Du har många poänger där My name is Earl.
Det enda motargument jag kan komma på är att det ibland kan vara bra med lite styrning så att inte vem eller vilka som helst slänger på sig en väst med MC samt lite döskallar på och drar ner till byn/stan och dönar till

.
Fast det brukar vara självsållande i alla fall så det argumentet är ingen höjdare heller.
Jag är med i en klubb som valde att ansluta sig till SBM för rätt länge sen och vi håller oss mestadels för oss själva med olika polare som är friåkare och det funkar helt ok. Då och då drar vi på event eller träff med andra klubbar. Det är mek och hojåkande som gäller i första hand även om ingen i klubben tackar nej till en pilsner eller två. Ingen som nu är med i klubben har varit straffad utan det värsta någon gjort är fortkörning ett par gånger. Denne någon är dessutom jag
Däremot finns det massor av hojklubbar som valt att strunta i MC på ryggen och dom har säkert precis lika kul i alla fall. Jag umgås med flera personer som är med i sådana klubbar. En sån klubb jag sett med väst kallar sig riding club istället för motorcycle club vilket är rätt coolt