Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-28, 03:43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100pennor
Räcker ett E piller (lila barcelona) för en hel kväll och om inte hur gör man för att man för att man inte ska må toppen de första 3 timmarna för att sen bli nykter och tycka allt är tråkigt? Ska man dricka 2-3 öl innan ruset och några efter?
Svårt att svara på om just det pillret kommer att räcka. Sen är ju grejen med MDMA att även om du fyller på så kommer det på sin höjd att kännas halvdant och har du otur så blir det bara MDA av det du stoppar i dig. MDMA gör sig bäst i en enda stadig dos. Sen är det ju inte så att du går från tok-ead till spiknykter utan du är ju rätt skön över under comedown.
Citera
2017-06-29, 03:58
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Det är helt olika mekanismer. Amfetamin är i första hand en dopaminfrisättande substans, om än med en viss serotonerg påverkan. Amfetaminet ger dessutom bara en viss ökning av dopaminutsöndringen, medan MDMA i princip bränner av hela serotoninarsenalen. Dopaminet återlagras i högre grad, och det handlar främst om en viss nedsättning av utsläppsaktiviteten efteråt, om man bara använder det ett par dygn och ganska sällan. Många av de övriga besvären beror på vätske-, närings- och sömnbrist, vilket är lätt åtgärdade för en sporadisk brukare. Dopaminbrist har dessutom inte lika stor effekt på sinnesstämning som serotoninbrist, iaf inte när den är temporär.

MDMA dränerar mer eller mindre serotonindepåerna, OCH ger en enormt mycket lägre signaleringsnivå. När serotoninsignaleringen är svag syntetiseras mindre serotonin, och när serotonin inte finns tillgängligt kan känsligheten/signaleringen inte ökas. Eftersom det är fler steg i kaskaden tar det längre tid att komma tillbaka till normal funktion, och eftersom serotonin har en stor effekt på sinnesstämningen blir det väldigt kännbart.

Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du kommer att vara glad att du tar ett uppehåll från gräset, jag lovar dig. Sen kommer du att lära dig att uppskatta det mycket mer. När man är inne i en rök-period så fattar man inte själv(ja, subjektiv info från min sida) hur påverkad man blir av det. Rekommenderar dig verkligen att försöka hålla ut tills du känner att kroppen och huvet känns 110% alerta. Då tar du dig en funderare och går vidare.

MDMA behöver inte vara så brutalt, men det blir det när man missbrukar det. Omgående. Jag är inte insatt i någon party-scen eller så men när man läser på nätet om folks erfarenheter och hur de använder drogen utan någon som helst respekt för den så är det inte så konstigt att det blir tungt. Det stör mig rätt mycket egentligen, det är knappast så att det inte finns solid information kring MDMA. Tex så är första Google-träffen på "safe mdma": https://rollsafe.org/. Följer man råden så vill jag påstå att man löper minimala risker för komplikationer. Följer man inte råden och tror att man är superman så kan man bli väldigt dålig eller helt enkelt dö på kuppen.

Men fan också tror ni jag kan ha fått några permanenta hjärnskador efter den här skiten eller?
Jag får så äckliga mardrömmar efter den där jävla kvällen.
Till den grad att jag knappt vill sova längre.
Och det blir typ värre och värre på den fronten just.

Tack för svaren båda två.
Citera
2017-06-29, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Men fan också tror ni jag kan ha fått några permanenta hjärnskador efter den här skiten eller?

Med tanke på hur du resonerat och nojat upp dig i tråden tror jag det är mindre risk att du fått hjärnskador och större risk att du stressar upp dig över något.

Det ska till rätt känslig kropp och hardcore missbruk för att få permanenta hjärnskador av MDMA.

Med risk för att gå off topic, men du skrev att du funderade på att sluta med andra saker inklusive cannabis också. Efter långvarigt cannabisbruk är det vanligt att drömmarna kommer tillbaka med extrem intensitet och obehag (utan att nödvändigtvis vara mardrömmar) den första tiden efter uppehåll.

