2016-01-03, 12:12
Medlem
ms_crowleys avatar
-Var går din gräns till hur gamla män du skulle kunna tänka dig ha ett förhållande med? Om vi förutsätter hur du tänkte när du var 20-30 år.

Ålder är lite lustigt. Efter 25-30 spelar det helt enkelt inte så stor roll längre. Man är helt enkelt två relativt självständiga vuxna.

15-30 - Kunde jag tänka mig en man 8-10 år äldre (har inte haft något större utbyte av jämnåriga helt enkelt. Det gäller så väl älskare som vänner, men det är ju hur just JAG är/har varit)
Att det nu blev en 12 år äldre gör liksom inte någon skillnad när man väl blivit 25-30 själv

Men jag hade en "affär" med en 50 plus snubbe när jag var 24. Det var kul ett litet tag men det var hela tiden "inte passande". Bli uppvaktad, wined and dined, en parentes som aldrig hade funkat i längden.
Men det var vad det var. Lite gubbsjuka från min ex universitets lektor och ett väldigt givande intellektuellt utbyte från min sida. Han hjälpte mig enormt med mina studier bland annat. Jag blev en stenhård straight A student på en väldigt krävande kurs.
Inte för att han gjorde det åt mig men för att han lärde mig att tänka på ett akademiskt effektivt sätt och det behövde jag just då.
Jag ångrar det inte, men handen på hjärtat...det var jävligt svårt att se sexighet...t o m huden blir annorlunda med ålder...
Det är bara ETT faktum som en 20 åring kommer att märka på dig också. Är det OK för dig vasadueller?

Ser han yngre ut än sin egentliga ålder?

Han är irriterande barnslig till sättet men nog ser man hans ålder...har faktiskt inte tänkt så mycket på det *LOL*
Kärlek är som bekant blind
Senast redigerad av ms_crowley 2016-01-03 kl. 12:16.
Citera
2016-01-03, 13:35
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Men det är något sjukt när flera likt TS skriver att de söker en livskamrat, att bilda familj med och skaffa barn och inte fattar varför de inte träffar den rätta.

Jag har inte skrivit detta.
Citera
2016-01-03, 14:15
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller

Visst har du skrivit att du vill hitta en partner att bilda familj med och skaffa barn eller är det bara drömar?

"Det som intresserar mig är antingen tanken på attraktion och sex, eller tanken på en livspartner och mor till mina framtida barn."

Om jag tolkar din kommentar så tror du att du lätt kan få yngre kvinnor i 20-års äldern men vill ha råd om hur unga de får vara?
Dröm din dröm om du inte är rik eller berömd.
Citera
2016-01-03, 14:17
Bannlyst
Låt småtjejerna vara TS. Det räcker med gamla gubbar som stirrar ut dem.
Citera
2016-01-03, 15:18
Medlem
herrgurkas avatar
Problemet är ju att åldern väldigt svår att gissa. Jag förstår TS dilemma.

Alicia Vikander t.ex. 27 år och ser ut som 17. http://img1.ntm.eu/oc/public/img/9001482/0103143246/foto-tt?w=790&h=444&mode=crop&scale=both&anchor=topcent er

Är det okej att ragga på dessa för att sedan backa ur när det framkommer att damen i fråga är för ung? Känns ju trist om man inte får ta chansen att ragga på dessa över huvud taget för att de råkar se unga och välbevarade ut.
Citera
2016-01-03, 15:26
Medlem
Egentlige kan man väl dela upp detta "problem" I två kategorier

1. Förhållande
2. Knullkompisar

I förhållande kan nog regeln killens halva ålder +7 vara ganska vettig.
Som knullkompisar, i laglig ålder eller minst 18 år och att båda vill det. Vill en 18 åring knulla med en 55 åring är det väl upp till dem?
Citera
2016-01-03, 16:32
Medlem
Jag tycker det beror på hur man är som man med och inte bara åldern. Tex en 33 årig man som spelar tv-spel det mesta av sin fritid, festar på helgerna, har unga kompisar och lever precis som när han var 23 kan absolut ha en 17årig flickvän. Men en 28årig pappa som är en ansvarstagande vuxen och jobbar 7-16:00 och har barnen varannan vecka kan inte ha en 17årig flickvän, då är det lite väl gubbsjukt.
Citera
2016-01-04, 10:08
Medlem
Är lite i samma sits och har liknande tankebanor som TS.
Har börjat smådejta lite och har insett att ett problem existerar, jag är inte tillräckligt het på marknaden(social status,jobb etc) för att landa en fräsch och vettig ~40 årig kvinna .
Så de som är intresserade av rimlig ålder är i 99% av fallen inte attraktiva nog för att jag ska känna nåt "pirr" i kroppen rent fysiskt.

