2015-12-22, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Menar då dödsstöten för magin i märket. Hela den där grejen med kopplingen till subkulturer osv blir inte så ballt när massa feta brat-barn med backslick kutar runt i grejerna i mängder. Blir inte samma sak hur man än ser på det.
Du är fem år försent, patcha av bara om det inte passar.
Citera
2015-12-22, 21:00
Medlem
Kör själv väldigt lite SI numer.

CP Company däremot har länge Varit en favorit och har helt ersatt bruks / när man vet stt jackan kommer gå åt helvete North Face.

Känns som att CP helt övertagit i alla fall mitt casual öga. SI är liksom.... Överallt.
Citera
2015-12-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet

CP Company däremot har länge Varit en favorit och har helt ersatt bruks / när man vet stt jackan kommer gå åt helvete North Face.

Känns som att CP helt övertagit i alla fall mitt casual öga. SI är liksom.... Överallt.

Finns andra SI jackor än det som säljs på typ Terrace. Kolla engelska hemsidor eller ebay så kan man hitta riktigt feta jackor som man inte ser varannan unge ha på sig.
Citera
2015-12-23, 10:33
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dondolare
Du är fem år försent, patcha av bara om det inte passar.

SI var mycket mer magi för fem år sedan. Du är fem år för tidig. Det var innan Måns Zelmerlöw började sporta märket . Visst det var inte som 2005 men ändå, mer kopplat än nu. Nu är det lite som Fred Perry.
Citera
2015-12-23, 15:05
Medlem
50% på Island Series och Spezial.

http://m.sneakersnstuff.com/sv/564/advent-calendar
Citera
2015-12-23, 22:52
Medlem
beshliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asiii
50% på Island Series och Spezial.

http://m.sneakersnstuff.com/sv/564/advent-calendar

Tackar! Blev beställning direkt!
Citera
2015-12-23, 23:55
Medlem
Citat:

Ledsen men du är ute och cyklar. CP har gått ned sig värre än SI ens är i närheten av. CP blev sålt till det så äkta FGF Industry och ligger nu hos ett kinesiskt holdingbolag. Det är helt tappat, t-shirts med goggleprint och watchviewer på bröstet, vi kör. Handlar inte om kläderna längre utan om vinstmarginaler.
http://wwd.com/business-news/designer-luxury/c-p-company-sold-to-fgf-industry-spa-2455060/
http://www.doitbetter.info/chinese-tristate-holdings-acquires-italian-fashion-brand-cp-company/

SI har gjort en hel del märkliga släpp och collabs men det finns fortfarande schyssta grejer i kollektionerna om man är selektiv. Kidsen köper ändå bara de billigaste crewnecksen och dunjackorna då de är ute efter patchen. Köp en David-TC, Tela stella eller liknande och skit i det eller patcha av så kan du vara nöjd.

Gillar man inte vägen SI gått heller och vill vara riktigt äkta får man väl börja kika på märken som är populära på öarna. Nemen är väl inte fy skam även om prisökningen efter första kollektionen var lite osoft.

Det var bara mina 5 cent om det hela.
Citera
2015-12-24, 01:16
Medlem
beshliks avatar
Hur är trinidad i storlek? har 42 för övrigt.

Borstahusen clothing rekommenderar man går upp en halvstorlek. Har dock beställt 42 från sneakerstuff. Är smal o foten. God jul föresten!
Senast redigerad av beshlik 2015-12-24 kl. 01:31.
Citera
2015-12-24, 09:50
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ledsen men du är ute och cyklar. CP har gått ned sig värre än SI ens är i närheten av. CP blev sålt till det så äkta FGF Industry och ligger nu hos ett kinesiskt holdingbolag. Det är helt tappat, t-shirts med goggleprint och watchviewer på bröstet, vi kör. Handlar inte om kläderna längre utan om vinstmarginaler.
http://wwd.com/business-news/designer-luxury/c-p-company-sold-to-fgf-industry-spa-2455060/
http://www.doitbetter.info/chinese-tristate-holdings-acquires-italian-fashion-brand-cp-company/

SI har gjort en hel del märkliga släpp och collabs men det finns fortfarande schyssta grejer i kollektionerna om man är selektiv. Kidsen köper ändå bara de billigaste crewnecksen och dunjackorna då de är ute efter patchen. Köp en David-TC, Tela stella eller liknande och skit i det eller patcha av så kan du vara nöjd.

Gillar man inte vägen SI gått heller och vill vara riktigt äkta får man väl börja kika på märken som är populära på öarna. Nemen är väl inte fy skam även om prisökningen efter första kollektionen var lite osoft.

CP är helt slut. Nemen har tappat lite sedan tidiga kollektionerna men är fortfarande okej.
SI är som alltid, precis som du skriver, en hel del schyssta grejer bara man är lite selektiv.

Majoriteten utav folket kör bara basic plaggen.
Folket som är inne i det hela skaffar guldkornen

Citat:
Ursprungligen postat av beshlik
Hur är trinidad i storlek? har 42 för övrigt.

Borstahusen clothing rekommenderar man går upp en halvstorlek. Har dock beställt 42 från sneakerstuff. Är smal o foten. God jul föresten!

Skon är aningen tajt, jag gick upp en halv storlek då jag köpte dom från Borstahusen och följde deras råd.

Har bara använt dom 2ggr ännu dock men dom sitter bra. Tror dock du kan ha din vanliga storlek, det borde inte vara något jätteproblem

Detsamma! God Jul allihopa!
Citera
2015-12-24, 10:05
Medlem
Citat:

Tänker mer ur ett annat perspektiv, men men.

David -TC är väl förövrigt en normis jacka om något?
Citera
2015-12-24, 11:55
Medlem
Citat:
Tänker mer ur ett annat perspektiv, men men.

David -TC är väl förövrigt en normis jacka om något?

David-TC parkorna med innerjacka för 11-13 stora är väl ändå ingen "normisjacka"?

Membrana-TC från spring/summer-kollektionerna snarare.
Citera
2015-12-24, 13:12
Medlem
beshliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
CP är helt slut. Nemen har tappat lite sedan tidiga kollektionerna men är fortfarande okej.
SI är som alltid, precis som du skriver, en hel del schyssta grejer bara man är lite selektiv.

Majoriteten utav folket kör bara basic plaggen.
Folket som är inne i det hela skaffar guldkornen

Skon är aningen tajt, jag gick upp en halv storlek då jag köpte dom från Borstahusen och följde deras råd.

Har bara använt dom 2ggr ännu dock men dom sitter bra. Tror dock du kan ha din vanliga storlek, det borde inte vara något jätteproblem

Detsamma! God Jul allihopa!

Tackar! . Ja, är den för tajt får jag väl byta ut den. Vet inte hur det gäller under rea dock.

Föresten! A small heads-up, as token of our appreciation, this evening at 19:30 will our after Christmas sale start. All online items will be reduced with 30-50%. / Borstahusen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in