2015-12-29, 08:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
http://blogg.fotbollskanalen.se/sillybloggen/2015/12/28/uppgifter-ifk-goteborg-forsoker-dumpa-profilen/

Den förre landslagsförsvararen Adam Johansson värvades in till IFK Göteborg som en återvändare och en stor profil. Succén uteblev däremot för ytterbacken som i år haft svårt att ta en startplats i laget. Nu uppger supportersajten Alltid Blåvitt att klubben jobbar på att försöka dumpa Johansson för att bli av med hans höga lön.
Adam Johansson återvände 2013 till IFK Göteborg efter en kortare proffssejour i MLS-laget Seattle Sounders FC.

I mina öron låter detta klokt. Även om Adam är en skön profil och en fin kille så finns alltid ekonomin i bakhuvudet, särskilt som läget är nu. Med tanke på den sitsen Adam har i IFK nu så hade det varit gött för klubben att bli av med den löneposten. Frågan är ju dock vilka som skulle kunna vilja ha honom och vara beredda att betala honom den lönen? Tror också att han inte är speciellt sugen på att gå ner i lön heller så han väljer nog den över speltid.

Intressant. Frågan är vilka fler spelare som riskerar att åka ut, och vilka spelare man inte ens klarar av att värva.
2015-12-29, 10:45
Avslutad
I brist på andra rykten. Dif är ute efter en back i division 1.

http://www.fotbolldirekt.se/2015/12/29/avslojar-han-kan-bli-djurgardens-nasta-varvning-landslagsstjarnans-lillebror/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
2015-12-29, 11:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad tjänar han i månaden? Jag får för mitt inre upp siffran 110 000 men det kanske är fel. Givetvis måste han bort eller gå med på att sänka sin lön om så är fallet. Man kan inte ha en ytterbacksreserv som tjänar sådana pengar i Allsvenskan.

I dessa ekonomiskt svåra tider kanske sign on-bonusen Bjärsmyr fick när han förlängde sitt kontrakt för något år sedan var på hela sex miljoner, och månadslönen på 200 000 kr, känns något knepigt. Är han värd det i längden? Jag vet inte.
Enligt denna länk, http://www.svenskafans.com/fotboll/infor-vinterns-transferfonster-forsvaret-544553.aspx så tjänar han kring 100 tkr i månaden.

I min tycke är det lite för stora summor men de styrande verkar ju inte ha haft 100% koll i och med att vi har hamnat i den sitsen vi har hamnat. Bjärsmyr har absolut varit bra denna säsong men en stor del av det beror på att han under större delen av säsongen spelade bredvid giganten Rogne.
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Intressant. Frågan är vilka fler spelare som riskerar att åka ut, och vilka spelare man inte ens klarar av att värva.
De spelare som IFK förmodligen gärna skulle göra sig av med av kostnadsskäl är framförallt Adam Johansson och Martin Smedberg-Dalence. Jag tror också att man hade kunnat hitta likvärdiga ersättare till Tom Pettersson, Sköld och Boman för en mindre summa pengar. Dessa tror jag dock att IFK inte har något emot att ha kvar.
2015-12-29, 16:16
Medlem
Spännande namn som ryktas till AIK. Synd bara att den ena klubben f*ttar sig
2015-12-29, 17:12
Medlem
James91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombarda
Nu har du tittar för mycket på Svanemars Twitter.
2015-12-29, 17:16
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombarda
Skriv gärna namn.
2015-12-29, 17:37
Medlem
James91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Skriv gärna namn.
Hrgota ska det vara.
2015-12-29, 19:00
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James91
Hrgota ska det vara.
Ok, stabil källa? Lite surt då vi, vid en bättre ekonomisk situation, nog hade kunnat locka över honom till oss då Gren har en mycket bra relation med Branimir.
2015-12-29, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Ok, stabil källa? Lite surt då vi, vid en bättre ekonomisk situation, nog hade kunnat locka över honom till oss då Gren har en mycket bra relation med Branimir.
Enligt Expressen är det Göteborg som är närmast. Gren och han lärde känna varandra i Jönköping enligt samma källa.
2015-12-29, 19:42
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
http://blogg.fotbollskanalen.se/sillybloggen/2015/12/28/uppgifter-ifk-goteborg-forsoker-dumpa-profilen/

Den förre landslagsförsvararen Adam Johansson värvades in till IFK Göteborg som en återvändare och en stor profil. Succén uteblev däremot för ytterbacken som i år haft svårt att ta en startplats i laget. Nu uppger supportersajten Alltid Blåvitt att klubben jobbar på att försöka dumpa Johansson för att bli av med hans höga lön.
Adam Johansson återvände 2013 till IFK Göteborg efter en kortare proffssejour i MLS-laget Seattle Sounders FC.

I mina öron låter detta klokt. Även om Adam är en skön profil och en fin kille så finns alltid ekonomin i bakhuvudet, särskilt som läget är nu. Med tanke på den sitsen Adam har i IFK nu så hade det varit gött för klubben att bli av med den löneposten. Frågan är ju dock vilka som skulle kunna vilja ha honom och vara beredda att betala honom den lönen? Tror också att han inte är speciellt sugen på att gå ner i lön heller så han väljer nog den över speltid.

Har en kompis som räknat ut att Adam är den spelare som värmt upp mest i allsvenskan 2015 i förhållande till lön.
2015-12-29, 20:52
Medlem
Shanklygatess avatar
Alexander Fransson ska vara väldigt nära en flytt nu, lutar åt Gent. Skulle varit med i ett inslag på SVT öst tillsammans med Wahlqvist ang januari turnén men han dök inte upp, troligtvis pga att han är ute i Europa och ev skriver kontrakt.
2015-12-29, 21:34
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Enligt Expressen är det Göteborg som är närmast. Gren och han lärde känna varandra i Jönköping enligt samma källa.
Okej, intressant för vi behöver absolut en forward. Hrgota skulle nog kunna stänka in en 9-14 baljor en säsong, minst.

På tal om Alexander Fransson, nu verkar Basel snuva honom framför näsan på Gent.
Senast redigerad av elpirro 2015-12-29 kl. 21:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in