Något som ej har nämnts tror jag är ju tillgänglig volym på potentiella kandidater och det gäller ju både ligg och förhållanden anser jag.
har ej kollat siffror men känslan både ute och på dejtingsajter är ju att kvinnor i 27-37 är underrepresenterade på marknaden.
De har ju givetvis just då bildat familj eller inlett seriösa förhållanden och sedan skiljer de sig vid 37 och dyker upp igen.

Jag har även dilemmat med åldersbedömningen men jag har nästan börjat misstänka att jag underskattar de yngres ålder lite kraftigt, jag anser ju att som ~40 KAN jag ragga på 27-28 utan att skämmas men det har visat sig att en del ser ju ut som 21 i min bedömning så då sållar man ju bort dem på felaktiga grunder.

Dessutom verkar det ju som att de äldre kvinnorna bisarrt nog har högre krav än de yngre, procenten som är intresserade är givetvis lägre bland yngre men de som inte stirrar sig blinda på åldern omgående är ju mera avslappnade och verkar vara mera inne på en "jag skiter i vad andra tycker" linje.
Det måste nästan vara en generationsfråga där de yngre(födda 85 och senare) är mera öppensinnade i genomsnitt.
Citera
2016-01-04, 10:44
Medlem
Citat:
(Dock är jag ok med att vissa avundsjuka 40+ tjejer kan uttrycka sin besvikelse .)
Intressant. Varför ska alltid det motsatta könet i den egna åldern bli avundsjuk?

Citat:
Om det nu är helt fel att intressera sig för unga, snygga tjejer när man är 40+ man, hur gör man för att döda sina känslor och reaktioner till fullo? Och hur gör man för att bli intresserad av 40+ kvinnor?
Det bästa sättet är väl att dejta en yngre person? Gå till en nattklubb med ok åldersgräns och kör på om någon raggar på dig. Jag är snart 40 och blir fortfarande uppraggad av 23-åringar. Såklart kan du inte räkna med något seriöst av någon som är så mycket yngre men om du känner för att dejta en yngre person så gör det.
Citera
2016-01-04, 11:02
Medlem
70Ds avatar
Både män och kvinnor kan idag vara rätt heta upp till 40-50 års ålder. Det är väl därefter det går rätt fort utför, om det inte redan gjort det tidigare. Allt handlar om hur man tar hand om sig själv och vilken lycka man har i genlotteriet. Se bara på Micke Persbrandt, 52, eller Agneta Sjödin, som fyller 49 år i år. Jag menar, det finns ju 20-åriga tjejer och killar som drömmer om att ligga med dessa personer. Rent sexuellt anser inte jag det vara ett problem att vilja vara med en yngre person. Det är bara gammalmodigt att tänka annat så länge båda är vuxna självständiga individer.

Däremot, tror jag ett långsiktigt förhållande är lite väl naivt att tro på så som verkligheten ser ut. 10 år senare, då den spröda 20-åringen närmar sig 30 och de flesta i dennes närhet skaffar barn, då börjar du få ryggproblem, fundera över hur din pension ska bli och om du kanske måste gå ner i halvtid. Jag tror inte du känns så sexig och livsbejakande i den personens ögon då. Jag säger inte att det inte funkar, men jag tror risken att bli lämnad är stor. Livet innehåller så många olika biologiska, men också samhällskonstruerade, faser som är svåra att undvika.

Många utforskar sin sexualitet första unga vuxenåren. Jag har dejtat många äldre män, upp till 50, och det har varit sjukt bekvämt. Det är smarta erfarna män, med bra ekonomi och jag får känna mig ung och spännande i deras ögon, men i slutändan tror jag en ålderskillnad på max 10-12 år är bäst för både mig och den andre. Det är heller inte alltför sällan tjejer under 20 träffar äldre män i brist på en närvarande manlig förebild i tillvaron eller bara för att de är destruktiva, men detta är ett annat fenomen jag tycker vi kan hålla oss ifrån i denna diskussion. Jag tror dock man ska vara väldigt lyhörd om man dejtar någon som är så pass mycket yngre, trots att denne verkar stark och självständig.

