Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-22, 15:31
  #1
Medlem
De flesta invandrare jag möter är ganska otrevliga och dryga. Och det är alltså bara utomeuropeér som är på detta vis. Varför gör ni på detta vis? Varför är ni inte bara trevliga, vi etniska svenskar räddar ju faktiskt er!

När kommer tacken från er? Och då menar jag inte att ni ska jobba i hemtjänst och skölja rumpor från gamlingar, utan jag vill ha ett trevlig vykort på posten?

Att diskutera:

Varför tackar ni inte oss?

När kommer vykortet?
Citera
2012-11-22, 15:33
  #2
Medlem
Fina Gubbens avatar
Varför skulle vi tacka dig personligen och varför ska du ha ett vykort? Du har inte gjort något för mig. Vi är trevliga om du är trevlig mot oss.
Citera
2012-11-22, 15:35
  #3
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Varför skulle vi tacka dig personligen och varför ska du ha ett vykort? Du har inte gjort något för mig. Vi är trevliga om du är trevlig mot oss.

Du skall ju naturligtvis veta skäms och bocka och buga och vara tacksam för att du över huvud taget tillåts vistas på nordiskt territorium.
Citera
2012-11-22, 15:37
  #4
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Du skall ju naturligtvis veta skäms och bocka och buga och vara tacksam för att du över huvud taget tillåts vistas på nordiskt territorium.
Varför det?
Citera
2012-11-22, 15:43
  #5
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Varför det?
Därför att ni är en belastning för samhället oavsett vad PK och alla batikhäxor säger.Ni är en huvudorsak att sjukvården i sverige håller på att förfalla.
Att vi återigen fått in TBC i landet ,nu oftast dessutom resitenta versioner.
HIV som kostar miljarder att vårda är oftast folk från utlandet som för in.
Kriminalitet
bidragsfusk
Våld.
En onödig belastning helt enkelt!!
Citera
2012-11-22, 15:46
  #6
Medlem
Oboros avatar
Jaha du var visst den där som räddade mig från ett kommande tåg. Du gav mig ingen namn och adress så vad ska jag göra åt saken?

Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Varför skulle vi tacka dig personligen och varför ska du ha ett vykort? Du har inte gjort något för mig. Vi är trevliga om du är trevlig mot oss.

Verkar som dom flesta bara läser trådnamnet käre mod
Citera
2012-11-22, 15:47
  #7
Medlem
swebarbs avatar
Lägg till att vanliga svenska tjejer inte ens kan gå ute på stan utan att femtioelva babbar kommer fram ska börja tafsa och trakassera eller säga sjuka grejer och sånt, hur kan man sen inte hata dom flesta invandrare när man ser sånt med egna ögon ? dom flesta bara söker bråk för ingenting dom har inget bättre för sig det är alltid man ser dom så jäkla kaxiga och ska spela tuffa när hela samhället vill inte ha med dom att göra förstår inte hur dom orkar hålla på så när alla bara känner hat mot dom.
Citera
2012-11-22, 15:58
  #8
Medlem
Tomtejannes avatar
Jag tror att TS poäng var mer riktad till den andelen invandrare som faktiskt beter sig bedrägligt.

Sen så var TS resonemang riktigt dumt. Men att visa tacksamhet genom att bidra till samhället borde enligt mig vara en självklarhet om nu Sverige har gett upphov till att man har fått en bättre levnadsstandard.
__________________
Senast redigerad av Tomtejanne 2012-11-22 kl. 16:11.
Citera
2012-11-22, 16:05
  #9
Medlem
FreeThinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Varför skulle vi tacka dig personligen och varför ska du ha ett vykort? Du har inte gjort något för mig. Vi är trevliga om du är trevlig mot oss.

Jag har arbetat och betalat skatt hela livet så att du kan få socialbidrag.
Citera
2012-11-22, 16:06
  #10
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Därför att ni är en belastning för samhället oavsett vad PK och alla batikhäxor säger.Ni är en huvudorsak att sjukvården i sverige håller på att förfalla.
Att vi återigen fått in TBC i landet ,nu oftast dessutom resitenta versioner.
HIV som kostar miljarder att vårda är oftast folk från utlandet som för in.
Kriminalitet
bidragsfusk
Våld.
En onödig belastning helt enkelt!!
Jag tycker inte att jag är en belastning, tvärtom. Min fråga gällde varför jag skulle vara tacksam till TS, inte varför jag ska skämmas. Har inget att skämmas över.

Citat:
Ursprungligen postat av FreeThinker
Jag har arbetat och betalat skatt hela livet så att du kan få socialbidrag.
Right back at you!
Citera
2012-11-22, 16:10
  #11
Medlem
Jojo men vi vill nog gärna ha ett trevligt vykort ändå. Sätt igång o skriv blatte!
Citera
2012-11-22, 16:16
  #12
Medlem
Naabois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Därför att ni är en belastning för samhället oavsett vad PK och alla batikhäxor säger.Ni är en huvudorsak att sjukvården i sverige håller på att förfalla.
Att vi återigen fått in TBC i landet ,nu oftast dessutom resitenta versioner.
HIV som kostar miljarder att vårda är oftast folk från utlandet som för in.
Kriminalitet
bidragsfusk
Våld.
En onödig belastning helt enkelt!!
Hur känns det att det finns kriminella och bidragsfuskande svartskallar som kan stava bättre än du?

Självklart måste vi tacka TS för att han gav oss en chans. Vi måste även slicka röv så fort en upplyst svensk kommer in i rummet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback