2016-01-04, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det förutsätter att två har gjort fel och att felen tog ut varandra. HE sa fel, och TR tolkade henne fel, fast då blev det rätt. Jag har lyssnat.
All muntlig kommunikation bygger på interaktion och på en välvillig ambition hos båda parter att oförvanskat överföra information. Det är vad som pågår i domstolarna dagligen. Jag litar på att det fungerar. Nu tar ju försvaret dit en DNA-expert och om åklagaren gör som han förvarnat om, tar dit HE, och om advokaten och dennas expert vet vad de håller på med, så kommer vi att få den här frågan utredd. Jag håller en slant på att HE kommer att bli lite förvånad över frågan.
2016-01-04, 22:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Inte nödvändigtvis. Han kan ha sneddat äver gärdet SV om egen bostadslänga på den väg från 1960 som ligger dold under gärdet. På så sätt slipper han passera framför egen bostadslänga. (Kolla "Historiska kartor" på Lantmäteriverket.)
Bilkörning där hade definitivt väckt uppmärksamhet. Jag vidhåller min hypotes om att fynden utefter Fyndvägen dumpades vid ett annat tillfälle, efter 7 juni. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-01-04, 22:16
Bannlyst
Citat:
Det förutsätter att två har gjort fel och att felen tog ut varandra. HE sa fel, och TR tolkade henne fel, fast då blev det rätt. Jag har lyssnat.

Jippi, det var en väldigt intressant utläggning. Har det någon betydelse i sammanhanget om det ändå blev rätt i slutändan?

Hur var det nu igen med det här att du tyckte att rättsläkarens utlåtande om att offret hade dödats av någon annan skulle ifrågasättas? Vad menade du med det påståendet? Hur skulle hon ha dött om om hon inte har dödats av någon annan?

Sen frågade jag en annan gång vad det var mer specifikt som du menade att hovrätten KAN ändra på i sin dom till skillnad mot vad tingsrätten fastslog i sin dom? Vi skulle ju vänta och se på något enligt dig. Ditt svar som jag fick "att mycket kan ändras" var ju bara en undanflykt som vanligt. Så var vänlig specificera vad du menade.
2016-01-04, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Detta är ju helt otroligt dumt men det är bra att Rönnbäck får mothugg i media

citat:
Anledningen till det är att livstidsdömde mördaren Nerijus Bilevicius advokat Inger Rönnbäck*kallat in Pål Johansson som vittne.Advokaten menar att förhören av Nerijus Bilevicius inte var objektiva, något som Pål Johansson ska höras kring.

Vad gjorde hon när NB blev förhörd? Satt hon och dagdrömde och funderade på vad hon skulle laga till kvällsmat?
Han hade väl advokat under förhören?

Och hon menar att förhören inte var objektiva???
Varje förhör har avslutats med frågor som - "Inger har du några frågor, eller något du vill vi ska ta upp"?
Men inget alls hade Rönnbäck att anmärka på då och där.

Du har nog rätt, hon satt nog och dagdrömde, men om miljonen hon skulle få inkassera sen.
2016-01-04, 22:19
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Jo, de är trovärdiga men det är inte du.

I FUP s.413-421 berättar Lars o Malin var de observerar NB. Från parkeringen till Martorps-fallen kör de mot Västerplana, efter ca 200-300 meter kommer en bil snabbt ut från vänster där en grusväg den sista biten delar sig i 2 utfarter. Det är vid adress Skogen (och inte utefter "fyndvägen") Lars o Malin har dessutom kryssat på karta var detta hände, finns i FUP.

FUP s. 413

FUP sidan 375 (du verkar inte använda dokumentets sidnumrering)

Lars säger att han skulle känna igen bilen om han fick se en. Fick han det?

Samma par möter strax därefter en intressantare bil:

Citat:
Lars och Malin åkte sedan vidare och stannade på Munkängarna. Klockan 19:30/19:31 tog de
kort där och Lars säger att de befunnit sig där i ca 5 minuter vid fototagningen. Dom körde
därefter den nedre vägen tillbaks mot Blomberg. Ca 500 meter efter Trolmens egendom (när
de körde i riktning mot Blomberg) mötte de en Litauiskregistrerad bil som de båda reagerade
över. Detta var vid 20-tiden eller strax innan. Bilen var en, något mörkare blå, troligen passat
och färdades i riktning mot Trolmen.
Bilen kördes av en man och passagerarplatsen fram var tom. I baksätet, bakom föraren, satt
en kvinna som satt lutad mot rutan. Både Lars och Malin fick uppfattningen om att hon var
bekymrad/nedstömd. Lars vet att Malin har en tydligare bild av hur kvinnan såg ut. Lars
noterade att kvinnan bar något rött på överkroppen.
2016-01-04, 22:21
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

På vilket sätt skulle den vara intressantare? För att kvinnan sitter i baksätet och är blond och nedstämd? Hallelujah.
2016-01-04, 22:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Jippi, det var en väldigt intressant utläggning. Har det någon betydelse i sammanhanget om det ändå blev rätt i slutändan?

Hur var det nu igen med det här att du tyckte att rättsläkarens utlåtande om att offret hade dödats av någon annan skulle ifrågasättas? Vad menade du med det påståendet? Hur skulle hon ha dött om om hon inte har dödats av någon annan?

Sen frågade jag en annan gång vad det var mer specifikt som du menade att hovrätten KAN ändra på i sin dom till skillnad mot vad tingsrätten fastslog i sin dom? Vi skulle ju vänta och se på något enligt dig. Ditt svar som jag fick "att mycket kan ändras" var ju bara en undanflykt som vanligt. Så var vänlig specificera vad du menade.
Klart det är intressant, eftersom det är sällsynt att två fel tar ut varandra. GM kan ha tagit tag i röret precis där blodfläcken fanns, frigjort den från damm, fuktat blodet med sitt svett och avsatt NB:s blod på Lisas kläder.
2016-01-04, 22:26
Medlem
katws avatar
Citat:
Klart det är intressant, eftersom det är sällsynt att två fel tar ut varandra. GM kan ha tagit tag i röret precis där blodfläcken fanns, frigjort den från damm, fuktat blodet med sitt svett och avsatt NB:s blod på Lisas kläder.

Vilken fullträff och "slump" att han råkade hitta blodet mitt bland allt damm. Eller gissade han sig till fläcken? Hade han en blodhund med sig? Hur kunde han veta att det va NB:s blod eller var syftet att sätta dit vem som helst?
2016-01-04, 22:27
Moderator
OYs avatar
Citat:

Visst är det intressant, dock undrar jag hur IB:s DNA kommer in i bilden, har du någon hypotes kring det?
2016-01-04, 22:27
Bannlyst
Citat:

Varför är den bilen intressantare? För att Du tycker att det låter mer spännande med en "nedstämd, blond kvinna" i baksätet än att de sett NB köra förbi i racerfart?
Senast redigerad av blackmolly123 2016-01-04 kl. 22:35.
2016-01-04, 22:28
Medlem
Citat:
Baseras på dessa fakta:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Vilken fakta är det du menar talar för alternativ 3 och som talar mot alt 1&2.
Är det för att det täcker samtliga fynd? Då skall du ha klart för dig att hur/när man hittat fynden talar väldigt stark för att alla sakerna inte slängts ut samtidigt utan att vissa saker lagts ut senare.

Det enda som talar för alternativ 3 är att det täcker samtliga fynd. Det som talar emot är flertalet vittnen som oberoende bekräftar varandra. Samt att det finns indikationer på att fynden lagts ut vid olika tillfällen.

Det som talar för alt 1&2 är flertalet vittnesmål.

Sen vill jag att du svara på varför du anser att man skall strunta i vittnesmålen.
Anser du att vittnena ljuger eller anser du att de har fel?
2016-01-04, 22:30
Bannlyst
Citat:

Vart tog då hans eget DNA från svetten vägen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in