Moderatormeddelande

Postat av Moll-E 2015-10-13, 09:50
Avslutad
2015-11-13, 10:41
Medlem
Silvias engagemang ifrågasätts från forskarhåll ...

http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/silvias-engagemang-ifragasatts-av-forskare
Citera
2016-01-02, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Silvia själv har berättat det i någon intervju. Hon fick inte gå på fest utan att någon av storebröderna var med.

Jag bodde i Paris något år och läste franska under tidigt 90-tal. Läste då tillsammans med ungdomar till välbärgade och uppsatta föräldrar (eftersom de inte har förmånliga studielån som i Sverige). En adlig tysk brat (med mycket känd farfar) hävdade att hans mamma arbetat med Silvia i München och att Silvia då gick under öknamnet "vandringspokalen". Braten hävdade vidare att den svenske kungens val av maka gjorde att de tappade status bland kungahusen Europa och därför ratades och inbjudningar uteblev.
Citera
2016-02-12, 23:09
Medlem
Ja, då var ju Kungen strong i sitt val. Och kan förklara varför Kungen och Drottningen stöttat Sofia. Lite som "Pretty woman", men på riktigt.
Citera
2016-02-12, 23:15
Medlem
Jag har dock alltid undrat över att... När prinsessan Victoria fick ätstörningar, så påstods drottningen åka till Sydamerika och "skönhetsoperera" sig.

Jag undrar att gör man så? "Min dotter har ätstörningar, så då sticker jag och skönhetsopererar mig och kan sen tala om att MAN SKA VARA NÖJD MED SITT UTSEENDE...."?

Men sen blev hon ju tydligen inte skönhetsopererad. Utan valde att operera sig fulare. Sen blev ju också Victoria frisk på stört. Men... Det är aldrig någon journalist som vågat fråga Silvia om det, utan alla bara vet att hon plastikopat sig, men ingen törs nämna vad misslyckat det blev, för ingen har tänkt på att hon kanske åkte utomlands för att där kan de tillåta förfulande operationer?
Citera
2016-02-14, 08:57
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trueless
Men... Det är aldrig någon journalist som vågat fråga Silvia om det, utan alla bara vet att hon plastikopat sig, men ingen törs nämna vad misslyckat det blev, för ingen har tänkt på att hon kanske åkte utomlands för att där kan de tillåta förfulande operationer?

Det är en tyst överenskommelse bland journalisterna som bevakar knugahuset att aldrig fråga Jokern om plastikresorna till hemlandet Brasilien. Lite som kejsarens nya kläder om man säger så, alla vet och ser men ingen för saken på tal.
Citera
2016-04-28, 23:51
Medlem
Olegskis avatar
Silvia som en gång hade så bra utseende, varför började hon skönhetsoperera sig i Brasilien?
Citera
2016-04-28, 23:54
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Silvia som en gång hade så bra utseende, varför började hon skönhetsoperera sig i Brasilien?

Hon både är och var mycket vacker!
Citera
2016-04-29, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski

Kort svar: Rädslan att inte duga! Något som alldeles för många kvinnor (och flickor för den delen) dras med tyvärr.
Ätstörningar bottnar i samma problematik.
Citera
2016-04-29, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Jag bodde i Paris något år och läste franska under tidigt 90-tal. Läste då tillsammans med ungdomar till välbärgade och uppsatta föräldrar (eftersom de inte har förmånliga studielån som i Sverige). En adlig tysk brat (med mycket känd farfar) hävdade att hans mamma arbetat med Silvia i München och att Silvia då gick under öknamnet "vandringspokalen". Braten hävdade vidare att den svenske kungens val av maka gjorde att de tappade status bland kungahusen Europa och därför ratades och inbjudningar uteblev.
Tror inte ett dugg på denna tyska brat varför? Silvia
är inte den typen helt enkelt.Jag vet inte om det svenska kungahuset har sämre status än något annat kungahus.
Det engelska kungahuset verkar dock inte så intresserade av att umgås med sina blåa vänner men dom anser sig för lite mer än andra kungahus.
En annan sak jag funderat över hur Silvia hanterade ryktet och förmodligen sanningen om den affär Knugen hade med Camilla.
Hon är vad jag förstår troende katolik.
Citera
2016-04-29, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Tror inte ett dugg på denna tyska brat varför? Silvia
är inte den typen helt enkelt.Jag vet inte om det svenska kungahuset har sämre status än något annat kungahus.
Det engelska kungahuset verkar dock inte så intresserade av att umgås med sina blåa vänner men dom anser sig för lite mer än andra kungahus.
En annan sak jag funderat över hur Silvia hanterade ryktet och förmodligen sanningen om den affär Knugen hade med Camilla.
Hon är vad jag förstår troende katolik.

Jag tror också att hon var en vandringspokal, därför kommer hon och den nya sessan bra överens
Citera
2016-04-29, 09:02
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botobi
Jag tror också att hon var en vandringspokal, därför kommer hon och den nya sessan bra överens

Hon hade några förhållanden innan Knugen, vilket hennes pappa bekräftat. Att hon skulle ha varit en vandringspokal är däremot taget ur luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in