2011-06-18, 10:59
Medlem
MrColts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughing-Buddha
Som sagt, mycket sorgligt att folk skall bli rädda för att nån har lite farliga patchar på sig.... det är det dom lever på, att folk är rädda och inte synar dom.

Det är inte patchen som skrämmer det är personen den sitter på,framförallt när man vet att patchen är välförtjänad.
Citera
2011-06-23, 21:09
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrColt
Det är inte patchen som skrämmer det är personen den sitter på,framförallt när man vet att patchen är välförtjänad.
Det är dock aldrig någon som har förtjänat den genom att ta livet av någon som ville gå ur modellen eller inte ansluta sig till den. Och inte heller är det någon som i framtiden kommer att få en sådan patch för att dom tagit livet av någon som vill gå ur eller inte ansluta sig.

On topik: Kom på ytterligare en Katrineholmsklubb, nämligen Hog wolfs MC. Men jag är fan osäker på om dom existerar fortfarande, någon som vet?
Senast redigerad av Laughing-Buddha 2011-06-23 kl. 21:20.
Citera
2011-06-23, 22:43
Medlem
Så länge man inte sticker ut hakan, tjänar pengar på fina träffar, dejtar varandras brudar..är det nog lugnt att inte vara ansluten..
Citera
2011-07-13, 04:36
Medlem
Lowrider66s avatar
För de klubbar som inte anslutit sig till SBM handlar det inte om "modet att våga stå utanför".Utan ett val alla klubbar gjort vare sig de gått med eller håller sig utanför.Visst de som inte är med kan officiellt inte deltaga/bli inbjudna på träffar då endast sk sbm anslutna får komma.Men det där är liksom spel för gallerierna skulle jag tro..
Oh de klubbar om inte gått med de håller på med samma sak som de gjort i årtionden,träffas åker hoj festar har kul,lite mek lite skruvande...Och vad som sker hos de anslutna skiter de nog högaktningsfullt i..
Citera
2011-08-18, 13:55
Medlem
Lowrider66s avatar
Fanns i runda slängar cirka 300 klubbar i Sverige 2002, kolla antalet i SBM registret så ser man ungefär hur många som inte är med.Chopperweb ger en liten hum men inte alla som är med där heller
Citera
2012-03-05, 11:14
Medlem
Aviatörerna MC i staffanstorp är inte iheller med i SBM

Iron choppers som ska finnas i trakterna malmö lund nån stans är inte med iheller.

Finns lika många klubbar samt åk-föreningar som inte är med som det finns klubbar som är med i SBM.
Citera
2012-07-28, 14:37
Medlem
helsinges avatar
SBM är politik och inget annat, ett sätt för HA att tro sig ha koll och beslutsrätt över biker Sverige, vi är fristående och kör full rygg och viker inte ner oss. De klubbar som står för frihet gå ur SBM och skrota skiten, det finns många som tycker det är dags att sluta backa undan för komunistrött / vitt och pissgult / rött, kör tillbaka dem till Danmark och låt det gamla svenska modelen leva säger jag
Citera
2014-02-07, 13:42
Medlem
RocknRollRolfs avatar
Baldernaes MC i Bollnäs verkar ej heller vara med i Sverigemodellen.
Citera
2014-03-04, 21:38
Medlem
LeffeOes avatar
Det finns några klubbar i Bohuslän som inte är med:
Uddevalla MC, Skeppviken girls, Orust MC, Bengalos MC.
Citera
2014-11-05, 08:27
Medlem
Bilnördens avatar
Alltså det är skrämmande att det sitter folk här och svarar på frågor de inte har en susning av, troll är ni.
Skummade igenom dessa sidor och jag tappade fan hakan, ni har ju ingen aning om mcvärlden över huvudtaget.

Jag kör själv med i SBM så jag vet vad jag pratar om.

Sen det där med att VÅGA stå utanför, jag tycker att det är bra att vara med, förstår inte varför man skulle vilja stå utanför. Möjligtvis om man är oinsatt.
Alla SBM klubbar har kontakt med varandra och det är indelat i regioner, sammanhållningen är bra som fan.

Och folk som säger att SBM är toppstyrt och att HA ger order neråt pratar bara skitsnack. HA, RD o.s.v kör också i SBM men de styr inte. Vi har regionsmöten och sverigemöten där alla får säga sin röst.
Jag har aldrig varit med om att någon "uppifrån" kommit och sagt vad och hur jag ska göra.

Jag blir bara så förbannad då man läser här på flashback då finniga små fjortonåringar uttalar sig om saker och ting de inte har en aning om. Det enda som händer är att en till finnig fjortis går på era lögner och det sprids.

Håll käft istället.
Senast redigerad av Bilnörden 2014-11-05 kl. 08:41.
Citera
2014-11-05, 10:45
Medlem
My name is Earls avatar
Varför ska man, om man startar en klubb, ha tillstånd från högre ort att köra i gång och få vara med på prov?
Jag tycker att de som prisar klubblivet och mc-åkandet som "frihetskänsla" rent faktiskt har flera regler att rätta sig efter, än klubbar som kör sina egna rejs. Varför ska några få bestämma över andra?
Citera
2014-11-07, 08:25
Medlem
snomoss avatar
Du har många poänger där My name is Earl.

Det enda motargument jag kan komma på är att det ibland kan vara bra med lite styrning så att inte vem eller vilka som helst slänger på sig en väst med MC samt lite döskallar på och drar ner till byn/stan och dönar till .

Fast det brukar vara självsållande i alla fall så det argumentet är ingen höjdare heller.

Jag är med i en klubb som valde att ansluta sig till SBM för rätt länge sen och vi håller oss mestadels för oss själva med olika polare som är friåkare och det funkar helt ok. Då och då drar vi på event eller träff med andra klubbar. Det är mek och hojåkande som gäller i första hand även om ingen i klubben tackar nej till en pilsner eller två. Ingen som nu är med i klubben har varit straffad utan det värsta någon gjort är fortkörning ett par gånger. Denne någon är dessutom jag

Däremot finns det massor av hojklubbar som valt att strunta i MC på ryggen och dom har säkert precis lika kul i alla fall. Jag umgås med flera personer som är med i sådana klubbar. En sån klubb jag sett med väst kallar sig riding club istället för motorcycle club vilket är rätt coolt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in