Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-28, 17:54
Medlem
Hej.
Jag har ett gammalt spel i huvudet. Men kan inte komma på vad det heter. Tror att det kom någon gång på 90 talet till pc.
Jag kommer ihåg saker från spelet i alla fall.
Man börjar på ett skepp, liknande ett pitarskepp. Där man fäktas direkt. Man tar sig i hamn. Där kan man leta upp lite olika qs. En där man ska komma över en gömd skatt från en fyllehund. Man lurar hon att gå till gömman. Man skulle hitta lösenordet för att komma in igen dörr i en källare i staden också. Precis utanför staden fanns ett hål imagen där man klättrade ner för ett rep. Gick man en bit från staden, mot en stor periskåp liknande byggnad uppe på en kulle. Så var den typ från framtiden. Mycket kuggar o hightec. Spelet va någon blandning mellan pirattid o framtid. Man fäktas mot andra pirater. Man skulle lösa qs och en massa gåtor.
Hoppas någon känner igen mina beskrivningar på spelet. O kanske till och med namnet. Det är inte monkey Island. Inte den tecknade grafiken.
Citera
2016-01-02, 02:20
Medlem
Skulle vilja spela ett spel men jag kommer inte ihåg namnet, spelet var till wii och det fanns 2 delar(tror jag) man hade en dräkt och en/ett kula/öga som flög ovanför din hand och med den kunde man läsa meddelanden på väggen och hacka datorer. Det var en first person shooter och man slogs mot utomjordningar.
Vet någon vad spelet heter?
Citera
2016-01-02, 03:00
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superananas10
Skulle vilja spela ett spel men jag kommer inte ihåg namnet, spelet var till wii och det fanns 2 delar(tror jag) man hade en dräkt och en/ett kula/öga som flög ovanför din hand och med den kunde man läsa meddelanden på väggen och hacka datorer. Det var en first person shooter och man slogs mot utomjordningar.
Långskott men det är inte Metroid Prime?
Citera
2016-01-02, 03:13
Medlem
Ni måste hjälpa mig!!!

Pc-spel: Släppt någon gång 1990-2005 (rätt säker). Spelet är i 3d, men dock mer som dåtidens "film 3d", ser inte ut som Zelda eller liknande, spelet ser ut som dåtidens cutscenes i spelen.
Det fungerade som ett sånt där arkadspel, man skjuter fienderna som kommer upp på skärmen, klarar man det så fortsätter gubben gå, eller så får man se en cutscene.

Vill minnas att spelar utspelar sig i en unvervattensvärld i en sci-fi-miljö, man är en människa i en rymddräkt som möter monster/robotar som ungefär ser ut som bläckfiskar (vad jag minns).

I vissa banor/delar av det så flyger man även sitt skepp under vattnet. Banorna utspelar flygandes i sitt skepp eller innuti fiendeskeppet (vad jag minns). Man skjuter typ plasmabollar, likaså gör fienderna.

Önskar jag hade mer saker att beskriva detta spel med, men tyvärr. Det gör så ont i mig att jag inte vet vad jag ska söka efter för att hitta detta igen Någon som har en aning om vad det kan röra sig om?
Citera
2016-01-02, 03:16
Medlem
Btw vad heter kategorin med spel som fungerar som arkadspelen?
När man skjuter några fiender, sen rör sig gubben framåt av sig själv.
Citera
2016-01-02, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Långskott men det är inte Metroid Prime?
nej tyvärr. grafiken på spelet jag menar är mycket bättre.
Citera
2016-01-02, 03:47
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbacken
Btw vad heter kategorin med spel som fungerar som arkadspelen?
När man skjuter några fiender, sen rör sig gubben framåt av sig själv.
Rail shooters
Citera
2016-01-03, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Rail shooters

Är så jävla tacksam!!!!! Hittade spelet tack vare dig
Deadly Tide:
https://www.youtube.com/watch?v=mIDJSYdZ8To
Citera
2016-01-03, 03:46
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superananas10
Är du säker på att det var till Nintendo Wii? Det finns knappt några FPS-spel överhuvudtaget till den plattformen.
Citera
2016-01-04, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Är du säker på att det var till Nintendo Wii? Det finns knappt några FPS-spel överhuvudtaget till den plattformen.
helt säker, kommer ihåg att man typ också försvarade presidenten eller någon viktig person iaf.
Citera
2016-01-04, 05:10
Medlem
Korders avatar
Såg ett spel på Steam för några veckor sen jag inte lyckas hitta nu. Det var någon form av survivalspel med ovanligt djup spelmekanik, hade fått väldigt positiva användaromdömen och kan ha varit gjort i RPGMaker. Om det inte var ett RPGMaker-spel vill jag minnas att den grafiska stilen var väldigt lik, i alla fall (så pass lik att jag antar att det är ett RPGMaker-spel).
Citera
2016-01-04, 15:54
Medlem
dovAkins avatar
Söker ett spel till PC typ horror/lösa problem spel, man möter en snubbe som typ legat i ett badkar i typ 20 år så hans kropp är typ format som ett badkar eller så är han en del av badkaret.

Tror det kan vara silent hill liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in