2015-12-22, 00:31
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Här är video om 28000 torterade till döds av Assad. Må de döda hälsa på er och plåga er i helvetet.
"If the Dead Could Speak" reveals some of the human stories behind the more than 28,000 photos of deaths in government custody that were smuggled out of Syria and first came to public attention in January 2014.
https://www.youtube.com/watch?v=eQni3qn6GIU

Källa till klippet: HRW, det borde få alla tänkande människor att ana ugglor i mossen.

Men visst, säkerligen begår SAF och Syriens säkerhetstjänst mängder av övergrepp i form av avrättningar och tortyr. Det är naturligtvis inte acceptabelt men i viss mån förståeligt med tanke på den desperata situationen.

Vi får dock inte glömma - valet står inte mellan pest och kolera utan mellan pest och en lätt influensa. Med tanke på vad islamisterna roar sig med i form av halshuggningar, massvåldtäkter, etnisk rensning och diverse andra vidrigheter är SAFs övergrepp en västanfläkt.

Glöm inte heller gasattacken i Ghouta, historiens mest uppenbara false flag-operation som tydligt åskådliggör vad Syriens fiender är kapabla till.
Citera
2015-12-22, 01:46
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
"Globalistmaffia" och ZOG, har du skov nu igen? Talibaner, fasciter, diktatorer, massmördare och islamister stödjer ni antisemiter i en grötig förvirring där den gemensamma nämnaren är ett hat mot vårt demokratiska samhälle som ni misslyckats så kapitalt i. Medellösa losers som hatar "juden" som ni tror äger så mycket när ni inget har. Simpla verktyg lätta att subversera för illdåd mot mänskligheten. Vilken tur att ni inte ens har kapacitet att stiga upp morgonen. Från att tidigare stått på talibaners, al-qaidas, Serbiens, Rysslands, Nordkoreas sida när de dödat civila och förstört samhällen har det nu kommit till Syrien, där ni skenheligt låtsas att ni är emot islamister, när det egentligen bara är samma visa som förut att ni stödjer ondskan pga ert hat mot väst.

Här är video om 28000 torterade till döds av Assad. Må de döda hälsa på er och plåga er i helvetet.
"If the Dead Could Speak" reveals some of the human stories behind the more than 28,000 photos of deaths in government custody that were smuggled out of Syria and first came to public attention in January 2014.
https://www.youtube.com/watch?v=eQni3qn6GIU
Visst, fortsätt med ditt substanslösa svammel och ovidkommande haranger. Du kan skriva hur mycket skit du vill och det förändringar ingenting i det väletablerade faktumet att USA de senaste 25 åren tillsammans med sina allierade ställt till med betydligt mer skada i världen än vad Ryssland och Assad gjort. Bedriver man propagandakrig för att gynna den judiskdominerade hegemonin i Väst och samtidigt bekämpa dess fiender är man en landsförrädare.
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Antingen har du citerat fel eller så har du allvarliga problem med läsförståelsen/engelska språket. Hur får du det där till att man förespråkar en intervention? De har klart och tydligt skrivit att de inte tar parti vare sig för eller mot en intervention.
Då provar vi att översätta citatet till svenska för att se om det klarnar: "Om Obama beslutar sig för att slå till mot Syrien, nöjer han sig då med det symboliska eller göra någonting som kommer att hjälpa civila?" Han menar alltså att en eventuell intervention måste var mer omfattande och verkningsfull för att få önskvärda effekter. Man måste kunna läsa mellan raderna för att komma till insikt om vad de implicita målen är.
Citat:
Varför måste det ena utesluta det andra? Kan de inte vara emot både sin regering och al-Assad? Det faktum att du inte förstår att negativ publicitet i stor utsträckning påverkar opinionen negativt (Vietnamnkriget är ett sådant känt fall) visar din brist på kunskap och förståelse för politik.
Nu har jag svarat på det här två gånger och fortsätter du att spamma frågan ignorerar jag den. Det är möjligt att vara partisk och selektiv med information till en viss parts nackdel trots att man tidigare producerat alster som varit ofördelaktiga för partens fienders del. Det fanns goda anledningar till att opponera sig mot Vietnamkriget, samtidigt utgjordes dock 1960-talets fredsrörelse av en del mycket destruktiva och subversiva element som hade fel, medvetet eller omedvetet, i väldigt många frågor.
Citat:
De har belägg för det de skriver, pröva läs en av deras rapporter. Om du har problem med läsförmågan finns videoklipp som komplement.
Är "beläggen" den typen av belägg jag tog upp tidigare, alltså ögonvittnen, obskyra människorättsorganisationer och moderata rebeller betackar jag mig för dem. HRW behöver inte ha fel om allt, det är svårt att ha fel exakt hela tiden och man producerar sådana oerhörda mängder smörja, men det är flagrant för envar att de har en agenda med det hela.
Citera
2015-12-22, 06:52
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Källa till klippet: HRW, det borde få alla tänkande människor att ana ugglor i mossen.

