2014-01-09, 12:49
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Anledningen till att man inte kan redigera sina trådstarter efter att en liten tid förflutit är jättebra
Jag håller med om det.
Nackdelarna med att tillåta redigering under längre tid är betydligt fler än fördelarna.
Citera
2014-01-09, 13:01
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Nu säger du faktiskt mot dig själv. Först säger du att mods har bättre saker för sig än att redigera trådstarter men du fortsätter med att tycka att det ska ligga på moderatorerna att redigera. Med mitt förslag slipper moderatorer ödsla tid på det här och kan istället lägga sin tid på annat, plus att säkerheten blir högre då ingen gör några ändringar i någon annans inlägg. Just det är anledningen till att moderatorer är sparsamma med att göra ändringar idag.

Men visst, jag tycker också att det fungerar bra idag. Saken är bara den att det kan fungera ännu bättre.

Vad jag menar var snarare att varför uppfinna hjulet två gånger? Jag respekterar din åsikt att det fungerar bra men kan bli bättre. Själv anser jag att dagens system är gott nog.
Senast redigerad av Knullkungen 2014-01-09 kl. 13:12.
Citera
2014-01-09, 13:03
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag håller med om det.
Nackdelarna med att tillåta redigering under längre tid är betydligt fler än fördelarna.
Vilka är nackdelarna med mitt förslag då? Bortsett från att det är ytterligare en funktion som teknikerna ska implementera naturligtvis.
Citera
2014-01-09, 13:11
Medlem
xitunos avatar
Jag tycker det låter som en bra idé.
Jag tänker mig att originalinlägget är kvar så som det är idag, men att det finns möjlighet att lägga till nya saker.

Nedanstående är inte ett citat, utan ett förslag på hur det mitt förlag skulle kunna se ut när extra information är tillagt.
Citat:
I mitt förslag skulle innehållet i denna ruta kunna redigeras när som helst av trådstartaren, så att det går att lägga till sammanfattningar och liknande. Det bör framgå när denna information senast uppdaterades.
Citera
2014-01-09, 13:40
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Vilka är nackdelarna med mitt förslag då? Bortsett från att det är ytterligare en funktion som teknikerna ska implementera naturligtvis.
Att ursprungsinlägget måste visas genom ett knapptryck.
Bättre då som en del föreslagit att ursprungsinlägget ej går att ändra alls efter en timme men at t man kan lägga till info.

Idén är för övrigt inte på något sätt ny.
(FB) Längre möjlighet att redigera sina trådstarter
Citera
2014-01-09, 13:55
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Att ursprungsinlägget måste visas genom ett knapptryck.
Bättre då som en del föreslagit att ursprungsinlägget ej går att ändra alls efter en timme men at t man kan lägga till info.

Idén är för övrigt inte på något sätt ny.
(FB) Längre möjlighet att redigera sina trådstarter
Jag tycker mitt förslag är bättre än att det bara ges utrymme för tillägg. Med mitt förslag går det att göra relevanta ändringar i trådstarten men om det missbrukas så att topic ändras eller TS tar bort hela inlägget så går det fortfarande att läsa vad som stod från början. Moderator kan då gå in och ändra tillbaka (och eventuellt låsa inlägget för vidare redigering).

Då kan en snäll moderator slå ihop den här tråden med den befintliga eller så kan en stygg moderator kasta den i papperskorgen. Välj efter personlighet och samvete.
Citera
2014-01-09, 15:06
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Vad sägs om att bygga en funktion där användaren tillåts redigera sin egen trådstart men där originalinlägget samtidigt sparas och kan också visas genom ett knapptryck? Tänk hur det är på t ex Wikipedia med artikelhistorik, men kanske lite mer användarvänligt. På det sättet försvinner problemet med att någon förstör sin tråd genom att ta bort det första inlägget. Synpunkter?

Hur ofta upplever man som användare att man behöver redigera sin trådstart efter det att redigeringstiden gått ut? Under mina snart 5 år som medlem har det möjligtvis hänt ett par gånger.

