2015-12-27, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av racedog
nej ingen fara och har alltid 25cm extra stubin så man hinner bort en bit ..............
Vet inte om du orkar, och jag kan förstå varför du inte hade gjort det. Men en film på det hade varit nice, om de ser bra ut så kanske jag gör en liknande till nästa år. dock med txp eller dumbum och större kaliber
Citera
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulkvarn
Har någon koll på vilka märken av gröna bollar som innehåller knasterkulor (ej knasterklump). Glömmer alltid bort detta varje år.

Zambaskott gör iallafall och vissa versioner av Sveas. Man vill ju ha dragoneggs. Köpte lite Fire Ball knasterkulor från bonden och dom lär också ha dragoneggs precis som senast jag testade dom.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Nejdå, bitarna sitter bara exakt på sindorna av rören. Använder inte våld för att få ner det. Kan inte trycka alls på dom med fingrarna. Tänkte mer så att spikarna inte går ut av trycket så att skiten välter eller något. Detta är ett glasfiberrör, men när du säger deformeras, menar du då att man liksom inte ska trycka i det i ett mörsarrack hål?
använd alltid träskruv till rack
Citera
2015-12-27, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Tejpar ni på nån extra stubin på shellsen eller kör som dom är ?

Personligen lägger jag på 15 cm eller längre extra stubin. Orkar inte springa allt för mycket nu va.
Citera
2015-12-27, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nonamesjustme233
Vet inte om du orkar, och jag kan förstå varför du inte hade gjort det. Men en film på det hade varit nice, om de ser bra ut så kanske jag gör en liknande till nästa år. dock med txp eller dumbum och större kaliber
kan försöka få till en film åt er på de .................
Citera
2015-12-27, 01:09
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Tejpar ni på nån extra stubin på shellsen eller kör som dom är ?

Tänkte köra på en extra lång fasttejpad extrastubin. Vill inte hålla på att pilla ut originalet och byta ut hela. Känns lite risky.

Citat:
använd alltid träskruv till rack

Jo jag vet, men det var ju som sagt MDF.. Ska man köra på det eller surra fast vid nedslagen pinne?
Citera
2015-12-27, 01:11
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Det är denna: https://www.youtube.com/watch?v=xUb682zwx5E

Inget för en veteran som dig dock, eller hur?
Jag hade varit nöjd med denna hahahaha Det skulle varit något som ingen i kvarteret skulle glömma https://www.youtube.com/watch?v=nuhiUJf8clU Här är en till som duger 4 INCH TI SALUTES AND 2 100 SHOT THUNDER KING SALUTES AT ONCE https://www.youtube.com/watch?v=_-DcC_WtaTQ
Senast redigerad av Raskaoverisen 2015-12-27 kl. 01:16.
Citera
2015-12-27, 01:12
Bannlyst
Citat:
Tänkte köra på en extra lång fasttejpad extrastubin. Vill inte hålla på att pilla ut originalet och byta ut hela. Känns lite risky.

Jo jag vet, men det var ju som sagt MDF.. Ska man köra på det eller surra fast vid nedslagen pinne?
ska du dra av 4tum så använd ett järnspett nerslaget i marken och några riktiga spännband / skidremmar och dra fast allt noga , du vill inte att det välter garanterat !!!!!
Senast redigerad av racedog 2015-12-27 kl. 01:14.
Citera
2015-12-27, 01:14
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
ska du dra av 4tum så använd ett järnspett nerslaget i marken och några riktiga spännband / skidremmar och dra fast allt , du vill inte att de vickar garanterat !!!!!

Vickar gör det verkligen inte i racket, tvärtom Frågan är om det är för tight. Är det ett sjukt "big no no" att köra på spikade racks?
Citera
2015-12-27, 01:15
Bannlyst
Citat:
Vickar gör det verkligen inte i racket, tvärtom Frågan är om det är för tight. Är det ett sjukt "big no no" att köra på spikade racks?
ja använd skruv , mycket säkrare .......
Citera
2015-12-27, 01:18
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
ja använd skruv , mycket säkrare .......

Kan ju inte göra om den nu direkt Men tror du den kan funka? Det är ett jättefint oneshot rack. Har tillochmed trälimmat och haft mig
Citera
2015-12-27, 01:21
Bannlyst
Citat:
Kan ju inte göra om den nu direkt Men tror du den kan funka? Det är ett jättefint oneshot rack. Har tillochmed trälimmat och haft mig
du kan ju alltid dra i några extra skruv i den du har , tar inte lång tid , med spik blir de rangliga fort då det rör på sej vid avfyrning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in