Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Varför inte?
Så länge man inte kan gå tillbaka och ta bort text så finns det väl ingen nackdel med detta förslag? Ibland är det ju nödvändigt. Egentligen samma med rubriker, kan vara bra att kunna skriva exempelvis "läs första inlägget 100525" om man har lagt till information.
Detta hade nog Aktuella Brott & Kriminalfall mått bra av med tanke på att sammanfattningar ofta är svåra att hitta i dom långa trådarna, istället kan TS skriva det i trådstarten.
Vid närmare eftertanke så hade det här varit jävligt bra för alla trådar som blir sjukt långa.
Jo, jag har även funderat lite på det där med rubriker. Jag tänker mig att man skulle kunna lägga till en redigerbar underrubrik. Utseendet skulle kunna bli nått i stil med "Vem körde rattfull? - Förnamn efternamn", där "förnamn efternamn" är en underrubrik som har lagts till efteråt och " - " läggs till om det införts en underrubrik. Det skulle även vara användbart uppe i spelforumet där jag hänger en del, där då ett spels releasedatum skulle kunna utgöra underrubrik som redigeras efterhand.
Genom att ha en separat underrubrik förhindrar man att den ursprungliga rubriken ändras och att man inte kan hitta tråden genom sök.
Men jag antar att det kanske skulle vara lite omständligt att genomföra, då man väl antagligen skulle bli tvungen att lägga till ett nytt fält eller liknande i databasen (har ingen erfarenhet alls av sånt).