Känns det här verkligen så angeläget med tanke på att det måste skrivas en del kod för att fixa det?

Visserligen skrev ÅnkelGunnar någonting i den gamla tråden...

Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det finns inte idag, men jag lobbar för det och de bättre och mer avancerade varianterna andra moderatorer föreslagit. Tyvärr vi kan inte få allt på en gång.

...men jag antar att något förslag inte finns?
Citera
2014-01-09, 15:41
Medlem
Ogdens avatar
Sammanfogade ämnen.

/mod
Citera
2014-01-10, 16:54
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Jag tycker mitt förslag är bättre än att det bara ges utrymme för tillägg. Med mitt förslag går det att göra relevanta ändringar i trådstarten men om det missbrukas så att topic ändras eller TS tar bort hela inlägget så går det fortfarande att läsa vad som stod från början. Moderator kan då gå in och ändra tillbaka (och eventuellt låsa inlägget för vidare redigering).

Då kan en snäll moderator slå ihop den här tråden med den befintliga eller så kan en stygg moderator kasta den i papperskorgen. Välj efter personlighet och samvete.
Förklara gärna hur du förhindras att göra relevanta ändringar i trådstarten om ursprungsinlägget står kvar oförändrat.
Du efterlyser en variant som går att missbruka, varför ens göra det möjligt att missbruka när det går att lösa på andra sätt?
Citera
2015-12-25, 18:55
Medlem
Nå? Varför kan man inte redigera inläggen längre än en timme här?? Det är ju grymt kort tid. Är medlem på ett annat forum där man kan redigera i 3 eller 4 veckor efteråt. Känns ju bara bra det.

Att det blir lite konstigt om man redigerar sitt inlägg och andra har quote:at det. Hör väl inte till saken. Alla kan ju ändå se det gamla inlägget. Själv är jag en person som har ganska mycket känslor. Och ibland kan jag dela med mig av mer än vad som i efterhand känns rätt.

Nå, om det är möjligt så skulle jag gärna vilja redigera ett gammalt inlägg. Kan någon mod ta kontakt med mig. Eller hur går jag till väga?
Senast redigerad av Maxjohan1983 2015-12-25 kl. 18:59.
Citera
2015-12-25, 19:07
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Nå? Varför kan man inte redigera inläggen längre än en timme här?? Det är ju grymt kort tid. Är medlem på ett annat forum där man kan redigera i 3 eller 4 veckor efteråt. Känns ju bara bra det.

Att det blir lite konstigt om man redigerar sitt inlägg och andra har quote:at det. Hör väl inte till saken. Alla kan ju ändå se det gamla inlägget. Själv är jag en person som har ganska mycket känslor. Och ibland kan jag dela med mig av mer än vad som i efterhand känns rätt.

Nå, om det är möjligt så skulle jag gärna vilja redigera ett gammalt inlägg. Kan någon mod ta kontakt med mig. Eller hur går jag till väga?

Du kommer inte att få ditt inlägg redigerat, "Lagt kort ligger" är det som gäller.
Du får tänka på vad du skriver, skriver du saker du ångrar så får du helt enkelt leva med att den infon kommer att finnas för allmän åskådning i all evighet.

Det hjälper heller inte att tjata, gråta, böna eller be.
Citera
2015-12-25, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Problemet blir ju också att man t.ex kan ändra inlägget till en annons i efterhand och därmed få det raderat. Inte särkilt bra om det är en längre tråd eller någon diskussion. Vi och för sig hade ju mods kunnat gå in och ta bort den nya texten som är en annons men det skulle ta sin tid speciellt om det är många inlägg och man inte vet vad som egentligen är ursprungstext.
Jo. Det är klart att alla vill gå in och ändra sin Text Till en Annons. Det låter ju jätte logiskt. En timme är grymt kort tid. Och då kan man inte ändra om man ångrar något. Kanske man har delat med sig av för mycket personlig info. Eller sagt något man ångrar och har dåligt samvete. Alla tänker inte alltid logiskt och kan hålla sig i skinnet hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in