Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Vad tjänar han i månaden? Jag får för mitt inre upp siffran 110 000 men det kanske är fel. Givetvis måste han bort eller gå med på att sänka sin lön om så är fallet. Man kan inte ha en ytterbacksreserv som tjänar sådana pengar i Allsvenskan.
I dessa ekonomiskt svåra tider kanske sign on-bonusen Bjärsmyr fick när han förlängde sitt kontrakt för något år sedan var på hela sex miljoner, och månadslönen på 200 000 kr, känns något knepigt. Är han värd det i längden? Jag vet inte.
Enligt denna länk,
http://www.svenskafans.com/fotboll/infor-vinterns-transferfonster-forsvaret-544553.aspx så tjänar han kring 100 tkr i månaden.
I min tycke är det lite för stora summor men de styrande verkar ju inte ha haft 100% koll i och med att vi har hamnat i den sitsen vi har hamnat. Bjärsmyr har absolut varit bra denna säsong men en stor del av det beror på att han under större delen av säsongen spelade bredvid giganten Rogne.
Citat:
Ursprungligen postat av
se_där...
Intressant. Frågan är vilka fler spelare som riskerar att åka ut, och vilka spelare man inte ens klarar av att värva.
De spelare som IFK förmodligen gärna skulle göra sig av med av kostnadsskäl är framförallt Adam Johansson och Martin Smedberg-Dalence. Jag tror också att man hade kunnat hitta likvärdiga ersättare till Tom Pettersson, Sköld och Boman för en mindre summa pengar. Dessa tror jag dock att IFK inte har något emot att ha kvar.