Bara chilla mannen, du har med all sannolikhet inte fått några permanenta hjärnskador och om du bara tar det lite lugnt ska du se att du mår bättre snart.
Citera
2017-06-29, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare

Nej, nu är du larvig. Läs igenom sakerna jag sagt igen, sen slutar du hänga i knarkforumet på Flashback och läser en bok i parken istället.
Citera
2017-07-08, 21:35
Medlem
CEV, mdma, psy och såg verkligheten är det farligt? Psykos

Som rubriken lyder så tog jag mdma nyligen och njöt till lite psy medans jag låg och blundade. Har gjort detta innan och såg de första gångerna bara cirklar och mönster till att slutligen se tecknade städer/människor/miljöer som var i lättare rörelse. Detta var min 3:e gång jag gjorde detta och var 6-8 månader jag tog md senast och kanske 3 månader sedan jag tog e, snortade kola förra helgen och helgen innan dess sen har det varit lite sporadisk snortande under någon utgång på helgerna. Men denna gången så började det med tecknat och rörelser till att när jag lyssnade på 3/4 låten så började jag se liksom verkligheten. Såg människor/familj etc och det var så verkligen även människor jag aldrig bevittnat. Lyssnade inte på låtarna i sträck utan spridde ut dem under hela ruset. Är detta farligt är det tecken på psykos? Eller var det bara att jag lyssnade på det så mycket? Hade ju inga problem när jag öppnade ögonen utan då vart allt som vanligt och jag var då och även nu väll medveten om att detta inte var/är på riktigt.
Senast redigerad av pilpzz 2017-07-08 kl. 21:45.
Citera
2017-07-13, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilpzz
Som rubriken lyder så tog jag mdma nyligen och njöt till lite psy medans jag låg och blundade. Har gjort detta innan och såg de första gångerna bara cirklar och mönster till att slutligen se tecknade städer/människor/miljöer som var i lättare rörelse. Detta var min 3:e gång jag gjorde detta och var 6-8 månader jag tog md senast och kanske 3 månader sedan jag tog e, snortade kola förra helgen och helgen innan dess sen har det varit lite sporadisk snortande under någon utgång på helgerna. Men denna gången så började det med tecknat och rörelser till att när jag lyssnade på 3/4 låten så började jag se liksom verkligheten. Såg människor/familj etc och det var så verkligen även människor jag aldrig bevittnat. Lyssnade inte på låtarna i sträck utan spridde ut dem under hela ruset. Är detta farligt är det tecken på psykos? Eller var det bara att jag lyssnade på det så mycket? Hade ju inga problem när jag öppnade ögonen utan då vart allt som vanligt och jag var då och även nu väll medveten om att detta inte var/är på riktigt.

Eftersom mdma är lite hallucinogent i högre doser (omvandlas till mda) så kan man få mildare oevs/cevs. Jag har fått hela sjuka oev's i för höga doser men även fått små konstiga cev's av mindre mängder. Inget tecken på psykos.
Citera
2017-07-13, 23:13
Medlem
Jag vet inte vilken tråd som passar bäst men jag provar den här. Jag ska på techno och house festival nu i sommar som varar 3 dagar. Jag har provat lite olika droger tidigare, favvo drogen sedan tidigare på rave är mdma men nu så har vi även tillgång till 2cb .

Min tanke är att köra mdma dag 1, 2cb dag 2 och köra all in dag 3 med mdma och ta 2cb i slutet av mdma racet och riktigt tömma allt serotonin och allt vad det heter.
Jag vet om att jag kommer att ha en jobbig at med 2 mdma dagar men det känner jag det är värt, det är en sån där 1 gång i livet helg. Tror ni det kommer att funka? Funkar 2cb dagen efter man har tagit mdma? och funkar mdma dagen efter man tagit 2cb? jag har försökt leta fram bra svar men jag hittar inga.

vi har även tillgång till e,koks, 4fa och keta men jag känner jag vill prova 2cb för jag vill ha något som är lite mer "trippigare" än enbart mdma + att 3 dagar på mdma blir ingen skön at..

