2016-01-05, 15:56
  #2125
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske

Faktiskt jävligt bra knappar om man vet vad dom gör, men fattar inte vem som bestämde layouten..

Det verka stenålder i att inte kunna ändra golvmaterial eller tyg på bordet och lite belysningsalternativ, men det är väl lite så när det styrs statligt att det ska vara som det alltid varit och sett ut oavsett nyanseringar, behövs en design "makeover" med alternativ om det inte redan påpekats som förslag. Cafteria miljö med insydda skinndetaljer i trästolar med lysrörsbelysning är tröttsamt att se på i längden helt enkelt
Citera
2016-01-05, 16:15
  #2126
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Googla effective stack. Det är det enda som spelar roll. Om du möter någon som spelar dåligt är det till din fördel. Korrekt BRM används så du ska kunna spela fritt utan att tänka på pengarnas värde eller antal kronor i bankrullen.

Ja jag syftade inte riktigt på ett spel helt baserat på BRM men som fast utgångspunkt att relatera till. Jag spelar flexibelt och inte efter ett visst system."The effective stack size is the size of the smallest stack when two players are in a pot" Ja det håller inte ändå mer än som du säger att spelar man mot nån kass "hajåsna" som tror på varje kortkombination så vinner man bättre och stora pottar varje gång om man är "low stack starter" eller lowstack (eget ord ) men zonerna raderas ut för dom som vill köra på lika villkor från början för ett visst insats bord och inte snöra in 1000 kr mot 50 000 kr i starten

Borde vara tex 1000-5000kr maxinsats bord thats it..och allt däremellan
Citera
2016-01-05, 16:21
  #2127
Medlem
AA-suiteds avatar
Vet inte riktigt om jag uppfattade allt du sa korrekt men: Du bestämmer hur mycket du vill spela om. Om du går in med 20kr är effective stack 20kr. Vad det betyder är att du kan tänka dig att motståndaren bara har 20kr i sin stack också eftersom det är allt ni kan spela om.
Citera
2016-01-05, 16:26
  #2128
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zachri
Idag såg jag den överlägset högsta snittpotten på ett bord, måste varit något slags rekord. Under den kvarten jag tittade samtidigt som jag köade var snittpotten på över 400kr och som mest 450kr. Det är anmärkningsvärt högt för att vara ett 0.50/1krs-bord.

Jo det är det säkert.
Legat på 200-250kr vinst fler ggr (vinst snittpott) 0,25-0,50 tables och kammat mot 1-4 spelare. Har dock fiskat som ganska friskt eller som fan på floppen till rivern dom ggr för att få till nån knepig "låg kort-kombo under 10" mot olika AA KK QQ JJ kombinationer osv . Ingen hållbar stradegi däremot i längden
Citera
2016-01-05, 16:30
  #2129
Medlem
pok?s avatar
Anledningen till att det står Min: 20, Max: 20 är att du har under 20 marker att köpa in för. Max blir alltid det du har i marker, max upp till 200bbs, vilket blir 100 på 0.25/0.5.
__________________
Senast redigerad av pok? 2016-01-05 kl. 16:35.
Citera
2016-01-05, 16:31
  #2130
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Vet inte riktigt om jag uppfattade allt du sa korrekt men: Du bestämmer hur mycket du vill spela om. Om du går in med 20kr är effective stack 20kr. Vad det betyder är att du kan tänka dig att motståndaren bara har 20kr i sin stack också eftersom det är allt ni kan spela om.

Jo jag missförstod inget av vad du menade eller är beskrivt som "effective stack"
Tex har jag 20kr och jag spelar mot nån som har 200kr i stack så måste jag anpassa mitt spel från hans nivå till min lägre nivå till 20kr relativt insats osv
__________________
Senast redigerad av KTK 2016-01-05 kl. 16:40.
Citera
2016-01-05, 16:38
  #2131
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pok?
Anledningen till att det står Min: 20, Max: 20 är att du har under 20 marker. Max blir alltid det du har i marker, max upp till 200bbs, vilket blir 100 på 0.25/0.5.

Nä det stämmer inte, jag har över 20 och det står 20/20 ändå eller 100/100 ändå. Är 100kr maxinsats belopp på 0,25/0,5 tables?
Citera
2016-01-05, 16:47
  #2132
Medlem
pok?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTK
Nä det stämmer inte, jag har över 20 och det står 20/20 ändå eller 100/100 ändå. Är 100kr maxinsats belopp på 0,25/0,5 tables?

Du verkar lite förvirrad när du pratar om maxinsats. Max du kan köpa in på bordet är 100, ja. Men det finns inga gränser för hur mycket du får satsa eller hur stor potten blir. Om du dubblar upp 4 gånger så kan du och en annan stack på 400 kr skapa en 800 kr pot, allin pre om ni vill det.
Citera
2016-01-05, 17:06
  #2133
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pok?
Du verkar lite förvirrad när du pratar om maxinsats. Max du kan köpa in på bordet är 100, ja. Men det finns inga gränser för hur mycket du får satsa eller hur stor potten blir. Om du dubblar upp 4 gånger så kan du och en annan stack på 400 kr skapa en 800 kr pot, allin pre om ni vill det.

Måste dementera och förklara. Det är något fel på min pokerklient enligt kundtjänst, jag kan gå eller kunde gå in över 100kr på dessa bord dvs ända upp till 500kr wtf?? Vilket jävla error men det är fixat nu hehehe ja dåså å var ju saken löst och ur världen
Citera
2016-01-05, 17:19
  #2134
Medlem
pok?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTK
Måste dementera och förklara. Det är något fel på min pokerklient enligt kundtjänst, jag kan gå eller kunde gå in över 100kr på dessa bord dvs ända upp till 500kr wtf?? Vilket jävla error men det är fixat nu hehehe ja dåså å var ju saken löst och ur världen

Om du lämnar bordet med över maxinköp och sen kommer tillbaka till samma bord, så måste du köpa in med samma antal marker du lämnade med, kanske var det som hände?
Citera
2016-01-06, 02:08
  #2135
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pok?
Om du lämnar bordet med över maxinköp och sen kommer tillbaka till samma bord, så måste du köpa in med samma antal marker du lämnade med, kanske var det som hände?

Jo det är rätt som du säg, en kille logga ut med 172 kr typ sen försvann han, sen logga han in igen samma stol sen hade han samma summa? har hänt flera ggr med mig att jag gjort samma och därför jag vart fundersam tillslut
__________________
Senast redigerad av KTK 2016-01-06 kl. 02:12.
Citera
2016-01-06, 10:38
  #2136
Medlem
BadassRolfs avatar
Är det fortfarande lika mycket fisk på SVS jämfört med typ 2-3 år sedan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in