2010-07-10, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Ett problem vi skulle kunna få av det är att TS raderr hela trådstarten om svaren han får inte passar eller när han tycker sig fått svar på sin fråga.

skillnaden är väl att detta inte är facebook (händelsen som skedde för ett tag sen).
man får väl anse att flashbackmedlemmarna är lite mer seriösa.
Citera
2010-07-10, 13:40
Medlem
epost72s avatar
Tyvärr händer detta redan idag alltför ofta att personer raderar hela trådstarten inom redigeringstiden (60 minuter)
Efter det blir tråden helt värdelös och endast papperskorgning återstår.
Citera
2010-07-10, 14:31
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Tyvärr händer detta redan idag alltför ofta att personer raderar hela trådstarten inom redigeringstiden (60 minuter)
Efter det blir tråden helt värdelös och endast papperskorgning återstår.

Kan inte moderator i aktuellt forum återställa första inlägget, eller är det även i sådan fall känsligt att redigera inläggen? Kan de inte lämna en notis att de återställde inlägget i sådana fall?
Citera
2010-07-10, 14:40
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
Kan inte moderator i aktuellt forum återställa första inlägget, eller är det även i sådan fall känsligt att redigera inläggen? Kan de inte lämna en notis att de återställde inlägget i sådana fall?
Problemet är att det inte loggas hur inlägget sett ut.
Men om någon gör en RP så kopieras meddelande som det ser ut just för stunden, detta bifogas då med själva RP:n

Enligt vad jag märkt genom att läsa i denna forum del så är moderatorer alltid försiktiga med att redigera andras inlägg oavsett orsak.

Det finns en del uppmärksammade fall i den frågan i denna forumdel.
Citera
2010-07-10, 15:16
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Men om någon gör en RP så kopieras meddelande som det ser ut just för stunden, detta bifogas då med själva RP:n

Enligt vad jag märkt genom att läsa i denna forum del så är moderatorer alltid försiktiga med att redigera andras inlägg oavsett orsak.

Aha, jag trodde att det fanns historik på inlägget när som helst för moderatorerna att tillgå. Underligt, det borde det nästan finnas, tycker jag. Men det finns väl någon anledning till att inte ha det, antar jag. Känns synd att en tråd och en diskussion ska bli lidande enbart för att trådskaparen fick kalla fötter.
Citera
2010-07-10, 15:26
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Så är det och det beror givetvis på att det finns en stor misstänksamhet mot modsen och ingen vill bli anklagad för att redigera andras inlägg för att på så sätt vinna fördelar i debatten. I 'Krim' brukar man däremot editera trådstarten i uppmärksammade fall för att på så sätt få en sammanfattning om vad som hänt.
Citera
2010-07-11, 15:11
Bannlyst
Så detta är inget ni vill ska bli tillåtet?

Riktigt dåligt.
Citera
2010-07-12, 22:30
Medlem
ischs avatar
Lite klipp & klistra. Uppenbarligen fler som har samma idéer.

isch, mod
Citera
2010-07-12, 22:54
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dallitz

Riktigt dåligt.
Jag tycker förslaget är direkt värdelöst sett till konsekvenserna. Då är det bättre med andra lösningar där exempelvis moderatorer kan lägga ett klistrat inlägg i trådarna som alltid ligger överst. Då finns en möjlighet att göra redigeringarna utan risk för missbruk av funktionen.
Citera
2010-07-12, 22:59
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dallitz

Riktigt dåligt.

Tanke på hur det såg ut när det var tillåtet så skulle jag inte vilja ha det tillbaka nej. Det var verkligen ett helvete med trådar där TS efter ett tag väljer att göra om/ta bort starttexten.
Citera
2010-07-12, 23:02
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Jag tycker förslaget är direkt värdelöst sett till konsekvenserna. Då är det bättre med andra lösningar där exempelvis moderatorer kan lägga ett klistrat inlägg i trådarna som alltid ligger överst. Då finns en möjlighet att göra redigeringarna utan risk för missbruk av funktionen.
Teknikerinrats krävs även där?
Jag menar den möjligheten finns väl inte idag?

Jag tycker också att det låter som en bra idé annars, detta skulle ju då även kunna användas till modaratorsmeddelanden när man skärper kraven i trådar, detta för att ingen ska kunna påstå att meddelandet försvunnit i mängden.

Likaså finns det vissa gamla trådar där man skulle behöva någon uppdatering som syns tydligt för att undvika att samma frågor ställs gång på gång.
Citera
2010-07-12, 23:04
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Teknikerinrats krävs även där?
Jag menar den möjligheten finns väl inte idag?

Jag tycker också att det låter som en bra idé annars, detta skulle ju då även kunna användas till modaratorsmeddelanden när man skärper kraven i trådar, detta för att ingen ska kunna påstå att meddelandet försvunnit i mängden.

Likaså finns det vissa gamla trådar där man skulle behöva någon uppdatering som som syns tydligt för att undvika att samma frågor ställs gång på gång.
Det finns inte idag, men jag lobbar för det och de bättre och mer avancerade varianterna andra moderatorer föreslagit. Tyvärr vi kan inte få allt på en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in