Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Ditt sätt att märka ord och vinkla det som skrivs är nog en av orsakerna till att du är ensam fortfarande. Något man måste lära sig ha förståelse för att kunna leva tillsammans.
"Hur unga tjejer är det ok att ragga....."
Det räcker med vanligt sunt förnuft att fatta att medelålders gubbar inte ska hänga efter småflickor, sådant behöver man inte få bekräftat via FB. Hade du haft attraktionskraft hade du inte behövt fråga om råd här då de som har sådant brukar skita i vad andra tycker.
Lycka till, men du kommer nog förbli ensam och utan egna barn om du inte inser att du bör söka efter någon mer i din egen ålder. Men vad är det för fel på att hitta träffa någon som redan har ett par barn, kan bli mycket lyckat om inte egna egot är för stort.
Försök vara öppen för olika alternativ, livet är för kort för att bara leta och leta.
Alla har rätt att uttrycka sin åsikt, på det sätt som passar dem bäst, men jag brukar ibland påpeka rena faktafel. Jag anser att det höjer kvaliteten på en diskussion, om man är relativt noggrann med fakta, både i förhållande till diskussionsämnet och till alla inblandade.
Jag har vid upprepade tillfällen beskrivit dels vilken ålderskategori jag avser, och dels att jag inte inte påstår mig kunna lägra unga tjejer till höger och vänster.
Du väljer dock att konstant söka måla upp en bild av en desperat medelålders man, på jakt efter småflickor. Vilket du förhärdar i, trots tidigare påpekanden. Jag vet inte om du ger uttryck för någon form av projicering, eller bara gillar att fantisera i dessa banor. Men eftersom du till synes är okontaktbar i fråga om detta, så avstår jag ifrån att vidare kommentera dina fantasier.
Du finner det nödvändigt att upprepa ett budskap, om att jag är fullständigt chanslös att få något annat än en äldre, frånskild kvinna med barn. Jag respekterar din åsikt, och kanske har du rätt. Upplysningsvis så har detta redan gått fram till mig, sedan ett antal inlägg, så du behöver inte repetera det fler gånger, såvida du inte själv finner njutning i det.
Du nämner att jag letar och letar, och att jag fortfarande är ensam, eftersom jag saknar förståelse för andra människor. Sanningen är den, att jag är nybliven singel, och att jag inte ens har
börjat leta ännu. Och jag har definitivt inte letat efter någon annan, under tiden jag var sambo.
Jag upplever att jag har haft viss framgång med att träffa kvinnor tidigare i livet, och har sällan varit ofrivilligt singel. Dock så har jag, i likhet med många andra, inte varit jättebra på att välja rätt, och kanske inte alltid heller i fråga om att själv vara en bra pojkvän. Men jag tycker ändå att jag har haft väldigt bra förhållanden, även om inget hittills har funkat hela vägen. Det finns även praktiska aspekter som kan göra förhållanden omöjliga. Och jag är väldigt stolt över att jag har haft empati och förstånd nog att avstå från att skaffa barn, innan jag känner att alla bitar verkligen är på plats. Det är inte alla som kan säga det samma, utav människor jag känner till.
Du tillförde dock en fråga i slutet av ditt inlägg:
Men vad är det för fel på att hitta träffa någon som redan har ett par barn, kan bli mycket lyckat om inte egna egot är för stort.
För mig är hela tanken på ett seriöst förhållande uppbyggt på att hitta sin livspartner. Det finns ju även seriösa förhållanden som bygger på annat, men jag ser nog dessa mer som halvseriösa. Och jag ser det även som naturligt och önskvärt att bilda familj med sin livspartner, där barnen blir extra speciella, i det att de är en blandning av våra egenskaper, och därmed manifesterar vårt band till varandra. Japp, jag tänker väldigt romantiskt kring dessa bitar. För övrigt är jag kanske lite nihilistisk, men när det gäller äkta kärlek, barn och familj, så vill jag gärna tänka mig något naturligt, oförstört och fint.
Jag tror inte att jag skulle bli en bra far åt någon annans barn. Och jag ser inte den biologiska poängen med att ta hand om någon annans barn. Dels så tror jag att dagens "luddiga" familjer/nätverk tenderar att göra många barn förvirrade och splittrade. Dels så har jag svårt att se mig själv som någon slags extrapappa. Visst kan jag tycka om andra människors barn, utöver mina släktingars, men jag överlåter det till deras föräldrar, att leva med barnen och fostra dem.
Jag ser inte riktigt värdet av att träffa en 40+ kvinna med barn. Visst skulle jag teoretiskt kunna bli förälskad i en sådan, men det känns inte seriöst som ett långsiktigt alternativ. En kvinna med barn kommer sällan att kunna ge lika mycket till mig, eftersom hon avdelar en stor del av sig själv till barnen. Medan en kvinna utan barn kan vara mer "fullständig", så att man verkligen kan fokusera på att lära känna varandra och ha tid och kraft till romantik. Och den dagen det gäller mina egna barn, så kommer jag se dem som en förlängning av mig själv, så att jag endast ser det som positivt när min hustru fokuserar på dem. Medan tidigare barn i förhållandet, i vissa avseenden fungerar som en kvarnsten för kvinnan, utifrån min subjektiva synvinkel som en fri man.
För att tänka mig 40+ kvinnor, och/eller kvinnor med tidigare barn, så måste jag först ge upp tanken på barn och en egen familj. Sedan så måste jag antagligen även sänka mina krav både fysiskt, och i fråga om "man-kvinna-romantik". Och i det läget så är det kanske inte sämre att tänka sig ett fritt, obundet liv som ungkarl, där man kan göra vad fan man vill, eftersom man inte har några framtida eller existerande barn att ta hänsyn till. Det blir liksom inte så många skäl kvar, för att spendera livet med en frånskild 40+ kvinna med barn.
Vilket såklart saknar betydelse, om man skulle råka träffa någon som man verkligen klickar med, men samtidigt så känns det inte som något man måste söka desperat efter.