Men visst, säkerligen begår SAF och Syriens säkerhetstjänst mängder av övergrepp i form av avrättningar och tortyr. Det är naturligtvis inte acceptabelt men i viss mån förståeligt med tanke på den desperata situationen.

Vi får dock inte glömma - valet står inte mellan pest och kolera utan mellan pest och en lätt influensa. Med tanke på vad islamisterna roar sig med i form av halshuggningar, massvåldtäkter, etnisk rensning och diverse andra vidrigheter är SAFs övergrepp en västanfläkt.

Glöm inte heller gasattacken i Ghouta, historiens mest uppenbara false flag-operation som tydligt åskådliggör vad Syriens fiender är kapabla till.
28 000 torterade och mördade är bara en liten del, bara de som dokumenterats av den läkare som gjorde obduktioner. En läkare. Vilken massmördare Assad är för att hans 10% alawiter ska hålla sig kvar vid makten.
Citera
2015-12-22, 08:41
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kan SDF ta dammen borde de ligga bra till för att klippa av IS navelsträng till Turkiet. Remsan som IS håller är ju som smalast där, efter regimens offensiv mot Deyr Hafir.

Detta förutsatt att Erdogan inte går över gränsen för att rädda sina skyddslingar.

Måste bara ta upp lite svinerier(som vanligt) från Turkiet i norra Syrien. Turkiet har stoppat mängder med byggmatriell på den turkiska gränsen som är på väg till Kobane city för att bygga upp staden. Detta kommer att leda till ännu mer lidelse för folket i Kobane nu så här i vintertider och kommer leda till att mer flyktingar som då i brist på bostäder och fungerande nödvändig infrastruktur nu vill ta sig till Turkiet/EU istället. Hur många miljarder Turkiet tagit emot av EU (700miljoner från Sverige iaf) för att hålla flyktingar borta från EU har jag inga exakta siffror på. Men det är kontraproduktivt kan man tycka att skapa fler flyktingar och är bara ett sätt att plåga en befolkning och stad ännu mer. En stad som oxå är symbolen för motståndet mot Daesh. Konfliktens Stalingrad.

Sen i månader har turkiskakurder som dött i kampen mot daesh i norra Syrien vägrats att komma in i Turkiet för begravning i deras hembyar/städer. Det skapar oxå onödigt lidande för familjerna och spär på deras inre konflikt.
Senast redigerad av otukt 2015-12-22 kl. 08:46.
Citera
2015-12-22, 09:30
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Har du allvarligt talat läst rapporten?

Området som bombades var i nordvästra Syrien, gränsen till Latakia provinsen. Vem är det som aktivt bombar dessa områden? Du har ständigt anklagat USA och andra för att bistå "terrorister", varför skulle de bomba rebeller de själva stöttar?
Alla attacker ska också ha skett på rebellkontrollerade områden:
Utöver det är klusterbomberna av sovjetiskt/ryskt slag.
Varför är det fel att dra slutsatsen att Assadregimen eller Ryssland låg bakom det?

