Citat:
Ursprungligen postat av
Rontgennurz
Får man ingen HCG med sin TRT i Sverige?
Läs bakåt i tråden

det är typ jag, en i stockholm och nu monaliza som har hcg, är skitdåligt med det och när väl hcg används är det med doseringar som är tokhöga.
Jag ska ta 3 injektioner i veckan med 1500iu, en injektion räcker för att krasha det endokrina systemet så jag ligger på 1/3 och även det kan vara i överkant.
Citat:
Hur tänker läkare då kring att testiklarna krymper, slutar fungera och därmed slutar producera i huvudsak sperma såklart, som gör att man då blir steril, men även andra nödvändiga hormoner etc?
Hcg kan läggas till tillfälligt för att sparka igång spermieproduktionen när det ska göras barn, sök på pregnyl i fass så hittar du riktlinjer för det, när det gäller hormoner som dhea, dht, progesteron, pregnenolon etcetera så har jag ännu inte träffat en läkare som ens vill prata om dessa.
Knappt ens så läkare ens vill prata om kortisol och kom inte på tanken att diskutera östradiol...det anses inte ha någon effekt på den manliga kroppen, sinnessjukt hur dåligt det fungerar.
Citat:
Dom skiter alltså fullständigt i det?
Problemet är mycket större än så, den svenska marknaden är fullständigt slaktad av idioter som prioriterar mediciner som kräver minsta möjliga arbetsinsats av sjukvården och läkarna måste sen följa riktlinjerna, det gör att kunskapen om alternativa behandlingar försvinner och på det läkare som inte har stake att testa dom mediciner som finns tillgängliga.