2014-05-10, 08:29
Medlem
colt94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaggixx
Ghost in the shell?
japp tack så mkt
Citera
2014-05-12, 00:30
Medlem
hemmanus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmanu
Det var något spel som skulle komma ut i närheten av nuet som var overhead view-zombie(?)-skräck- överlevnads-relaterat och jag minns gameplay från det när någon snubbe var inne i ett hus och hade en ficklampa och lyste med. Och så lät det som om någon/några försökte ta sig in i huset.

Någon som har en aning?

Lägre prioritet: Har frågat en gång innan tror jag för länge sedan. Men minns något ett spel, möjligen till Dreamcast eller PlayStation där man slogs mot snubbar på en båt i demon och man förlorade klädesplagg när man tog emot för mycket stryk. Sedan mötte man till slut en boss som var större än de andra.

Darkwood hette det första jag sökte. Hittade det äntligen.
Citera
2014-05-14, 02:00
Medlem
sannnabornetuns avatar
För par år sedan, kan har varit runt mellan 2000 - 2005 så kom det ett spel som hade samma spelide som Backpacker. Jag minns inte så mycket om spelet bara att det va jävligt roligt.
Så kom ja på detta för cirka en vecka sedan då ja såg Backpacker inne på någon spelbutik & insåg hur mycket ja ville spela det.

Men jag kan fan inte hitta spelet.
Min pojkvän sa åt mig att kolla på alla Backpacker spelen, globetrotter och traveler men det är ingenting utav dom spelen. Har för mig att de kan vara lite barnsligt med tanke på att ja spelade det när ja va typ 12 bast.

Jag har ett mycket svagt minne av att man någon gång kommer till Ungerns huvudstad och det är någon slags form av fontän. Och man fick plocka upp saker & göra uppdrag?

Är det någon som har något liten ide om vilket spel ja menar?
Citera
2014-05-19, 20:06
Medlem
SmokeCigarettess avatar
Ett spel med samma upplägg som Dead rising 1 och 2.

Där man slaktar zombies, får sköna vapen och dödar olika bossar/psychos
Citera
2014-05-20, 00:15
Medlem
neontiger777s avatar
i tonåren spelade jag ett svenskt spel, vikinga tiden man såg hela tiden bara en bild som bytte årstid man skulle sköta en by med folk välja om man skulle behålla nyfödda och avgöra hur mycket man skulle offra till gudarna vid midvinter blot. har någon en susning vad för spel jag kan ha spelat? själv minns jag inte namnet på det. man ska kunna senare i spelet ta sig till grannbyn för att ingå allians eller något sådant. man såg aldrig några gubbar man skötte utan listor på hur många höns, får, grisar, kor och bybor etc. strategi var det har jag för mig. hade vart roligt och veta vad det hette .
Senast redigerad av neontiger777 2014-05-20 kl. 00:22.
Citera
2014-05-20, 00:16
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeCigarettes

Left 4 Dead?
Citera
2014-05-20, 00:22
Medlem
neontiger777s avatar
Citat:

Borderlands1 och 2?
Citera
2014-05-20, 00:51
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:

Dead Island?
Citera
2014-05-20, 18:56
Medlem
colt94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deviance88
Dead Island?
and dead island riptide
Citera
2014-05-22, 01:46
Medlem
Nu är det såhär att det var ett par år sedan jag lirade detta spel. Allt jag kommer ihåg var att jag spelade det på någon äldre konsol (xbox, eller ps2). Jag kommer ihåg att det var ett väldigt blodigt spel, men det är en "scen" jag minns som bäst. Man kommer fram till en inomhusbassäng/akvarie där det står en vakt och kollar in mot bassängen. Om man smyger sig fram mot denna vakt så kan man välja att trycka ner hans ansikte i bassängen och då kommer det upp ett gäng pirayor som äter upp hela hans ansikte. Någon som vet vilket spel jag menar?

TL;DR: Vakt i spelet får sitt ansikte uppätet av pirayor. (allt jag kmr ihåg)
Citera
2014-05-22, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Rost
Nu är det såhär att det var ett par år sedan jag lirade detta spel. Allt jag kommer ihåg var att jag spelade det på någon äldre konsol (xbox, eller ps2). Jag kommer ihåg att det var ett väldigt blodigt spel, men det är en "scen" jag minns som bäst. Man kommer fram till en inomhusbassäng/akvarie där det står en vakt och kollar in mot bassängen. Om man smyger sig fram mot denna vakt så kan man välja att trycka ner hans ansikte i bassängen och då kommer det upp ett gäng pirayor som äter upp hela hans ansikte. Någon som vet vilket spel jag menar?

TL;DR: Vakt i spelet får sitt ansikte uppätet av pirayor. (allt jag kmr ihåg)

The Punisher.
Citera
2014-05-22, 21:30
Medlem
Vi testar här!

Det var ett textbaserat spel i webbläsaren om livet där det tog tid att utveckla nya "skills".
Släpptes för några månader sedan och tror det var Mojang som släppte det.
Tydligen var det någon slags 1 dags tävling. Kan inte hitta något på deras sida dock.
Kan ha varit någon annan utvecklare

Tack på för hand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in