2016-01-06, 15:08
Medlem
SamBumBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerculesMinus
Enbart på nebido kan man öka sin muskelmassa mer än andra sim trönar lika mycket?

Har hör att att det inte har så stor påverkan om du lider av för lite testo i kroppen utan att det funkar bättre omdu har normal testo nivå och tar nebido. Rätt elker fel, är nyfiken då jag får det av läkaren själv?

Fel, tillsätter du extern testosteron så kommer din kropps egenproduktion av testosteron att upphöra. Vill du ta preparat för att växa så finns det bättre alternativ.
Citera
2016-01-06, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerculesMinus
Enbart på nebido kan man öka sin muskelmassa mer än andra sim trönar lika mycket?

Har hör att att det inte har så stor påverkan om du lider av för lite testo i kroppen utan att det funkar bättre omdu har normal testo nivå och tar nebido. Rätt elker fel, är nyfiken då jag får det av läkaren själv?

Det där skulle jag gärna ha lite diskussion om utan att det blir steroidparty.

Som en man som kämpat mot värk och trötthet i många år, och ägt fler gymkort än antalet besök på gymmen ifråga, kommer jag kunna få lite mer jävlaranamma och ork att gå till gymmet av Nebido?
Citera
2016-01-06, 16:26
Medlem
SamBumBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Det där skulle jag gärna ha lite diskussion om utan att det blir steroidparty.

Som en man som kämpat mot värk och trötthet i många år, och ägt fler gymkort än antalet besök på gymmen ifråga, kommer jag kunna få lite mer jävlaranamma och ork att gå till gymmet av Nebido?

Lider du av hypogonadism och får tillsatt testostero så självklart så kommer du få mer "jävlaranamma" på gymmet.
Citera
2016-01-06, 18:29
Avslutad
God Kväll

Östradiol, hur stor påverkan har det på det manliga psyket och rent fysiologiskt (Ledvärk känner jag till vid låg nivå)

För högt östradiol kan väl göra Nebidobehandlingen meningslös?

Mvh BB
Citera
2016-01-06, 19:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBreath
God Kväll

Östradiol, hur stor påverkan har det på det manliga psyket och rent fysiologiskt (Ledvärk känner jag till vid låg nivå)

För högt östradiol kan väl göra Nebidobehandlingen meningslös?

Mvh BB

http://www.peaktestosterone.com/Hdr_Estrogen.aspx
Senast redigerad av Arne.Anka 2016-01-06 kl. 19:23.
Citera
2016-01-07, 01:27
Medlem
Efter test hos läkare, följande värden :
S-testo, 34
S-östra. 338
S-koba. 458
S-kortisol. 384
S-PSA. 15,6
Fortfarande problem med lebido, svårt att behålla ståndet, har fått problem med urinera och öm prostata, senaste året brukat 125-250 mg testo-e/v 4:e dag.
Goda råd mottages tacksamt
Citera
2016-01-07, 06:23
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuggan
S-testo, 34
S-östra. 338
S-koba. 458
S-kortisol. 384
S-PSA. 15,6
Fortfarande problem med lebido, svårt att behålla ståndet, har fått problem med urinera och öm prostata, senaste året brukat 125-250 mg testo-e/v 4:e dag.
Varför utelämnar du referensvärdena? speciellt referensvärdena för östra och psa?
Citera
2016-01-07, 07:12
Medlem
Östradiolet behöver du få ner. Själv mår jag bäst runt 100
Citera
2016-01-07, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuggan
S-testo, 34
S-östra. 338
S-koba. 458
S-kortisol. 384
S-PSA. 15,6

Med ett PSA på 15,6 bör du snarast reagera och be att få ta om provet, undersökning med ultraljud snarast. Antingen prostatit (inflammation) eller kraftig förstoring (BPH). I sämsta fall ännu allvarligare.
Citera
2016-01-07, 18:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrous66
Östradiolet behöver du få ner. Själv mår jag bäst runt 100
Utan referensvärde säger din uppgift inte mycket, pga skillnader i analysmetoder kan referensvärdet variera kraftigt till exempel klinisk kemi som bla analyserar prover från sahlgrenska sjukhus har 2 analysmetoder för östradiol med referensvärde 40-162 och 95-223.

Som du ser är 100 nästan lågt med ena analysmetoden medans relativt bra med andra, andra laboratorier kan ha helt andra referensvärden bla sett övre referensvärde 146.
Senast redigerad av Arne.Anka 2016-01-07 kl. 18:59.
Citera
2016-01-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Utan referensvärde säger din uppgift inte mycket, pga skillnader i analysmetoder kan referensvärdet variera kraftigt till exempel klinisk kemi som bla analyserar prover från sahlgrenska sjukhus har 2 analysmetoder för östradiol med referensvärde 40-162 och 95-223.

Som du ser är 100 nästan lågt med ena analysmetoden medans relativt bra med andra, andra laboratorier kan ha helt andra referensvärden bla sett övre referensvärde 146.

pmol/L referens <150
Citera
2016-01-07, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Varför utelämnar du referensvärdena? speciellt referensvärdena för östra och psa?
Referensvärden...
kortisol nmol/l
testo nmol/l
kobal pmol/l
östrad pmol/l
psa ug/l

Har massa andra provsvar om det behövs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto