Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-31, 00:43
  #541
Medlem
Finns ingenting att tacka er för. Ni är inte värda ett piss. Jag gillar hur ni snackar om "ert land". Vakna kompis, det är inte längre ditt land. Det förlorade du för länge sen. Bli inte sur för att din mamma hellre vill ha mig än en liten svenne alkis.

Svenskar är typexempel på en konstig värld. Ett av få länder där kvinnan är mannen och mannen är kvinnan. Sen att 99% av alla tjejer är slampor gör ju inte saken bättre. Jag är tacksam till alla fittor som går fria och lätttillgängliga. Jag är tacksam för hur lätt det är att ta era skattepengar. Jag har min fina mercedes, har socialbidrag och jobbar svart, i runda slängar runt 35.000 efter skatt.

Ni sliter, jag glider.
Citera
2015-12-31, 11:16
  #542
Medlem
Det finns uppenbarligen en hel del människor som kommer hit med en avskyvärd attityd gentemot vårt demokratiska och jämlika samhälle (se exempel i inlägget ovan). Detta är ett stort problem. Tyvärr är det också dessa som hörs mest. Jag tror dock att många som kommer hit är tacksamma innerst inne. http://unvis.it/aftonbladet.se/nyhet...cle22018833.ab
__________________
Senast redigerad av pf10 2015-12-31 kl. 11:23.
Citera
2015-12-31, 11:20
  #543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Varför det?
För att babbar som ätit käftpiller äcklar oss och nu när fler o fler svenskar är äcklade så ligger det i ditt bästa intresse, för hälsans skull.
Citera
2015-12-31, 14:32
  #544
Medlem
basseakers avatar
Jag tycker att alla invandrare solidariskt på en vecko basis ska skicka iväg ett vykort och en falukorv till alla svenskar. Detta för att de självklart ska betala ägarna till det här landet
Citera
2015-12-31, 21:00
  #545
Moderator
Fear2bes avatar
Det blir rätt så dyrt om varje invandrare skulle skicka ett julkort till varje familj i hela Sverige. Bara portot till över tre miljoner tackbrev skulle knäcka privatekonomin många år framåt.
Citera
2016-01-01, 12:22
  #546
Medlem
bulletproofsouls avatar
Ett socialfall är ett socialfall oavsett det är svenskt eller utländskt. Jag vill inte försörja något av dessa med mina skattepengar. Det svenska socialfallet har dock en viktig skillnad och det är att hen har föräldrar och/eller far- morföräldrar som sannolikt varit med om att bygga upp det svenska samhället och betalat skatt. Det är enda skillnaden men den är och andra sidan ganska relevant. Det blir då en hederssak, att hålla det socialakontraktet, att hjälpa den som hamnat snett men som ändå kanske förr bidragit eller haft föräldrar som bidragit. Det är den svenska modellen. Hjälper jag dig så hjälper du mig. Synd tycker jag inte om något socialfall.

Däremot skulle vi inte ha den här diskussionen om tacksamhet och skuld om vi hade det som i USA tex. Var och en får klara sig bäst den vill och försörja sig bäst den kan. Välfärden är frikopplad från immigranter tills dess du bidrar till samhället.
Citera
2016-01-01, 12:35
  #547
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Det blir rätt så dyrt om varje invandrare skulle skicka ett julkort till varje familj i hela Sverige. Bara portot till över tre miljoner tackbrev skulle knäcka privatekonomin många år framåt.


Ja, det blir ju såklart lite opraktiskt. Så det är ju kanske enklare om man de tackar genom att säga det när man konfronteras i sociala-eller professionell sammanhang. Jag menar är det verkligen för mycket begärt att säg en 20-årig kille som är född på samma förlossningsavdelning som jag men har en morsa som kom till Sverige på tidigt 80-tal kan tacka mig om vi råkar hamna bredvid varandra i kön på Ica?
Egentligen vore det inte mer än rätt ifall han lät mig gå före i kön för att visa tacksamhet.

Och visst busschauffören jag åkte med senast var väl trevlig och hejade och log, för att inte tala om att han skötte sina arbetsuppgifter exemplariskt. Men nog fan hade han kunnat klämma ur sig ett tack, han ser ju trots allt att jag är vit så han måste väl känna nån tacksamhet gentemot mig som person.
__________________
Senast redigerad av Cognitive Dissident 2016-01-01 kl. 12:40.
Citera
2016-01-01, 13:08
  #548
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Sjoberg
Finns ingenting att tacka er för. Ni är inte värda ett piss. Jag gillar hur ni snackar om "ert land". Vakna kompis, det är inte längre ditt land. Det förlorade du för länge sen. Bli inte sur för att din mamma hellre vill ha mig än en liten svenne alkis.

