grad att han blev medvetslös i bilen. Stannade bilen och gick in i baksätet för att försöka väcka honom samt kolla puls och andning. Han började spy i baksätet. Var på Kungsholmen så jag körde honom till akuten i sankt göran, fick hjälp av väktare och sjukvårdspersonal att lyfta honom från taxin. Fick ej betalt av naturliga skäl.

SÖS körningen fick jag pröjs för dock.

Vem är det som står för saneringen om någon spyr i din taxi?

Citat:
Ursprungligen postat av Axel61
Hade en kund som fick epilepsianfall, vi var på motorvägen på väg till sjukan iaf. Skakade och slocknade sedan, kollade bara så att hon andades och fortsatte till sjukan där hon vaknade men utmattad. Inte mycket jag kunde göra.

En annan gång körde jag en med värkar till BB, det blev värre och värre på vägen in och jag ville inte ha den erfarenheten (trots två egna barn). Så jag ringde SOS och fick poliseskort genom stan.

En kollega körde en gammal man som dog på vägen in.

Har ni förare "emergency knapp" någonstans i bilen eller får ni flippra med telefon medan ni kör för att ringa 112?

Btw bra ageranden du gjort! Dig skulle jag lätt åka med

Citat:
Ursprungligen postat av Dweezil78
Har haft en som uppgav att han nyligen haft en stroke där ambulansen inte tyckte att det vara någon idé att ha med honom, så han fick taxi in till akuten istället. Sen har jag haft kunder med epilepsianfall, men den personen åkte ofta så vi fick info vad vi skulle göra där.

Har dock en kollega som hade en kund som avled under färden, dock var det av naturliga orsaker (hög ålder), men han ringde 112 direkt, och de skickade ut polis/läkare som mötte upp, och sen fick han köra personen till akuten där de tog om han om personen.

Fyfan... Får man terapi osv om man är med om något sådant extremt? (död). Har för mig att tunnelbaneförare får sådant om någon hoppar framför tåget och dylikt.
Citera
2016-01-09, 07:04
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Det mest pinsamma som hänt mig under mina 3,5 månader.
Hade en körning på 340kr minns jag
Kunden vägrade betala med kort av någon konstig.

Så han ville betala kontant han la fram 400kr
4st hundralappar jag hade ingen växel haha vart lite mysko tystnad för han ville inte ge dricks

Hur har ni hanterat sånt då!

Ta med mer växelpengar. En hundring måste du väl ändå kunna växla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in