2015-12-20, 17:03
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Av Buprenorfin ?

Finns det någon i världshistorien som har noddat av Sub ?
Jag har aldrig satt Bupe i samma kategori som andra opioider. Den är mer som en light stämningshöjare.

Jag noddade som fan första halvåret
Citera
2015-12-20, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Noddade i början på Buprenorfin. Det är att lägga sig ner under påverkan och testa!!

Eller kolla en film eller dyl
Citera
2015-12-22, 22:42
Medlem
Har en 8a subutex (eller suboxone), vet inte än då jag får det först om en stund. Har tagit sub vid typ tre olika tillfällen, men det var några månader sedan. Minns att jag snorta en 1a då.

Nu funderar jag om en 1a bör blir en okej dos för ikväll? Har även tagit 30 mg Sobril för cirka 3 timmar sedan. Tar sobril rätt regelbundet.

Och jag funderar även vad det bästa sättet att dela 8an på är? Och hur bör jag förvara det efteråt? Tacksam för svar!
Citera
2015-12-22, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johejhej
Och jag funderar även vad det bästa sättet att dela 8an på är? Och hur bör jag förvara det efteråt? Tacksam för svar!

Dela den först på mitten. Dela sen de båda bitarna så har du 4st delar på 2mg. Fokusera sen på en av delarna och krossa den till pulver. Sen beroende på hur mycket du ska ta så gör upp högar. Ska du ta 1mg blir det ju enkelt att bara samla ihop pulvret och sen dela det på mitten.

Jag lägger pulvret i en zip bag och brukar skriva hur mycket det är. Sen de andra delarna brukar jag lägga tillbaka i blistern och stänga den med öppningen som jag har kvar.
Senast redigerad av eisapeitte 2015-12-22 kl. 22:56.
Citera
2015-12-22, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Dela den först på mitten. Dela sen de båda bitarna så har du 4st delar på 2mg. Fokusera sen på en av delarna och krossa den till pulver. Sen beroende på hur mycket du ska ta så gör upp högar. Ska du ta 1mg blir det ju enkelt att bara samla ihop pulvret och sen dela det på mitten.

Jag lägger pulvret i en zip påse och brukar skriva hur mycket det är. Sen de andra delarna brukar jag lägga tillbaka i blistern och stänga den med öppningen som jag har kvar.

Okej, tack så mycket för svaret! Det låter som en bra lösning
Enda grejen är att jag dock inte har någon zippåse, hade det funkat att vira in det som blir över i plastfolie/aluminiumfolie och sedan förvara det i en snusdosa i medicinskåpet?
Citera
2015-12-22, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johejhej
Okej, tack så mycket för svaret! Det låter som en bra lösning
Enda grejen är att jag dock inte har någon zippåse, hade det funkat att vira in det som blir över i plastfolie/aluminiumfolie och sedan förvara det i en snusdosa i medicinskåpet?

Snusdosa funkar nog det med. Fast jag vet inte hur viktigt det är att verkligen ha det ordentligt förslutet så subben inte tappar effekt. Det får nån annan svara på.
Citera
2015-12-23, 01:17
Medlem
Snortade ~1 mg suboxone för en timme sen, känner mig lugn och skön men inte uppnått ruset jag vill ha. Drog i mig ytterligare ~0,5-0,75 mg nyss. Bör jag vänta åtminstone en timme innan jag fyller på (om det behövs då), eller ska jag nöja mig med ruset jag får och dra i mig en större mängd nästa gång? Alltså, är det värt att fylla på eller spara till när det blir att ta sub vid ett annat tillfälle?
Citera
2015-12-23, 01:53
Medlem
Vela bara uppdatera och meddela att det var en jävligt perfekt dos. Ligger i hallen på hallmattan för att inte riskera att väcka pojkvännen haha. Mår sååå otroligt underbart bra! Sub är ju helt sanslös fint.
Citera
2015-12-23, 03:58
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Av Buprenorfin ?

Finns det någon i världshistorien som har noddat av Sub ?
Jag har aldrig satt Bupe i samma kategori som andra opioider. Den är mer som en light stämningshöjare.

Det beror väl på hur långt man kommit i sitt opi-missbruk. Jag kunde lätt nodda på sub i början, det var förutom tram från läkaren första opioid jag provade. Kunde tom nodda på tram då.

Nu är det lönlöst att ens försöka haha. Krävs närmare 200mg oxy för att jag ska bli nöjd, tur att man ska lägga ner skiten snart bara hoppas jag klarar att hålla mig :-)
Citera
2015-12-23, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JiseOne
Det beror väl på hur långt man kommit i sitt opi-missbruk. Jag kunde lätt nodda på sub i början, det var förutom tram från läkaren första opioid jag provade. Kunde tom nodda på tram då.

Nu är det lönlöst att ens försöka haha. Krävs närmare 200mg oxy för att jag ska bli nöjd, tur att man ska lägga ner skiten snart bara hoppas jag klarar att hålla mig :-)

Sant, sitter själv med 18mg sub i kroppen och känner inte ett skit men i början av karriären så va de inga problem att nodda. Får man fråga hur du skall gå till väga för att lägga ner? Programmet, avgiftning eller skall du göra det på egen hand?
Citera
2015-12-23, 12:34
Medlem
KringExs avatar
Efter hur många dygn/timmar kan ni ta en annan opiat/opoid? Beror kanske på hur många mg man gått på men jag tog 4 mg igår kl 14 alltså snart 24h. Kände lite då. Men jag tror jag väntar 5 dygn denna gång
Citera
2015-12-23, 12:47
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Efter hur många dygn/timmar kan ni ta en annan opiat/opoid? Beror kanske på hur många mg man gått på men jag tog 4 mg igår kl 14 alltså snart 24h. Kände lite då. Men jag tror jag väntar 5 dygn denna gång

Smart val! några månader fick inte jag effekt förens efter 7 dagar men då var rejält nerkörd i subben. Behövde stora mängder att ens bli frisk. Sub ska man inte punda på. Man blir bara frisk tillslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in