2003-07-19, 22:15
äldre konto (old)
Ej medlem
Tjenare, jag är ganska ny på forumet men "flashback" , såväl på nätet som i pappersform, har jag "studerat" sen -95. Nåja, slut på fjäskandet.

Jag försöker vara aktiv i många olika forum och har upptäckt att i vissa kan man redigera sina inlägg (vilket kan vara ganska bra om man råkat skriva fel) medans andra inte tillåter detta. Finns det någon speciell anledning?

MVH

Don.C
Citera
2003-07-19, 22:18
Medlem
i detta kan du redigera iaf ! på knappen skriv längst upp till höger på inlägget :P
Citera
2003-07-20, 19:09
äldre konto (old)
Ej medlem
många(antagligen alla) vill man ska kunna redigera sina inlägg överallt. Men inte den som kan se till att det går. (
Citera
2003-07-20, 22:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag kan inte ändra i mina inlägg... inte ens i "mitt" forum..
får meddelandet "Tyvärr kan endast administratörer ändra inlägg i det här forumet" när jag trycker på skriv

Varför, det ska väl funka?
Citera
2003-07-20, 22:07
äldre konto (old)
Ej medlem
hmm.. skulle visst vara i Outlaw... ops:
Citera
2010-02-10, 16:31
Medlem
Otrolig bump men det känns fortfarande lika aktuellt. Hur kommer det sig att man inte får redigera inlägg här på Flashback? Skapade en ny tråd under gårdagen där det i princip är ett måste.
Citera
2010-02-10, 16:36
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducedo
Otrolig bump men det känns fortfarande lika aktuellt. Hur kommer det sig att man inte får redigera inlägg här på Flashback? Skapade en ny tråd under gårdagen där det i princip är ett måste.
Tror du kan redigera upp till en timme efter att du postade inlägget. Vissa trådar har jag sett uppdateras långt efter det, men då är det nog en mod som ändrar.
Citera
2010-02-10, 16:36
Medlem
soptippsbosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducedo

Du har en timme på dig att redigera ett postat inlägg. Anledningen till det är ju att det skulle kunna bli väldans lustigt om någon citerar det du skrivit, sen går du in nån dag senare och ändrar inlägget. Har du då möblerat om ordentligt blir ju svaret på ditt ursprungsinlägg kanske helt uppåt väggarna.
Citera
2010-02-10, 16:39
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soptippsbosse
Du har en timme på dig att redigera ett postat inlägg. Anledningen till det är ju att det skulle kunna bli väldans lustigt om någon citerar det du skrivit, sen går du in nån dag senare och ändrar inlägget. Har du då möblerat om ordentligt blir ju svaret på ditt ursprungsinlägg kanske helt uppåt väggarna.
Som tur är ändras inte den citerade texten, så det probelemet existerar inte (så länge inlägget citeras, och inte bara blir svarat på).
Citera
2010-02-10, 16:44
Medlem
soptippsbosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
Som tur är ändras inte den citerade texten, så det probelemet existerar inte (så länge inlägget citeras, och inte bara blir svarat på).

Åkaj.
Citera
2010-05-25, 21:52
Medlem
Längre möjlighet att redigera sina trådstarter [sammanfogad /mod]

Jag skulle vilja se att man hade möjligheten att redigera sina trådstarter hur länge som helst. Som jag förstår det måste man nu gå omvägen genom en moderator för att få det gjort, vilket ärligt talat är rätt värdelöst. Jag tror att många längre trådar skulle må bra av att TS kunde sammanfatta dem kontinuerligt i förstainlägget. I synnerhet trådar Flashbacks detektiver har varit i farten.

Jag förstår om man inte vill möjliggöra att folk går in och blankar sina trådstarter, så därför föreslår jag att ursprungsinlägget förblir omodifierbart. Man skulle således bara kunna lägga till information allteftersom, förslagsvis under den ursprungliga texten.

Vad tror ni om det?
Citera
2010-05-25, 21:58
Medlem
Jag gillar't.

Man har en timme på sig att redigera originaltexten, efter det kan man bara lägga till information.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in