Svenskar är typexempel på en konstig värld. Ett av få länder där kvinnan är mannen och mannen är kvinnan. Sen att 99% av alla tjejer är slampor gör ju inte saken bättre. Jag är tacksam till alla fittor som går fria och lätttillgängliga. Jag är tacksam för hur lätt det är att ta era skattepengar. Jag har min fina mercedes, har socialbidrag och jobbar svart, i runda slängar runt 35.000 efter skatt.

Ni sliter, jag glider.


Men är det meningen att vi ska bli så provocerade av dina infantila trolltexter? Att " glida omkring" som du uttrycker det är definitivt inte manligt. Däremot är det manligt att faktiskt kämpa och slita, att ta ansvar, att jobba och/eller plugga hårt för att uppnå sina mål. Att målinriktat investera både tid, pengar, svett och tårar i sin egen framtid och för sina egna mål. Den infantila inställningen som du ger uttryck för kan faktiskt till stor del förklara varför det ser ut som det gör i era hemländer och varför utveckling och framsteg aldrig kommer att äga rum där. Förhoppningsvis kanske även du mognar så småningom någongång då du fyllt tjugo plus och inser sambanden och att din inställning till arbete och livet i allmänhet leder dig in i en återvändsgränd.

I slutet av dagen kokar det alltid ner till att det faktiskt är du och/eller dina föräldrar som är förlorare eftersom ni har flytt från hemlandet, det egna folket och den egna kulturen för att dessa var så värdelösa så du/ni inte kunde skapa er ett livsutrymme eller försörjning. Likaså gäller att du och dina föräldrar är lika värdelösa som inte lyckats skapa er livsutrymme, försörjning i erat eget hemland, bland er eget folk och i eran egen kultur. Så enkelt är det. Inga konstigheter.

Sen om du tycker att du glider omkring i snöslasket i din sunkiga förort och i din sunkiga hyreslgh med grandiosa föreställningar om att du äger någon form av land medans du kvitterar ut soc pengarna eller a- kassan och skryter om att du lyckats knulla någon sunkig socialgrupp 4 tjej med en knippe psykiska diagnoser i bagaget så är ju det helt suveränt. Jag skiter fullständigt vad du gör med ditt trashiga liv, huvudsaken du trivs med dig själv. Du bör däremot ha det goda omdömet att inte skyta om det annat än för dina likasinnade så att du inte framstår som alltför patetiskt.
__________________
Senast redigerad av bulletproofsoul 2016-01-01 kl. 13:17.
Citera
2016-01-01, 13:12
  #549
Avstängd
Är det inte självklart? Dom hatar oss på grund av avundsjuka. Dom har inga pengar, inga tjejer, inga vänner, ingen som helst status i samhället.
Citera
2016-01-01, 13:16
  #550
Medlem
mrsrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Sjoberg
Finns ingenting att tacka er för. Ni är inte värda ett piss. Jag gillar hur ni snackar om "ert land". Vakna kompis, det är inte längre ditt land. Det förlorade du för länge sen. Bli inte sur för att din mamma hellre vill ha mig än en liten svenne alkis.

Svenskar är typexempel på en konstig värld. Ett av få länder där kvinnan är mannen och mannen är kvinnan. Sen att 99% av alla tjejer är slampor gör ju inte saken bättre. Jag är tacksam till alla fittor som går fria och lätttillgängliga. Jag är tacksam för hur lätt det är att ta era skattepengar. Jag har min fina mercedes, har socialbidrag och jobbar svart, i runda slängar runt 35.000 efter skatt.

Ni sliter, jag glider.

Hur "glider" man på 35000? Patetiskt.
Citera
2016-01-01, 13:49
  #551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsright
Hur "glider" man på 35000? Patetiskt.
Med bacon blir det bra glid.
Citera
2016-01-01, 19:47
  #552
Medlem
Stark-Fisklukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Sjoberg
Jag har min fina mercedes, har socialbidrag och jobbar svart, i runda slängar runt 35.000 efter skatt.

Varför betalar du in skatt på din svarta lön?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback