Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Ärligt talat så orkar jag inte upprepa saken en enda gång till. Du får läsa igenom tråden.
Kommentar efter kommentar.
Se trådstartens premiss.
Mer kan jag inte tillföra den här tråden.
Du skrev sjäälv med stor begeistring att en moderator redan givit grönt ljus att se kommentaren
"falsk dikotomi" som rapporerbart. Dvs att skriva det kan md lite ekel matematik föranleda avstängning, för den som är bekväm med att anföra ett inlägg att inneha falsk dikotomi.
Medan, om samma kommentar lägger till i prindip vad som helst, t.ex
#falsk dikotoimi, utveckla : då har vederbörande ju faktiskt tudligt klargjort sindiskussionsbenägenhet i att vilja fortsätta dialog/diskussion/denatt, men i UTVECKLAD form och detta också utifrån att den som levererat ett låt säga andefattigt inlägg av i sin tur undermålig diskussionsvilja.. på grund av sin AVERSION mot efterfrågan av korrekta samband, går "fri" och kan fortsätta leverera vilket larv av vilken slags konspirationsartad version som den själv mår gott av, att ses som diskussionvillig , sådär... givet?
det är något som inte hänger ihop i denna röra av GNÄLLSPIKERI som får sina uppsving, vad jag förstått så tog det fyr i helsike ur medlemmen Milmerokin och en annan som också mycket nitiskt drog igång en rätt skitig kampanj som kunde härledas i att han inte kunde mästra loss tillräckligt och denne medlem har nickname ......
....kommer inte på namnet mer än att han började lansera falsk dikotomi, som ett enda båg... och fick till rätt snitsig förvrängning av andras nickname, som t.ex Bågomil.. att vara "den oärlige" , "den ohederlige"
Detta har med kreationisterna att göra, dem som skulle vilja se att naturen fick skymfas lite mer, så mer gud.. och mer apologetisk fritänkar-vrumande gudsdyrkan åter i gen kunde katederundervisas, så som förr.. så helst här också.. UTAN invändningar.
slappt.
det ska inte vara huvudsak i hur man fraserar och parfymerar sina inlägg tycker jag, när ALLA VET.. vad som menas, när man säger däremot falsk dikotomi mot ett inlägg med flera ord i ett mer större sammanhängande stycke, kan det vara adekvat - men användandet av uttrycket falsk dikotomi, att portförbjudas i forumet som ett no-no..
är att gå far beyond!
Det får ses ju i relation till till det inlägg som får kritiken : falsk dikotomi också.
Ansträngningar till diskussion utan auktoritetsargument, måste gå ömsesidigt, man kan inte stirra sig statiskt blind på väl täckande uttryck som "falsk dikotomi nu är i sitt rätta sammanhang : ja, en moderators uppgift.. det kommer ju bli svårare. och djupt vanskligare att börja stämpla giltiga kommentarer att tolkas som automatiskt diskussions-obenäget.. inte så säkert alls !
lika osäkert som att en missionär, som vill se bredare utrymme för kreationism.. gråter tårar över att inte ges fri framfart och griper då halmstrån för sin frustrerade ilska över att inte få gehöret att mangla på med välsmord
FALSK DIKOTOMI i mer systematisk form.
nu hoppas jag att flashback inte nedlåter sig till vilka nedköp som helst och att det är så himla drastiskt att ses som ett paradigmskifte typ, men synd om de fåren som inte orkar öppna en ordbok.. och få ord-aversionen ur vägen.. istället lämpar över det till att handla om anlagelser om hur diskussionsovillig man är , utifrån att inte kallt acceptera öppet falska dikotomier.
att det ska behöva till noveller ... som jag lägger in, för något som kan sägas med enkelt uttryck, men därmed inte att man för den skull menat att bromsa diskussion, det är HELT FEL, enl mig vansinnestolkning av oskickliga debatörer som dragit det så långt.
men men.. ja och så tramseriet spm fått gå på fria bolner, MattiasBeming.. som får använda forumet som sin egen spypåse och spy galla över varenda gnutta ansträngning i att locka in medlemmar att "diskutera" men lobba hårt för en sjukt förvirrad "gudsförklaring" som får giltighet enbart utifrån att man använder ordet GUD med i spelet. Kvalitetsmässigt, katastrofalt.. proppfullt av extrem gallimatias.. se bara hur tramsigt innehåll andra trådar förvecklar sig, icke ett ord om NIVÅN att ses som direkt fientlig mot allt som försöker hålla topic.
Så falsk inledning.. som att det står "här diskuteras helst vetenskap och guds plats i ordninen, medan allt är riggat för extrem smutskastning á la särskolejargong.
DET, skulle jag kunna se som relevant belysing av forums-stämning... där allt driver ut i ett blaha blaha. Inte att erkänt gångbara uttryck, råkar reta gallfeber på gudssökande krationister, som konspirerar ihop vämjeliga soppor, allt för att sabotera seriösare diskussioner.