2016-02-19, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Dusan Djuric och Tom Söderberg klara för Dalkurd. Inget gigantiskt HBK-hjärta på Dusan direkt. Undrar hur gott pröjs han får?

http://www.fotbollskanalen.se/superettan/avslojar-djuric-och-soderberg-till-dalkurd/
HBK legenden som är HBK i ur och skur.
2016-02-19, 15:03
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Två bra namn. Nyrika Dalkurd kan nog röra om lite i grytan. Behöver nog värva lite till om de ska gå upp direkt, men vi ska nog se allvarligt på detta.

När blir Goitom klar då?
Haha. Goitom till Dalkurd hade ju varit lite roligt, den hade ingen sett komma.

Men frågan är ju om Dalkurd verkligen har pengarna till sina värvningar eller om dom värvar på fina ord från rika sponsorer...

Och hur funkar det med FFP? Då ska man väl inte få sponsra med mer än klubben "förtjänar" eller nått sånt där. Vem avgör? Eller gäller det bara i europaspel? Hade ju i så fall varit lite småkul om dom värvade ett gäng stjärnor, kom upp till en europaplats och därmed blir av med alla sina pengar.
2016-02-19, 15:18
Medlem
Citat:
Två bra namn. Nyrika Dalkurd kan nog röra om lite i grytan. Behöver nog värva lite till om de ska gå upp direkt, men vi ska nog se allvarligt på detta.

När blir Goitom klar då?
Fast är det så mycket mer än just "bra namn"? Bra värvningar för en nykomling i superettan kanske men en snabb googling säger att Dusan kommer från ett bottenlag i den Schweiziska andradivisionen och Tom knappt uträttat något sedan 2012. Det var knappast något jättestort intresse för dessa "toppspelare" bland de mer etablerade klubbarna i superettan. Kanske är jag färgad men jag vägrar tro att Tom Söderberg är en mycket bättre värvning för Dalkurd än Johan Hammar är för Örgryte.
2016-02-19, 15:25
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Fast är det så mycket mer än just "bra namn"? Bra värvningar för en nykomling i superettan kanske men en snabb googling säger att Dusan kommer från ett bottenlag i den Schweiziska andradivisionen och Tom knappt uträttat något sedan 2012. Det var knappast något jättestort intresse för dessa "toppspelare" bland de mer etablerade klubbarna i superettan. Kanske är jag färgad men jag vägrar tro att Tom Söderberg är en mycket bättre värvning för Dalkurd än Johan Hammar är för Örgryte.

Nä, det är knappast några spelare som kommer att dominera Superettan. Det är väl dock bara början. Ska vi säga att de är topp fem i år och går upp nästa?

Vilka fler finns det de kommer att försöka på?s
2016-02-19, 15:27
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale

Nä, det är knappast några spelare som kommer att dominera Superettan och jag tror inte Dalkurd går upp i Allsvenskan direkt. Det är väl dock bara början om de menar allvar. Ska vi säga att de slutar 5-7 i år för att slåss om uppflyttning nästa?

2016-02-19, 15:42
Medlem
Citat:
Nä, det är knappast några spelare som kommer att dominera Superettan och jag tror inte Dalkurd går upp i Allsvenskan direkt. Det är väl dock bara början om de menar allvar. Ska vi säga att de slutar 5-7 i år för att slåss om uppflyttning nästa?

Jag har egentligen för dålig koll på superettan för att sia om slutplaceringar men det är inga spelare som får mig att se nykomlingarna Dalkurd som något annat än just nykomlingar och jag tror att det krävs mer än ett par nyförvärv med gamla och mediokra meriter för att lyfta laget till övre halvan.

Om ett år sitter jag säkert med dumstruten på huvudet och beklagar mig över ännu en bortamatch halvvägs till polcirkeln.
2016-02-19, 17:20
Medlem
elpirros avatar
Fittigt gjort av Dusan Djuric. Trodde det var en tidsfråga innan han skulle bli klar för HBK.
Hur ser hbkare på det här?
2016-02-19, 17:54
Medlem
uffeoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Fittigt gjort av Dusan Djuric. Trodde det var en tidsfråga innan han skulle bli klar för HBK.

Jag hoppas horjäveln sliter av korsbandet.
2016-02-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro

Citat:
Ursprungligen postat av uffeoboy
Jag hoppas horjäveln sliter av korsbandet.

Samma. En sån råtta. Förra sommaren tränade han flera veckor med HBK utan att kunna lämna besked, och sen tackade han nej precis innan fönstret stängde så att klubben stod där med kuken i brevlådan. Och nu går han alltså istället till Dalkurd. Fucking Dalkurd. Ett lag som kommer spela i samma division som HBK och antagligen hamnar längre ner i tabellen. Visst, Dalkurd är på uppgång och kanske är på övre halvan i Allsvenskan om fem år, men det är ju inte därför han går dit, Dusan. All respekt för honom är borta.
2016-02-19, 22:56
Medlem
Arga.Apans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
På vilket sätt har Sebbe mobbats?
Det har stönats, suckats och buats från läktarplats så fort han gjort bort sig. Mycket skriverier på forum om vilken sopa han är osv. Han nämnde det själv i media att han noterat hur illa omtyckt han varit. Jag tyckte det var rätt uppenbart han var starkt påverkad inte bara av pressen att vara bänkad utan även pressen från läktare.
2016-02-20, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arga.Apan
Det har stönats, suckats och buats från läktarplats så fort han gjort bort sig. Mycket skriverier på forum om vilken sopa han är osv. Han nämnde det själv i media att han noterat hur illa omtyckt han varit. Jag tyckte det var rätt uppenbart han var starkt påverkad inte bara av pressen att vara bänkad utan även pressen från läktare.

Jag tycker att ha borde känna mest press över att han spelat jävligt dåligt men haft en attityd som Zlatan, det är ju därför många suckar tror jag.

Några burop har inte gått fram i tv i alla fall.
2016-02-21, 13:27
Medlem
Arga.Apans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Jag tycker att ha borde känna mest press över att han spelat jävligt dåligt men haft en attityd som Zlatan, det är ju därför många suckar tror jag.

Några burop har inte gått fram i tv i alla fall.
Nej det har ju inte varit något unisont buande från hela läktarplats men klart tillräckligt för att han märkt av det. Grejen är att killen hamnade i en rejäl svacka och när han fick chansen var en riktigt dålig men det blev värre och värre ju mer frustrerad publiken blev. Sebbe har ju dessutom en knepig personlighet vid något tillfälle gick han av planen när resten av laget tackade publiken för stödet, det gjorde många förbannade. Det verkar ju dock som han kunnat hantera det och komma tillbaka så fortsätter han i positiv riktig tror jag han blir kvar och kommer vara en tillgång.

Ledsen om detta var alldeles för OT.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in