2014-11-09, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilnörden
Alltså det är skrämmande att det sitter folk här och svarar på frågor de inte har en susning av, troll är ni.
Skummade igenom dessa sidor och jag tappade fan hakan, ni har ju ingen aning om mcvärlden över huvudtaget.

Jag kör själv med i SBM så jag vet vad jag pratar om.

Sen det där med att VÅGA stå utanför, jag tycker att det är bra att vara med, förstår inte varför man skulle vilja stå utanför. Möjligtvis om man är oinsatt.
Alla SBM klubbar har kontakt med varandra och det är indelat i regioner, sammanhållningen är bra som fan.

Och folk som säger att SBM är toppstyrt och att HA ger order neråt pratar bara skitsnack. HA, RD o.s.v kör också i SBM men de styr inte. Vi har regionsmöten och sverigemöten där alla får säga sin röst.
Jag har aldrig varit med om att någon "uppifrån" kommit och sagt vad och hur jag ska göra.

Jag blir bara så förbannad då man läser här på flashback då finniga små fjortonåringar uttalar sig om saker och ting de inte har en aning om. Det enda som händer är att en till finnig fjortis går på era lögner och det sprids.

Håll käft istället.

Du har verkligen köpt sagan med hull och hår.

"Bilnörden" förresten...?
"Bilnörd" precis som den raggarklubb som fick bli MC Sweden efter att som inträdesprov misshandlat en MC-journalist i grupp - med redskap och tillhyggen?

"Bilnörd" precis som dom som fortsätter än i dag att åka land och rike kring i bilar för att hota och stänga ner klubbar, misshandla vuxna och barn med sina redskap?

"Bilnörd" precis som dom som bara poserar med motorcykel några månader om året, men hasar runt i bil huvuddelen av tiden?

"Sverigemodellen" är en skam för både Sverige och motorcykelkulturen, och alla som befattar sig med den får de kriminellas skit på sina händer.
Citera
2014-11-09, 15:16
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox

"Bilnörd" precis som den raggarklubb som fick bli MC Sweden efter att som inträdesprov misshandlat en MC-journalist i grupp - med redskap och tillhyggen?

"Bilnörd" precis som dom som fortsätter än i dag att åka land och rike kring i bilar för att hota och stänga ner klubbar, misshandla vuxna och barn med sina redskap?

"Bilnörd" precis som dom som bara poserar med motorcykel några månader om året, men hasar runt i bil huvuddelen av tiden?

"Sverigemodellen" är en skam för både Sverige och motorcykelkulturen, och alla som befattar sig med den får de kriminellas skit på sina händer.
Citera
2014-11-09, 15:45
Medlem
helloerads avatar
Tycker den så kallade Sverigemodellen låter som en fackförening styrd av Jimmy Hoffa
Kom att tänka på Twin club mc Norrtälje och hittade dom inte i medlems matrikeln, antar att de som en av Sveriges äldsta klubbar har pondus nog att stå utanför...
http://www.twinclubmc.se/start.html

/h
Citera
2015-12-26, 20:24
Medlem
IWasBornSixtySixs avatar
Vet inte om MCK Dalton passar riktigt in här men dom står mig veterligen utanför olika nätverk.
I mina ögon liknar dom nästan mera en "seglarförening" än MC. Inget ont om det förstås!

http://www.mckdalton.se/
Citera
2015-12-27, 20:59
Medlem
Bilnördens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox

Snacka skit, jag är förfan President i en SBM-klubb, tror du inte jag vet vad jag snackar om, och det i en region 10-klubb. Men det har du förmodlingen ingen aning om vad det innebär. Tror du ska klämma några finnar och hoppa på din eu-moppe och köra hem till mamma innan du får indragen veckopeng.
Citera
2015-12-28, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilnörden
Snacka skit, jag är förfan President i en SBM-klubb, tror du inte jag vet vad jag snackar om, och det i en region 10-klubb. Men det har du förmodlingen ingen aning om vad det innebär. Tror du ska klämma några finnar och hoppa på din eu-moppe och köra hem till mamma innan du får indragen veckopeng.

Det funkar inte att försöka förminska mig med moppe-, finnar- och mammaargument.

Jag är gammal nog att veta vem Lill Anders Westenius var, vad som hände med honom och vem som var skyldig.

Att du väljer att sitta och administrera HA-charaden "sverigemodellen" är ditt problem och din skam, om du hade haft vett till det.

Vi som minns det gamla MC-Sverige, och såg hur MC-Sweden
fuckade upp det samma med hot, hot om våld och våld har svårt att ställa upp på nutidens historieomskrivning.

En raggare är en raggare, vad han än vill att världen skall tro.

Snygg bump av en tråd för övrigt.
Är du säker på att dina huvudmän ville ha upp den till ytan igen...?
Citera
2015-12-28, 01:53
Medlem
IWasBornSixtySixs avatar
Det var jag som uppade tråden, inte Bilnörden.
Citera
2015-12-28, 02:36
Medlem
Vad är Sverigemodellen (SBM)?
Citera
2015-12-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad är Sverigemodellen (SBM)?

En illegitim företeelse som helt utanför lag och rätt tar sig för att styra vem som får använda vilka färger, förkortningar och namn när man vill starta en klubb.
Man hotar andra föreningar och sammanslutningar med "problem", och de få som inte rättar in sig i ledet direkt får också ofta svårigheter på halsen.

Allmänt uppmärksammade händelser i närtid:

Svineri 2012
(FB) Maskerade män till attack mot Mc-klubben Svineri Mc i Smedby, Kalmar

Hising Island 2010
http://www.expressen.se/nyheter/mc-k...-hells-angels/

http://mcrazzia.blogspot.dk/2010/04/...r-pa-eget.html
(kommentarerna säger mer än något annat)

Vidare så försöker man styra vem som får åka på vilkas fester, och vem som skall umgås med vem, hur märken skall utformas, hur länge man skall skura på toaletterna innan man får bli medlem osv.

Det är alltså trams utan dess like som man bara borde kunna skratta åt - om dom nu inte slog folk sönder och samman, härskade med skräck och hot samt fullständigt utarmar och ödelägger knuttekulturen där dom drar fram.

Invändningarna från de frälsta kommer nu att bli:
* att jag blandar ihop sverigemodellen med Hells Angels och att HA bara är en av alla medlemmar i sverigemodellen.
(Yeah right)

* att sverigemodellen skapades för att skapa ordning i bikersverige och att inga klubbar skulle kunna nybildas utan kontroll och övervakning.
(och för vem är denna kontroll så viktig?)

MC-Sverige behöver sverigemodellen lika mycket som ett däggdjur behöver fästningar.
Inte alls, alltså.
Liknelsen mellan sverigemodellen och en fästing stämmer på fler plan:
parasiterar och suger blod, sprider sjukdomar och är avskydda av de flesta.
Citera
2016-01-01, 20:31
Medlem
Bilnördens avatar
Folk som tror sig veta men inte vet något alls. Men detta är det avlånga landet lagom där PK-nissar huserar och vill bestämma över saker de inte förstår sig på. Lite som Miljöpartiet i regeringen.
Citera
2016-08-30, 23:28
Medlem
Det finns enligt mig ett bra mycket bättre alternativ www.imasweden.se I.M.A. ett alternativ till SBM.
Citera
2016-08-31, 00:38
Medlem
IWasBornSixtySixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad66
Det finns enligt mig ett bra mycket bättre alternativ www.imasweden.se I.M.A. ett alternativ till SBM.
Är inte det precis samma sak, fast har bara inte hunnit växa till sig ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in