Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Lån som lån som lån. Vad spelar det för roll? Pengarna måste betalas tillbaka på något sätt.
Nej men staten kan exempelvis garantera lån så att ungdomar kan köpa sin första bostad. Ungdomarna själva får stå för räntan givetvis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Att bo i Haninge i nybyggen är inte billigare än i innerstaden nej. Lika dyrt. Och med din egoistiska syn så kommer ALLA bostäder att öka till dessa värden eller högre.
jag hoppas du jämför nyproduktion mot nyproduktion. I annat fall är inte jämförelsen relevant.
Jag skulle tro att bo nyproducerat i city är mycket dyrare än att bo nyproducerat i Haninge redan idag.
Nej alla bostäder kommer inte öka i hyra. Det finns hyresområden i landet som tack vare bruksvärdessystemet har högre hyra än en marknadshyra skulle landa på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Hur ska alla kunna hyra när det inte finns bostäder åt alla?
bostäder finns, men inte lediga förstahandskontrakt till alla. Eller menar du att alla som inte har bostad är hemlös?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Bygg först SEDAN ändrar du reglerna. Inte tvärtom.
Jaha och vem ska betala för det? Finns inga sådana pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
När du bygger ett bostadsöverskott kan vi införa marknadshyror.
Problemet är att det saknas finansiering å det grövsta till dina fantasier.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
"vinnare" ja man är en vinnare om man har en bostad, enligt dig ska bara de rika kunna bo och resten får tälta i skogen.
enligt dig ska bara rika hyresgäster i innerstan få gotta sig och använda hyresrätter som förråd/gästbostäder. Medan jag vill öppna upp marknaden för alla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Dags att skjuta av sådana avundsjuka jävlar som dig istället.
jag är inte avundsjuk, jag tycker fler borde få hyra om de vill det utan att köa i 20 år.