2015-02-15, 08:17
Medlem
ShaidarHarans avatar
Tror inte ett dugg på allt hokus pokus folk berättar om, men aldrig går att bevisa i ett labb. Finns många anledningar varför folk påstår sig upplevt saker.
Citera
2015-02-15, 20:16
Medlem
ljusetssvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShaidarHaran
Tror inte ett dugg på allt hokus pokus folk berättar om, men aldrig går att bevisa i ett labb. Finns många anledningar varför folk påstår sig upplevt saker.
Har du tänkt på att folk kanske visst upplever saker?
Din jävla trångsynta dumma idiotjävel!

Men i din värld så finns exempelvis inte hallucinationer eller röster i huvudet för schitzofrena människor för det går inte att bevisa i ett labb!

Om jag hör ett läskigt ljud och blir rädd för min egen skugga samtidigt som det knackar hårt i min yttervägg, så har det inte hänt för det går inte att bevisa i ett labb och alltså ljuger jag om jag skulle berätta det för någon.
Jag har dessutom en baktanke om varför jag ska ljuga om vad jag upplevde.
Kanske vill jag knulla din äckliga mamma eller sno alla dina pengar?

Ta din jävla skitattityd och dra åt helvete härifrån din JÄVLA POSTHORA!!!!!
Citera
2015-02-16, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Det där har jag aldrig fattat. Folk som är frälsta på paranormala fenomen brukar påstå att andar är från någon annan högre dimension där andra fysiska lagar gäller t.ex. ska dom kunna gå genom väggar. Varför skulle dessa spöken då påverkas av ett sketet stearinljus eller lite rökelse?

Det beror på vad du menar med din sista mening, att spöken skulle påverkas... för de dras mot luften.

För man kan rensa bort spöken genom rökelse och man kan känna det genom luften.
Citera
2015-02-16, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljusetssvin
Har du tänkt på att folk kanske visst upplever saker?
Din jävla trångsynta dumma idiotjävel!

Men i din värld så finns exempelvis inte hallucinationer eller röster i huvudet för schitzofrena människor för det går inte att bevisa i ett labb!

Om jag hör ett läskigt ljud och blir rädd för min egen skugga samtidigt som det knackar hårt i min yttervägg, så har det inte hänt för det går inte att bevisa i ett labb och alltså ljuger jag om jag skulle berätta det för någon.
Jag har dessutom en baktanke om varför jag ska ljuga om vad jag upplevde.
Kanske vill jag knulla din äckliga mamma eller sno alla dina pengar?

Ta din jävla skitattityd och dra åt helvete härifrån din JÄVLA POSTHORA!!!!!

lägg inte ner dålig energi på folk som inte tror.
Citera
2015-02-17, 01:48
Medlem
Drumedarens avatar
Kan någon här inne övertyga mig? Vill minnas att jag trodde stenhårt på det som liten, och upplevde även att det kom hasande ljud från vinden, minns att morsan också reagerade starkt. Det var en väldigt gammal villa. Men nu känns det som att jag har tappat min tro på det, och det var helt ärligt mysigare när man trodde på det. Kanske dags att köra lite anden i flaskan.
Citera
2015-02-17, 16:04
Bannlyst
Helt otroligt jag kände på mig att katten sket!

Nä men har inte upplevt någonting paranormalt men skulle gärna vilja hur ska man göra för att uppleva?
Citera
2015-02-18, 23:08
Medlem
Limberjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Helt otroligt jag kände på mig att katten sket!

Nä men har inte upplevt någonting paranormalt men skulle gärna vilja hur ska man göra för att uppleva?
Så länge du tror, känner dig "öppen för förslag" så att säga, så kommer du nog få uppleva något till slut. Men är du skeptisk eller tänker "äh vad löjligt.. kom då spökjävel" så tror jag inte att det kommer hända nåt.
man behöver inte vara värsta hippieStina och sitta med ljus och rökelser och hålla på, men du ska vara tillgänglig för en energi att närma sig dig.
Citera
2015-02-22, 01:51
Medlem
wilmingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limberj
Så länge du tror, känner dig "öppen för förslag" så att säga, så kommer du nog få uppleva något till slut. Men är du skeptisk eller tänker "äh vad löjligt.. kom då spökjävel" så tror jag inte att det kommer hända nåt.
man behöver inte vara värsta hippieStina och sitta med ljus och rökelser och hålla på, men du ska vara tillgänglig för en energi att närma sig dig.
Jag tror på det men är rädd för det. Hur funkar det då? Håller sig energi borta då också?
Citera
2015-02-22, 15:54
Medlem
Crywolfs avatar
Jag vet inte om detta är paranormalt det jag har att säga.
Jag kan få tinnitus i ett öra helt slumpmässigt och det varar i kanske 5 minuter. Nu till det konstiga... när detta händer så brukar min alarmklocka brusa som att en mobil är för nära den, ni förstår nog.

Jag har ingen mobil så det finns ingen logisk förklaring och detta händer jämt när jag får tinnitus.
Har inte riktigt förstått om det är en god eller ond ande som är nära mig, så till er som är erfaren kring detta... kan ni dra en slutsats precis just nu att detta är en ond eller god ande efter det jag har förklarat?
Detta händer endast på kvällarna och framtill morgonen.
Citera
2015-02-24, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilmington
Jag tror på det men är rädd för det. Hur funkar det då? Håller sig energi borta då också?

ja, eller kan bli mer påträngande.
Citera
2015-02-25, 19:39
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crywolf
Jag vet inte om detta är paranormalt det jag har att säga.
Jag kan få tinnitus i ett öra helt slumpmässigt och det varar i kanske 5 minuter. Nu till det konstiga... när detta händer så brukar min alarmklocka brusa som att en mobil är för nära den, ni förstår nog.

Jag har ingen mobil så det finns ingen logisk förklaring och detta händer jämt när jag får tinnitus.
Har inte riktigt förstått om det är en god eller ond ande som är nära mig, så till er som är erfaren kring detta... kan ni dra en slutsats precis just nu att detta är en ond eller god ande efter det jag har förklarat?
Detta händer endast på kvällarna och framtill morgonen.

Har varit med om liknande fenomen, dock mycket kortare ca 5-10 sek. Jag kan få rytmstörningar på hjärtslagen, känns som en energi går genom mig. Det är som ett tryck i rummet när detta händer, och det knäpper lite varstans i rummet under arytmierna, väggklockan slår skångrigare/darrigare slag osv. Överhuvudtaget när jag får plötsliga, kortare rytmstörningar på hjärtat så knäpper det alltid i TVn under arytmierna. Oftast får jag en rysning samtidigt, inte att jag är rädd, utan en rysning som strålar i kroppen och påminner om reumatisk strålning fast den gör inte lika ont.

Tinnitus är dock ett intressant fenomen, jag har också tinnitus, ganska mild sådan tror jag. När jag var liten fick jag alltid en speciell tinnitus signal som kom vissa gånger jag tänkte på minnen. När det var helt tyst och jag låg i min säng, ofta i början på hösten när man tänkte tillbaka på sommaren i tystnaden. Då kom alltid en speciell tinnitus signal som började med ett ca 5 s långt C som följdes av ett D som sen tonade ut och övergick i det vanliga suset. Känner du igen det?
Har dock för mig att det ibland har kommit ett starkare, och dovare tinnitus pip under dessa tryck jag talar om.

För min del har det rört sig om onda energier, men om det är det i ditt fall är jag inte säker på. Men rent allmänt rör det sig oftare om onda energier än goda.
Senast redigerad av 2mas 2015-02-25 kl. 19:42.
Citera
2015-02-25, 20:59
Medlem
Crywolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
När det var helt tyst och jag låg i min säng, ofta i början på hösten när man tänkte tillbaka på sommaren i tystnaden. Då kom alltid en speciell tinnitus signal som började med ett ca 5 s långt C som följdes av ett D som sen tonade ut och övergick i det vanliga suset. Känner du igen det?

Känner igen mig mycket. Märkligt att någon som mig har precis likadant pip i öronen. Jag kan inte säga exakt vilka ackord det är jag hör men det börjar med en svagare ton och går över till en starkare ton. För mig stannar denna höga ton till det slutar.

För att svara på en annan sak så känner jag mig likadan som dig att något är i rummet när detta sker. Min kropp känns tung som att något trycker vid bröstet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in