Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-08, 16:30
Medlem
PiRATAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Road66
Jag och mina polare har alla fått hallucinationer på senaste två gångerna. Då rör det sig om 2-4 pills. Med 220 mg i varje.
Sedan har jag märkt en grej, när ruset börjar avta och tankarna går över till att slagga. Så fort jag blundar med ögonen uppstår allt möjligt i huvudet. Jag ser bara massa randomgrejer hela tiden. Alla möjliga färger bara snurrar runt. Där myser man kan jag säg
Som sagt i föregående post så är det den högst neurotoxiska substansen MDA som spelar in här. Med dom mängderna (och återdoseringarna som du implicerar) så långtidskokar du i princip dina serotoninreceptorer.

Ta ansvar för er själva.
http://matznerd.com/how-to-safely-take-mdma/
Citera
2016-01-08, 17:44
Medlem
Pirlosbrorsas avatar
Är det någon annan där ute som fastnat framför en spegel på upcomen (eller under trippen) när man tagit E?

Detta hände mig sist jag droppade, under upcomen så "fastnade" jag framför en spegel på klubben där jag var. Efter att ha droppat tänkte jag att det vore bra att göra sina behov innan trippen kom igång, men när jag är på väg ut från toan och ska tvätta händerna så har upcomen kommit igång. Upptäcker hur jag själv njuter av det kalla vattnet mot mina händer och när det rör vid mitt ansikte. I denna stund tittar jag upp och ser mig själv, med stora pupiller, med ett stort leende. Som tur är, så är det ingen annan inne på toan och jag har full koll på att sluta upp med dessa tokigheter som jag gör såfort någon kommer in. Under tiden börjar jag göra konstiga grimaser, flina, göra sura miner, göra glada miner, fjanta mig och bara goofa runt. Tänker för mig själv att det jag gör är ju högst oklart och väldigt skumt, samtidigt som jag tycker det är väldigt roligt. Känner en blandning av behag och obehag men mest behag under tiden jag står där. Jag ville inte riktigt slita mig heller från spegeln, samtidigt som jag visste att det kunde vara bra att göra innan någon kom in.

När jag tänker på det här än idag så känns det rätt skumt, som om det var någon annan än "jag" som höll på där framför spegeln. Som om mitt undermedvetna jaget tog över och gjorde mitt medvetna jag medveten om det undermedvetna jaget (snurrigt, jag vet).

Någon som känner igen sig i något liknande under ett E/MDMA rus?

Kan även tillägga att jag fick ganska ordentliga hallisar under ruset, inte läskiga utan mer att en del personer fick trolliknande former, som större näsa/öron/munnar eller att en del såg äldre ut. Så antar att det var en för stark dos som mer blev till MDA.
Citera
2016-01-08, 18:38
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirlosbrorsa
Är det någon annan där ute som fastnat framför en spegel på upcomen (eller under trippen) när man tagit E?

Detta hände mig sist jag droppade, under upcomen så "fastnade" jag framför en spegel på klubben där jag var. Efter att ha droppat tänkte jag att det vore bra att göra sina behov innan trippen kom igång, men när jag är på väg ut från toan och ska tvätta händerna så har upcomen kommit igång. Upptäcker hur jag själv njuter av det kalla vattnet mot mina händer och när det rör vid mitt ansikte. I denna stund tittar jag upp och ser mig själv, med stora pupiller, med ett stort leende. Som tur är, så är det ingen annan inne på toan och jag har full koll på att sluta upp med dessa tokigheter som jag gör såfort någon kommer in. Under tiden börjar jag göra konstiga grimaser, flina, göra sura miner, göra glada miner, fjanta mig och bara goofa runt. Tänker för mig själv att det jag gör är ju högst oklart och väldigt skumt, samtidigt som jag tycker det är väldigt roligt. Känner en blandning av behag och obehag men mest behag under tiden jag står där. Jag ville inte riktigt slita mig heller från spegeln, samtidigt som jag visste att det kunde vara bra att göra innan någon kom in.

När jag tänker på det här än idag så känns det rätt skumt, som om det var någon annan än "jag" som höll på där framför spegeln. Som om mitt undermedvetna jaget tog över och gjorde mitt medvetna jag medveten om det undermedvetna jaget (snurrigt, jag vet).

Kan även tillägga att jag fick ganska ordentliga hallisar under ruset, inte läskiga utan mer att en del personer fick trolliknande former, som större näsa/öron/munnar eller att en del såg äldre ut. Så antar att det var en för stark dos som mer blev till MDA.

Haha, speglar har en jävla dragningskraft när man har tagit MDMA, så är det för mig med. Under MDMA-ruset får jag verkligen slita mig från speglar, för att jag är förbluffad över hur vacker jag är ( ). Tenderar att fastna framför speglar när jag trippar med, men då är det inte alls så odelat positivt, ty då tycker jag mig se att jag är besatt av något annat väsen liksom... svårt att formulera, men så är det.
Citera
2016-01-08, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirlosbrorsa

Du var enbart påverkad av en drog min kompis....

Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Haha, speglar har en jävla dragningskraft när man har tagit MDMA, så är det för mig med. Under MDMA-ruset får jag verkligen slita mig från speglar, för att jag är förbluffad över hur vacker jag är ( ). Tenderar att fastna framför speglar när jag trippar med, men då är det inte alls så odelat positivt, ty då tycker jag mig se att jag är besatt av något annat väsen liksom... svårt att formulera, men så är det.

Kanske skall undvika psykedeliska substanser. Jag har tittat i spegeln upp till tio minuter på en hög dos LSD (400ug+) och blev mest fascinerad över hur vi är konstruerat, hur allt på och inom oss lever och hur mitt skägg dansade och formade mönster samtidigt som mitt ansikte förändrades stegvis - men jag kände mig aldrig besatt av något annat väsen, utan upplevelsen var mycket vacker. Det är inte meningen att man skall känna sig besatt av ett väsen, psykedeliska upplevelser skall vara vackra annars är det någonting som är fel eller har gått fel.
Citera
2016-01-08, 21:10
Medlem
Bryta benet på MDMA?

Hallå,
Funderar över hur det är att skada sig allvarligt, till exempel att bryta benet, på MDMA. Är det smärtsammare än vanligt att skada sig? Känner man mindre obehag?

Har ni några upplevelser?
Citera
2016-01-08, 21:19
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ysolda
Hallå,
Funderar över hur det är att skada sig allvarligt, till exempel att bryta benet, på MDMA. Är det smärtsammare än vanligt att skada sig? Känner man mindre obehag?

Har ni några upplevelser?

Haha, kul fråga!

Kan inte tänka mig att det påverkar den fysiska smärtan i sig, dock kan jag tänka mig att man lättare kan undvika några av de hemska tankar och vilken miserabel situation man sitter i. Att man "accepterar" läget bättre.

Baksmällan lär ju dock vara i en klass för sig. Fyfan vill inte ens tänka tanken på att landa efter MDMA med ett brutet ben och veta att det är 16(?) veckor rehab och handikapp väntandes.

Har själv funderat på hur det skulle vara att ta livet av sig på MDMA. LSD blir det bara totalt antiklimax, men molly är ju så otroligt mycket mysigare och trevligare, enligt mig går det inte att snea på MDMA
Citera
2016-01-08, 21:21
Medlem
CXTs avatar
Har en kompis som "bröt foten" ead, han både promenerade en bra bit och dansade en hel del resten av natten. Ja eller bröt och bröt det var ju inte som att benet va helt av eller så, snarare var det väl nånting inne i foten som pajade/sprack/knäcktes/we. Krävdes söka vård iaf. Men som sagt han fattade ju inte detta förrän dan efter (hade han fattat det hade han ju knappast fortsatt dansa) så viss dämpande effekt har det ju uppenbarligen. Fylla inblandat också ska dock sägas.
Citera
2016-01-08, 21:37
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CXT
Har en kompis som "bröt foten" ead, han både promenerade en bra bit och dansade en hel del resten av natten. Ja eller bröt och bröt det var ju inte som att benet va helt av eller så, snarare var det väl nånting inne i foten som pajade/sprack/knäcktes/we. Krävdes söka vård iaf. Men som sagt han fattade ju inte detta förrän dan efter (hade han fattat det hade han ju knappast fortsatt dansa) så viss dämpande effekt har det ju uppenbarligen. Fylla inblandat också ska dock sägas.

Intressant exempel, dock gäller det ju E + alkohol. Detta är ju en ganska duktig kombo att missa hur illa man egentligen mår, då man blir både speedad och domnad samtidigt.
Citera
2016-01-10, 18:29
Medlem
Claviuss avatar
Tog min sista dos Sertralin igår och planerar att ta lite E den 5e februari. Borde vara lungt då eller? Käkade dem i enbart 2 månader.
Citera
2016-01-11, 00:44
Medlem
Violent.Buddhists avatar
Är det normalt att få extra hög puls vid lättare ansträngning någon dag/dagar efter intag? Tex gick jag snabbt upp för ett gäng trappor igår och hjärtat har aldrig slagit så hårt vid liknande ansträngning. Det var inget extremt eller så, blev inte yr eller svimfärdig eller liknande.
Citera
2016-01-11, 06:45
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violent.Buddhist
Är det normalt att få extra hög puls vid lättare ansträngning någon dag/dagar efter intag? Tex gick jag snabbt upp för ett gäng trappor igår och hjärtat har aldrig slagit så hårt vid liknande ansträngning. Det var inget extremt eller så, blev inte yr eller svimfärdig eller liknande.

Jag brukar kunna känna mig rätt seg dagen efter så jag skulle säga att det är hyffsat normalt.
Citera
2016-01-11, 09:54
Medlem
Tjenare folket! Tänkte jag skulle ta E nu på lördag men käkar Sertralin 100mg per dag sen typ 3 månader, och tänkt att jag ska sluta ta den idag dels för att jag inte vill ta den längre och dels för att jag vill få ett bättre rus på lördag . Men fråga är då den, om jag skulle få utsättningssymtomer som man hört om t.ex. Stöter i hjärnan osv. Är det farligt eller något sånt? Eller är de lungt om jag har de känslorna på lördagen även fast jag skall droppa då?

Mvh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in