2018-02-18, 20:26
Medlem
Har ont på framsida inuti ena axeln och tänkte försöka ta det lugnt med den armen ett tag. Inte träna armar, byta sida på musen osv, spela mindre med spel etc.

Har inte ont i leder förutom att mina knän ibland känns lite svaga när jag kör knäböj. Har inte känt nån ömhet eller hårdnad i brösten nånting under året som gått.

Mitt dalvärde är ganska högt, 22nmol/l tror jag det var.

Jag har möjlighet att justera mitt intervall en aning. Skulle ett kortare intervall och därmed högre värde kunna påverka min läkning positivt?
Citera
2018-02-19, 03:17
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Pregnenolon, progesteron måste du beställa över internet, dhea kan fås på recept men det är överlag sällsynt att det skrivs ut kan inte minnas jag sett någon man få det pga testosteronbrist.

Preg, prog och dhea kostar småpengar att köpa, prog finns bara som kräm men preg och dhea finns bla som tabletter och smälttabletter.

Tack. Såg att det var billigt som fan. Ska se vad det blir men det lutar åt en årsförbrukning av pregnenolon för att det var så billigt. Inte för att överdosera men gillar att köpa i bulk om helvetet skulle bryta ut.
Citera
2018-02-19, 03:54
Medlem
speedygonsalezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrozzi
Att tillföra Turinabol kommer att sänka dina testovärde och inte höja dem.
Du måste alltså skilja på testosteron och de andra varianterna av AAS.
När de mäter nästa gång så kommer endast det testot du fick med Nebidon finnas i kroppen.

hur menar du att turinabol sänker testosteronet?
Andra varianter? Oral turinabol är dianabols lillebror, en anabol androgen steroid.

Att det inte binder östrogen på samma sätt spelar ingen roll?

proggyno finns såklart.
Citera
2018-02-22, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Som jag skrivit tidigare så tror jag ett problem med nebido är att man tar en stor injektion vilket kan ge väldigt stora variationer över tid, finns dom som peaker över 50 och sen dalvärde 15-20 även läst teorier om att ricinoljan som finns i nebido kan ha negativ effekt på både kropp och mående.

Givetvis så är det ett problem men frekvensen väljer man själv. Hur mycket man får kan endast läkaren avgöra men däremot kan man givetvis injicera oftare och i mindre doser själv. Vissa litar blint på att läkaren vet bäst man gör man bara lite research själv, vilket man alltid bör göra, så räknar man ganska snabbt ut att det inte fungerar särskilt bra att injicera sig var 85:e dag med något som har en halveringstid på 24-34 dagar.

HCG är däremot svårare att göra något åt själv, annat än att försöka övertala en läkare alternativ söka sig till tredjehandsmarknaden.
Citera
2018-02-22, 17:01
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedygonsalez
hur menar du att turinabol sänker testosteronet?
Andra varianter? Oral turinabol är dianabols lillebror, en anabol androgen steroid.

Att det inte binder östrogen på samma sätt spelar ingen roll?

proggyno finns såklart.

Det gäller tillförsel av testosteron likaväl som samtliga derivat från testosteron.
Ju mer du tillför desto mer säkert att din egna testoproduktion lägger av helt för en tid.

Det enda släktskapet Turinabol har med Dianabol är att de är derivat från testosteron (precis som alla gamla klassiska AAS).
Citera
2018-02-22, 19:42
Medlem
isnisns avatar
Har skrivit i denna tråden innan om mina testo-värden, kampen med läkaren m.m.

Nu har jag äntligen fått en remiss till endokrinolog. Kallelse kom efter 2 dagar, snabba puckar!

Testo-värdet har gått från 10 till 9 till 8nmol/L nu senast.
8nmol/L på fastande mage 08:30 efter 8 timmars sömn med ZMA och allt vad man kan tänka sig för att ha ett högt värde.

Nu inför besöket hos endokrinolog om 2 veckor ska jag lämna ytterligare prover. Nytt denna gången är bl.a LH, PSA, FSH(?).

Min fråga är om det är något speciellt jag ska tänka på inför besöket? Ni andra som kommit så här ”långt” med erfarenhet. Något tips under besöket?
Citera
2018-02-22, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ad
Givetvis så är det ett problem men frekvensen väljer man själv. Hur mycket man får kan endast läkaren avgöra men däremot kan man givetvis injicera oftare och i mindre doser själv. Vissa litar blint på att läkaren vet bäst man gör man bara lite research själv, vilket man alltid bör göra, så räknar man ganska snabbt ut att det inte fungerar särskilt bra att injicera sig var 85:e dag med något som har en halveringstid på 24-34 dagar.

HCG är däremot svårare att göra något åt själv, annat än att försöka övertala en läkare alternativ söka sig till tredjehandsmarknaden.

håller med dig till 100 ,men halveringstiden för undecanoat bör vara vad jag förstår 21 +- 6dgr beroende på persons "kemi kataboliism" + att tillverkarn Bayer talar om biologisk aktivt liv 90 +- 30 dgr.
Citera
2018-02-24, 11:26
Medlem
Hur ofta måste man lämna testosteron prover vid behandling av nebido? Om man har lågt testo p.g.a lång tidsbruk av AAS, kan läkaren då få ta testerna när/hur dom vill för att se så att man inte kurar på annat samtidigt (om man då har fått nebido utskrivet redan)
Citera
2018-02-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjalparen
Hur ofta måste man lämna testosteron prover vid behandling av nebido?
Riktlinjen är uppföljning varje år men personligen så har jag bara behövt lämna vid inledningen av behandlingen, vilket var flera år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Min fråga är om det är något speciellt jag ska tänka på inför besöket? Ni andra som kommit så här ”långt” med erfarenhet. Något tips under besöket?

Se till att ditt värde är riktigt lågt vid besöket, så det inte inte blir snack om någon gråzon eller att du ska avvakta tills du gjort livsstilsförändringar. Fråga även om östrogen och AI.
Citera
2018-02-25, 17:53
Medlem
Används HCG av endokrinologer i sverige? , kan man önska om att få det vid sidan av eller som tillägg till TRT även fast man inte vill ha barn? (förstått att man mår bättre med det också)
Citera
2018-02-26, 09:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Används HCG av endokrinologer i sverige? , kan man önska om att få det vid sidan av eller som tillägg till TRT även fast man inte vill ha barn? (förstått att man mår bättre med det också)
Det händer att hcg skrivs ut men det är sällan, ännu mer sällsynt som tilläggh till nebido.
Citera
2018-02-26, 11:04
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ad
Riktlinjen är uppföljning varje år men personligen så har jag bara behövt lämna vid inledningen av behandlingen, vilket var flera år sedan.

Se till att ditt värde är riktigt lågt vid besöket, så det inte inte blir snack om någon gråzon eller att du ska avvakta tills du gjort livsstilsförändringar. Fråga även om östrogen och AI.

Mitt värde under perfekta förhållanden är 8nmol/L. Nu när jag går på SARMs bör det ligger runt 4-5nmol/L.
Men tack för tipset, man ska alltså undvika att fastna i "gråzon" med livsstilsförändringar.
Vad är det för livssstilsförändringar man kan göra mer än att träna hårt, äta "rätt" och sova ordentligt? Jag gör redan de tre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in