Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Ja, håller med.
Jag tror det skulle höja debattnivån överlag också, om man kunde hålla en diskussion till ett visst ämne utan att alla diskussioner ska gå över till "du är korkad om du tror på något, Gud finns inte, Bibeln är påhittad". Då skulle vi kanske kunna få hit fler s.k. vettiga troende. Vilken "vettig" person orkar diskutera teologiska frågeställningar när alla diskussioner börjar om från noll med "hur kan du tro på något, Gud finns inte".
Men jag vet inte, kanske är flashback inte rätt forum för teologiska diskussioner.
När man diskuterar flashback med folk är det dock många som tycker att det är tråkigt med alla "tjatiga" diskussioner fulla med hat och nonsens. Man vill ju läsa intressanta diskussioner med fakta. De subforum som är faktabaserade och sakliga verkar fungera bättre än de forum där alla slänger ur sig vad som helst i alla trådar.
Att teologisk överbyggnad inte berörs lite då och då,håller jag ej med om.
Att däremot nörderiet i vad enbart believers kan skapa i att ses som intressant, kan däremot erkännas att det ofta utsätts för gliringar, precis som G. också nämner - men jag ser det som så.. att en redan i dina ögon mogen diskussion tagit fart, att det borde va en smal sak att redan uppnådd puls i linjeföringen, inte ska vara isf så svag.. ? att kunna rubbas av så lite, må vara! att det krävsmorderation, må vara.
Men, samtidigt, är det såå svårt att avfärda med en liten snabb hint om att dyp -pysen, vi har inte tid med den avstickaren nu.. eller tydligare, vga på sig en tillsägning så den fattar att den klantade sig?
SEdan det fetade. Tjatiga diskussioner.. fulla med hat, fulla med nonsens - är ju så uppenbart subjektivt att det är löjligt.
Jag själv är akademiker, jag känner hur många som helst som har stor behållning av flashback, ok de är inte alla på rel-foat.. men din kommentar om att "man vil ju läsa fakta" springer ur din obildade röv.
du som så många gånger så snabbt inte ens kan avläsa vad som är fakta och vad som är personlig uppfattning.
En sak behöver alla inkl jag förstå : att religion, INTE ÄR FA_KTABASERAT, flashback är en utomordentligt trevligt forum för allsklöns intresseområden, social chat.. hard facts hard science.. teknik juridik annat, nästan allt.. för den som är beredd att kliva ner på höga hästar och INSE att varken detta el andra forum ens gör anspråk på att vara förlängning av universitet och inga gilialer til universitet, det är enligt mig primärt avkoppling! också för merbegåvade, inte bara för dem som älskar religion på blodigt allvar, att om det ska yttras.. då ska det yttras vad
balanserat korrekt? hur naiv är du?? religion funkar inte så ens p fakultet, har du öht satt din fot på ett universitet? off topic, du ska givtvis inte behöva svara på det Grelin, men du kommer med en hel del ytterst subjektivt tyckande, och hittade på att "folk vill ha faktum i religionsforum"
VAr du på detta forum när IP och kompani, spammade nästan hälften av alla tråar med länkar, det var makabert, jämfört med det tramset.. är ju religionsforumet nu.. direkt behagligt.
och ja... man kan låta bli att läsa, och förbi se t.ex långa utläggningar som man, t,ex jag.. inte ser som lockande nog, el intressant
men ska du ha riktig fakta överlämnat i realtid, så får du ju titta på TV eller koppla upp dig pp nyhetskanaler, men.. bered dig på att e också är färgade av propaganda, lite här o där
detta är ju väl diskussionsforum, var är du född egentligen, vem har itutat dig att diskussions och debattforum , skulle vara i en och samma skostorlek?
de som inte hade behållning som du säger.. de hade luckor i allmänbildning tror jag, de förväntade sig social virtuell bekräftelse, och jasägarkommentarer.. typ : åååh ja just det! såtycker jag ocksååå
(överdrivet sagt, men du förstår, man vill då INTE ha något som skrapar på ytan, man vill ha vänner.. känna att man myser ihop och för sådant finns sociala mer profilerade mot relation, sådana forum, alt. bloggar.. där man känner... likasinnat.)
Nej flashback ska man va rädd om. Det är helt ok. Det finns bättre men inte lika högt i tak, som är ett stort plus! om inte det som gör det värt. imo.
när man vill el ser relevans i att skälla, klaga på "någon, något" , så är det legitimt, och det ser jag som rätt elementärt, för nickedocke-mentaliteten som du ser i andra stramaree utformningar, kan ju få en paranoid hinna över sig, det blir inte ärligt hederligt, och då kan man lika gärna diskutera med hunden eller ens vänner som man redan vet att de "inte har lust att få sin andlighet kritiserad" eller hur nu visan går.
tänk om alla började få attityder på sig att vara kristofober, hindufober, islamofober.. så fort någon... kände sig inte-ha-nått-fram.med sina underbara ärevördande mot sin religions gud.. ja det är ok att ärevörda, men diskussion ska ha lite puls.
Gott nytt år på dig Grelin!
Du skriver mycket och ofta, det gillas av mig, att du bjuder lite.. och tycker och ventilerar, även när du klantar dig - fortsätt med det. (ananrs finns poetforum, där man kan lägga in religiösa tillrättalagda jätegenombetänkta stoff.. och kommentera..)
Men bra moderation, är alltid bra. Att få gehör för när något vidrigt försöker skapa dålig stämning, och söndra. Men att fakta kan sticka i ögonen Grelin, tja c`est la vie.
Skål
!
Alla flascbackskombattanter , intellektuella anti-intellektuella icke eklektiska med eller utan stora ord - men ateisterna lite extraskål,
liksom hedersknyfflar eller oavsett vad, i detta subforum, tillönskas härmed ett riktigt gott nytt år 2016 !
Må de gångna terror-fasonerna snart få bli ett minne blott! och må de inte komma och försöka störa friden på flashback.
Skål alla goa kverulanter!
...remember..
Gud, är allmängods ur vidskepelsens mörker.
Ha nu ett gott 2016 !!!