Citat:
Ursprungligen postat av
blackmolly123
Såklart har jag läst vittnesmålet men man låser väl inte moppen om någon - helt oväntat - påkallar ens uppmärksamhet, någon som "vill ha hjälp" med något t.ex.
Men, du var väl inte intresseras av något svar utan du skrev väl bara för att få skriva om SH och hans "irriterade" tillstånd, d.v.s vad som helst som ger en negativ klang om det tolkas fel.
Du har rätt. Varför låsa mopeden bara för att man ska hjälpa någon snabbt?
Tror att NB mycket väl vet när kaféet stänger. Skulle inte förvåna om det är då han har stått och "filosoferat" lite vid fönstret när tjejerna åker hem.
7:e juni åker han i anslutning till kaféets stängningsdags till ladan mitt emot kaféet.
Han parkerar vid den porten som är mitt emot LHs parkering. Porten är öppen. Bilens bakända är ut mot vägen. Och det har ett syfte. Han ser LH på andra sidan gatan och går dit. Han kör precis samma trick som dagen innan. Frågar lite stressat på dålig engelska efter vägen.
Kartan är naturligtvis kvar i bilen. Det är ju själva förklaringen till hur LH hamnar på andra sidan gatan.
LH kanske förklarar men NB säger sig inte förstå och undrar om hon kan visa vägen på hans karta i bilen. Han har LH framför sig och som då blir stående mellan bilen, NB och dörren till ladan. Instängd. LH har tagit av sig ena handsken och håller den i den andra handen.
En knuff eller ett slag så är LH inne i ladan och NB greppar tag i henne, kanske gör hon något motstånd och hon tappar den ena handsken.
Sen är det bara NB som vet resten.