Du svarade inte min tidigare fråga:

Ja, jag läste rapporten och såg genast att de påstod saker som de inte hade täckning för. Då faller ju deras trovärdighet i anklagelserna direkt.
Det är konstigt att du ändå verkar tro på HRW, varför är du inte mer kritisk än så. Varför kräver du inte mer av en organisation som säger sig värna de mänskliga rättigheterna och internationella lagar?
De har en mycket viktig uppgift och borde vara noggrannare med fakta och slutsatser.
Som det är nu och som flera har visat här, så är inte HRW trovärdiga. Tyvärr.

Så här säger Ryssland om anklagelsen:

"Kremlin Denies HRW Allegations Russia Using Cluster Bombs in Syria

Human Rights Watch (HRW) said in a report Sunday that Moscow and Damascus had used cluster munitions, which are internationally banned weapons, in fight against militants in Syria, Sputnik reported.

“Russia is conducting its operation in strict compliance with the principles and norms of international law, including all parts of international law that regulate the use, non-use, or prohibition of one or another type of weaponry and no one should have any doubts about this,” Peskov told journalists.

On September 30, Russia launched airstrikes on ISIL positions in Syria following a request from president Bashar al-Assad. According to the Russian military, all their targets are chosen based on intelligence collected by Russia, Syria, Iraq and Iran. High-precision weapons are used in the anti-terrorist operations."
http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13940930001519

Trots att jag inte är någon ryss-vän, har jag gång på gång sett att Ryssland uppför sig väldigt bra i Syrienfrågan.
De har ända sedan starten försökt få till seriösa fredssamtal, som "oppositionen" vägrat ställa upp på.
De följer internationell lag när de deltar i kriget, de har tillstånd av syriska myndigheter och sitt eget parlament, de samarbetar väl med alla parter, de har avslöjat IS' oljesmuggling med Turkiet och dokumenterat det väl, de svarade på ett bra sätt på Turkiets nedskjutning osv.
De har samarbetat med FN och tagit fram bättre resolutioner mot terrorismen.
De har, under stort motstånd från Väst, arbetat fram en plan för fred i Syrien.

Sammantaget gör Ryssland ett pålitligt och ansvarsfullt intryck på mig och många andra.
Därför tror jag på dem även i detta fall, i synnerhet som HRW ljuger.
Senast redigerad av humanlife 2015-12-22 kl. 09:33.
Citera
2015-12-22, 10:53
Medlem
humanlifes avatar
Uppdaterad karta visar att SAA har brutit igenom vägen M5 på två ställen.

http://www.edmaps.com/Syria_Battle_for_Southern_and_Eastern_Aleppo_Decem ber_21_2PM.png

Och det fortsätter tydligen att gå bra:

"Syrian Army, Hezbollah Take Back More Lands Southwest of Aleppo Province

Sources said on Monday that the Syrian army and their allies cut the logistics and support for terrorists holed up in Khan al-Assal in the South of Aleppo province by capturing the strategic town of Khan Touman.
The Syrian Army put a further strangle hold of terrorist forces in Aleppo city but cutting off another supply line.
The Syrian army and its allies including Hezbollah now control 3/4 of the Southern part of Aleppo province. "
http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13941001000229
Senast redigerad av humanlife 2015-12-22 kl. 10:55.
Citera
2015-12-22, 12:56
Medlem
humanlifes avatar
Rysslands agerande i Syrien vinner allt mer respekt. Vi är vana vid ledare som oupphörligt tar sig rätten att kränka de lagar och värderingar som de vid högtidstal säger sig värna om. Och blir förstås förvånade när Ryssland av alla länder, Ryssland inte agerar likadant.
Citat:
Triumph of Soft Power: Russia Sets the Tone in Syria Peace Plan

Having played a leading role in Syria since the beginning of its anti-terrorist campaign, Russia has already achieved significant success in finding a peaceful solution to the crisis with the use of a UN plan, journalist Hildegard von Hessen am Rhein wrote for Boulevard Voltaire.

Ever since the start of its airstrikes against Daesh (Islamic State), Russia openly declared it was willing to work together and coordinate its efforts with the US-led Western anti-terrorist coalition.