Man ska nog också vara beredd på att det kommer snackas om en som en "ful gubbe". Tyvärr verkar det mer socialt accepterat att äldre kvinnor förför yngre killar, än tvärtom, vilket är jättekonstigt. Två av mina dejter råkade ut för detta då jag dessutom ser ut att vara 5-10 år yngre än vad jag är (lite som Alicia Vikander som någon här tidigare postade). Pallar du med det så ser jag inga problem, men var beredd på att det inte bara är bittra äldre kvinnor som snackar utan även yngre tjejer, killar och jämgamla män som inte tycker det är lika "coolt" som du.

I övrigt. Skit i åldern och fokusera på individen istället. Du får tända på vad du vill så länge du behandlar andra människor med respekt och inte utnyttjar någon i ett underläge.
Citera
2016-01-04, 17:10
Medlem
eleven7s avatar
Jag hade gett det en chans om jag var du. Då du verkar se ungdomlig ut kan du nog ha en bra chans på yngre tjejer. Istället för att sen sitta där när du är 75 år och ångra att du inte försökte.

Det är nog ditt självförtroende som spökar lite då du är orolig för hur tjejen och omgivningen ska reagera. Sen som andra skriver kan du ju också snacka med tjejerna lite utan att stöta och se om du kan få till något senare. Vill en tjej inte ha kontakt med dej låt henne vara så är allt lugnt.

Många här på forumet är i 20 års åldern och kanske har svårt att lägra tjejer i sin egen ålder. Då kan det sticka lite i ögonen på dem. Ungefär som att en 24-åring kör runt i en Ferrari kan få lite onda blickar.

Jag tror inte att man automatisk är en äcklig gubbe bara för att man är 40. Tänk Alexander Skarsgård utan kändisskap och pengar gå runt med en 24-årig tjej. Jag tror inte jätte många hade brytt sej.
Citera
2016-01-04, 18:05
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
.. det är något sjukt när flera likt TS skriver att de söker en livskamrat, att bilda familj med och skaffa barn och inte fattar varför de inte träffar den rätta. ..

Citat:

Citat:
Visst har du skrivit att du vill hitta en partner att bilda familj med och skaffa barn eller är det bara drömar?

Jag fetar det jag inte har skrivit. Den delen är bara dina drömmar. I övrigt korrekt.

Citat:
Om jag tolkar din kommentar så tror du att du lätt kan få yngre kvinnor i 20-års äldern men vill ha råd om hur unga de får vara?
Dröm din dröm om du inte är rik eller berömd.

Ha ha, du låter som en bitter gammal kärring (av kvinnligt eller manligt kön). Vad är det som har triggat din Jante-respons?

Du är väl kreativ i din tolkning. Jag kan inte se att jag har uttryckt någon självhävdelse eller överdriven självsäkerhet. Jag är inte ens säker på att jag kan få kvinnor mellan 27-34, som jag angivit som ett lämpligt intervall. Eller någon annan kvinna. Då jag inte varit på marknaden det senaste decenniet, så har jag ingen aning om hur jag verkligen står mig. Det kan vara så att tjejer i alla åldrar tycker om mig, eller tvärtom att jag har blivit helt passé.

Men jag ser ganska många exempel omkring mig, där riktiga deadbeats (wannabe-gangsters, fabriksarbetare med tatueringar mm) i 40-årsåldern, är relativt omsvärmade av snygga, unga tjejer (dock inte alltid så smarta). Så det räcker om man är "rik och berömd" i betraktarens ögon. Kanske har jag fel, men jag tror att det finns gott om kvinnor mellan 27-34, som skulle kunna tänka sig en man runt 40. Kanske landar jag strax platt på ansiktet, men jag tror trots allt än så länge att om andra till synes "normalattraktiva" män i min ålder kan få unga kvinnor, så har även jag en rimlig chans.

Jag har dock fått bekräftat att det kan uppfattas olämpligt att ta kontakt med tjejer som är yngre än ovan nämnda intervall. Vilket är vad jag själv tänkte i förväg. Jag har fått något enstaka bra tips på hur man blir bättre på att åldersbestämma genom utseende, men överlag kvarstår det moment 22 som jag beskrev:
  • Om man inte tar kontakt och pratar med tjejen, så kan man aldrig veta hur gammal hon är. (Kanske inte heller efter att man har pratat med henne.)
  • Om man tar kontakt och försöker börja prata, så kan det uppfattas som att man stöter. Och har man då missbedömt åldern gravt, så kan det bli genant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in