2015-12-29, 10:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
En normal-demografisk forum-deltagere med FBs minimumskrav på 18 år torde kunne förstå en komprimerat och enkel argumentations-analys och -kritik. Annars är det bara att göra lite hemarbete.

Att presentera special-pedagogiska insatser för individer som tydligen fungerar på en 12-årings IQ eller EQ nivå är inte t.ex. mitt bord.

Citat:
Ursprungligen postat av SuperSizeMe
Vems bord är det då, om inte religionsforumets?

Jag kan i så fall föreslå ett ungdomsforum eller ett specialforum för individer med speciella behov.

Citat:
Låt barnen komma till mig sa Jesus,

Men nu är det inte Jesus som är underlaget för FBs policy eller för den del mina debatt-parametrar.

Citat:
och jag tror att ett för stort gäng använder forumet till att trycka ner barn med sin överlägsna utbildning.

Genom att FB har en 18-års gräns? Det låter som en konspirationsteori.
Citera
2015-12-30, 15:57
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
På kort tid har två mods inte velat fortsätta moderera här på religonsdelen, det säger väl egentligen allt som behöver sägas.
Citera
2015-12-30, 16:11
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
På kort tid har två mods inte velat fortsätta moderera här på religonsdelen, det säger väl egentligen allt som behöver sägas.
Vad säger det, sa du?

Vad du fick sagt med denna snuttekommentar, framgick inte riktigt, om man har en standard som inte kommer enbart ur "intuitionens värld"

Men du kanske har fått allt klarlagt, via some special bönesvar och därför föredrar att låta det få stå som en underförstådd sanning, utan behov av ord, enbart fortsatt tro att det är som i din förvissning...

Däremot forumet tuffar på, fortsatt skrivbaserat.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-12-30 kl. 16:14.
Citera
2015-12-30, 16:24
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Vad säger det, sa du?

Vad du fick sagt med denna snuttekommentar, framgick inte riktigt, om man har en standard som inte kommer enbart ur "intuitionens värld"

Men du kanske har fått allt klarlagt, via some special bönesvar och därför föredrar att låta det få stå som en underförstådd sanning, utan behov av ord, enbart fortsatt tro att det är som i din förvissning...

Däremot forumet tuffar på, fortsatt skrivbaserat.
Bara för att du frågade så snällt.

Jag har inget minne av att två (det kanske t.o.m. handlar om tre) mods avsäger sig ''jobbet'' som mod efter bara några månader. Det förstärker redan bilden som dom flesta har, nämligen att forumet är under all kritik. Frågor på det?
Citera
2015-12-30, 16:38
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:

Jag har inget minne av att två (det kanske t.o.m. handlar om tre) mods avsäger sig ''jobbet'' som mod efter bara några månader. Det förstärker redan bilden som dom flesta har, nämligen att forumet är under all kritik. Frågor på det?
Frågor och frågor...

... jag kan uppfatta det som att även mods väl har ett liv och får olika prioritetsordning, och behöver av en mängd orsaker ju avsäga sig ett uppdrag, varför förutsätter du just att det är p.g.a
forumet är kassare än andra forum? Det kan vara så , men inte alls givet!

Kan vara av enbart ointresse, kan vara också av brist på tid. Skulle det vara en helt omöjlig anledning att säga upp sitt åtagande tycker du?
Citera
2015-12-30, 16:41
Medlem
Citat:

Ja, har du exempel på vad som är under all kritik? Kanske vi kan göra något åt det, om din upofattning verkar vara allmän, vill säga?
Citera
2015-12-30, 16:52
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Om man ska börja spåna utan att ha etablerat konkret samtal med mods, så är det ju spekulation.

Så jag ska ta mig en undring en undring då , med reservation för att jag har bättre saker att änka på än att en moderator, nu har annat att göra och jag är ej villig att gräva i frågan, men diskussionsbenägen som jag är, så ska jag som sagt yppa en tanke som kan slå mig, när detta var visst jättekänsligt för er.

Om alltför många, kanske sjukt många okynnesrapporteringar låt säga, haglar in och mods bedömer att en merpart av inrapporterade inlägg, visar sig vara baserade på urlöjlig kverulans av obetydlig karaktär, så blir det inte då sjukt tröttsamt att harva spaltkilometer av inlägg, se sin inkorg överfull av patetiska kalgomål, som i emotionell ursinnighet laddar bekräftelsekåta krav om än avstängningar , än omgående titt, än personlighetsstörningar som inte kan ens tolka svenska språket, och om alla vidare kanske irrelevanta rapporteringar, som gör mods-uppdraget till ett trist sorteringsarbete, istället för moderering som ger iaf lite mening.

jag bara undrar, jag spekulerar inte ens. för jag har inte en susning om hur en erson tänker, när den avböjer att moderera i forum där religiös fanatik, emellanåt.. kan.. ge sig till känna.

Som medlem enbart, sr man redan tillräckligt. my point of view.

Men, om.. en bra moderator gör ett gott jobb, kan en moderator vara gott nog! Det kan handla om resurser. VArför i helsike måste forumed nedklassas, för att en moderator försvinner?

blir du anfängd av lusten att sabotera, för att du ser att det finns nu inte fem moderatorer? det betyder att väl medlemmarna får skärpa sig, och förstå vad olika gränsavsnit är, t.ex vad är topic vad inte, vad är kränkning vad inte, och sådant.

Btw : Jag föreslår Bogo som moderator - men denne har redan betackat sig.
Citera
2015-12-30, 18:20
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, har du exempel på vad som är under all kritik? Kanske vi kan göra något åt det, om din upofattning verkar vara allmän, vill säga?
Jag har redan tagit upp det här för nästan fyra år sedan och idag står vi fortfarande på samma rutan. Om du läser sidorna innan och efter så ser man tydligt att många andra användare delade/delar samma uppfattning.

https://www.flashback.org/sp40256436
Citera
2015-12-30, 18:26
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Frågor och frågor...

... jag kan uppfatta det som att även mods väl har ett liv och får olika prioritetsordning, och behöver av en mängd orsaker ju avsäga sig ett uppdrag, varför förutsätter du just att det är p.g.a
forumet är kassare än andra forum? Det kan vara så , men inte alls givet!

Kan vara av enbart ointresse, kan vara också av brist på tid. Skulle det vara en helt omöjlig anledning att säga upp sitt åtagande tycker du?
Det kan stämma att anledning beror på något helt annat. Har inte varit aktiva här på länge men jag ser inget större engagemang och har man dessutom ställt upp som mod så är det ju inte helt orimligt att man lägger ned lite tid så det åtminstone märks. Jag menar det funkar på övriga subforum.
Citera
2015-12-30, 20:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Varför ignorerar du att vi OCKSÅ har två enastående* duktiga och stabila moderatorer på religionsforumet?

* Även i en global jämförelse.
Citera
2015-12-30, 20:45
Medlem
Citat:

Ja lite tirst, jag försökte bedriva diskussion i denna tråd var man kan lägga moderatorsnivån men fick ingen respons av moderatorerna. Det är en sån sak man bör diskutera.

I stort har jag inget att klaga på modereringen dock.
Citera
2015-12-30, 20:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
I stort har jag inget att klaga på modereringen dock.

Du är åtminstone realistisk på den punkten. På ett forum med mindre liberal moderering hade du åkt ut omedelbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in