Citat:
Ursprungligen postat av
MrMario
Under kupolen och Väckelse. Ja, var kanske inte så genomtänkt att grunda inlägget på två böcker, men det kändes verkligen bara som plagiat på hans tidigare böcker i sämre form. Vet många som inte gillar Drömfångare, för egen del hör det till favoriterna. Så vi har nog olika smak.
Jo, olika smak garanterat. Fast Drömfångare är från 2001, så det finns åtminstone en bok från 2000-talet som du gillar.
Jag har läst de flesta böckerna av King, inkl. flertal böcker från 2000-talet . Håller just nu på att avverka Mörka Tornet-serien, därefter har jag några fåtal böcker kvar. Jag tycker att böckerna är väldigt ojämna, vissa böcker är riktigt bra medan andra är riktigt usla. Men sådär har det varit redan från början (från 70-talet då King började sin författarkarriär). I alla fall enligt min åsikt. Även om många andra tycker att i princip alla hans äldre böcker är fantastiska, medan böckerna från 2000-talet bara är usla. Så att döma böckerna på 2000-talet baserat på endast två verk är inte särskilt bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
utan.att.stanna
Vi verkar ha samma smak. Aja, nu slog jag till idag hur som helst och köpte Mr Mercedes i eboksformat på rea för 59:-. Brukar annars bara låna eböcker vua bibblan, men ingen verkar ha köpt in Mr Mercedes ebok till utlåning.
Har även väckelse framför mig, också ebok.
((Men först ska Giganternas fall a'800 sidor läsas klart. Börjar bli riktigt bra efter 250 sidor.))
Kanske samma smak när det gäller Kings böcker, men inte själva bokformatet. Jag föredrar fortfarande böcker i pappersformat

Har själv Väckelse och Mr Mercedes kvar att läsa. Men håller just nu på att läsa hela Mörka Tornet-serien, så får läsa de övriga böckerna senare.