Tack på förhand!
Citera
2017-07-13, 23:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helmut123
Jag vet inte vilken tråd som passar bäst men jag provar den här. Jag ska på techno och house festival nu i sommar som varar 3 dagar. Jag har provat lite olika droger tidigare, favvo drogen sedan tidigare på rave är mdma men nu så har vi även tillgång till 2cb .

Min tanke är att köra mdma dag 1, 2cb dag 2 och köra all in dag 3 med mdma och ta 2cb i slutet av mdma racet och riktigt tömma allt serotonin och allt vad det heter.
Jag vet om att jag kommer att ha en jobbig at med 2 mdma dagar men det känner jag det är värt, det är en sån där 1 gång i livet helg. Tror ni det kommer att funka? Funkar 2cb dagen efter man har tagit mdma? och funkar mdma dagen efter man tagit 2cb? jag har försökt leta fram bra svar men jag hittar inga.

vi har även tillgång till e,koks, 4fa och keta men jag känner jag vill prova 2cb för jag vill ha något som är lite mer "trippigare" än enbart mdma + att 3 dagar på mdma blir ingen skön at..

Tack på förhand!
Sjukt ovärt att köra MDMA på det sättet. Det är inte så mycket AT:n som att du kommer behöva så ohyggligt mycket mer MDMA och kommer förmodligen inte ens att komma i närheten av samma rus. I min bok så är MDMA ganska tråkigt om man inte kommer över tröskeln. Det är liksom okej att vara halvfull, småstenad eller smått tjackad. Men att vara halvEad är bara frustrerande.
Citera
2017-07-13, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Sjukt ovärt att köra MDMA på det sättet. Det är inte så mycket AT:n som att du kommer behöva så ohyggligt mycket mer MDMA och kommer förmodligen inte ens att komma i närheten av samma rus. I min bok så är MDMA ganska tråkigt om man inte kommer över tröskeln. Det är liksom okej att vara halvfull, småstenad eller smått tjackad. Men att vara halvEad är bara frustrerande.

Förra året på samma festival så körde vi koks+ akohol dag 1, mdma dag 2 och mdma+e dag 3 och det funkade väldigt bra. Jag vet att det kommer behövas mer mdma dag 3 för att komma över tröskeln. Men det är mest på ordningsföljden med kombinationen 2cb och mdma i flera dagar jag är osäker på. Jag vill få det att funka bra i alla 3 dagar.
Citera
2017-07-13, 23:32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Förra året på samma festival så körde vi koks+ akohol dag 1, mdma dag 2 och mdma+e dag 3 och det funkade väldigt bra. Jag vet att det kommer behövas mer mdma dag 3 för att komma över tröskeln. Men det är mest på ordningsföljden med kombinationen 2cb och mdma i flera dagar jag är osäker på. Jag vill få det att funka bra i alla 3 dagar.
Jag har faktiskt ingen aning om vilken korstolerans dom har. Dom binder till olika receptorer i alla fall. Står dock fast vid att det är slöseri på bra knark.
Citera
2017-07-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har faktiskt ingen aning om vilken korstolerans dom har. Dom binder till olika receptorer i alla fall. Står dock fast vid att det är slöseri på bra knark.

Jag har inga problem med att lägga ut mycket pengar på droger under den helgen, drog tillgången är god.
Jag vill bara hitta ett sätt att krydda festivalen på bästa sätt
Citera
2017-07-13, 23:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag har inga problem med att lägga ut mycket pengar på droger under den helgen, drog tillgången är god.
Jag vill bara hitta ett sätt att krydda festivalen på bästa sätt
Det står dig givetvis fritt att göra som du vill. Den enda hjälp jag kan ge dig är att dom binder på olika receptorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in