Regardless of what Western media say, Russia always stressed that its goal isn't to keep Syrian President Bashar al-Assad by any means necessary. What Moscow said was that it won't accept the overthrow of a legitimately elected Syrian leader, but if the people of Syria were to democratically elect another president then Russia would no doubt respect that choice, Boulevard Voltaire reported.

"The fact that Russia has to emphasize this fundamental principle of democracy to the West is a real shame," von Hessen am Rhein said, as cited by Boulevard Voltaire.

Read more: http://sputniknews.com/middleeast/20151222/1032140469/russia-un-peace-syria-west.html#ixzz3v36pLin4
Citera
2015-12-22, 14:05
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Då provar vi att översätta citatet till svenska för att se om det klarnar: "Om Obama beslutar sig för att slå till mot Syrien, nöjer han sig då med det symboliska eller göra någonting som kommer att hjälpa civila?" Han menar alltså att en eventuell intervention måste var mer omfattande och verkningsfull för att få önskvärda effekter. Man måste kunna läsa mellan raderna för att komma till insikt om vad de implicita målen är.
Det är din felaktiga tolkningen av det, och anledningen till att det är fel beror på att HRW bokstavligen har gått ut med att man inte tar ställning. Men om du anser att det ändå förhåller så önskar jag dig lycka till att övertyga folk om det.
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Är "beläggen" den typen av belägg jag tog upp tidigare, alltså ögonvittnen, obskyra människorättsorganisationer och moderata rebeller betackar jag mig för dem. HRW behöver inte ha fel om allt, det är svårt att ha fel exakt hela tiden och man producerar sådana oerhörda mängder smörja, men det är flagrant för envar att de har en agenda med det hela.
Läs rapporten så får du se vad det är för belägg.
Citera
2015-12-22, 14:19
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Har du missat att HRWs lögn blev avslöjad? De påstod i sin rapport att bara Syrien och Ryssland flygbombar i Syrien. Som alla vet, är det fel, USA-koalitionen flygbombar också, dessutom är deras bombningar olagliga.
Jag råder dig att läsa mitt inlägg och bemöt det jag skriver istället för att flumma.

(FB) Konflikten i Syrien

1. Ammunitionen som hittats är ryskt tillverkat.
2. Området kontrolleras av oppositionen, som enligt dig stöds av USA. Att poängtera att USA också är i Syrien och bombar är irrelevant om du inte kan bevisa att de bombar oppositionen.
3. Det finns videoklipp, upplagda av syriska regimen, som visar hur de avfyrar klusterbomber.
4. Det finns belägg för att Syrien har använt klusterbomber 3 år innan USA började med sina flygattacker i Syrien.

Rysslands förnekade är av politiska skäl.

Först förnekade Ryssland militärnärvaro i Ukraina - https://www.washingtonpost.com/world/putin-denies-russian-troops-are-in-ukraine-decrees-certain-deaths-secret/2015/05/28/9bb15092-0543-11e5-93f4-f24d4af7f97d_story.html

Sen erkänner Ryssland militär närvaro i Ukraina - http://www.theguardian.com/world/2015/dec/17/vladimir-putin-admits-russian-military-presence-ukraine
Citera
2015-12-22, 14:30
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Jag råder dig att läsa mitt inlägg och bemöt det jag skriver istället för att flumma.

(FB) Konflikten i Syrien

2. Området kontrolleras av oppositionen, som enligt dig stöds av USA. Att poängtera att USA också är i Syrien och bombar är irrelevant om du inte kan bevisa att de bombar oppositionen.
3. Det finns videoklipp, upplagda av syriska regimen, som visar hur de avfyrar klusterbomber.
4. Det finns belägg för att Syrien har använt klusterbomber 3 år innan USA började med sina flygattacker i Syrien.

Först förnekade Ryssland militärnärvaro i Ukraina - https://www.washingtonpost.com/world/putin-denies-russian-troops-are-in-ukraine-decrees-certain-deaths-secret/2015/05/28/9bb15092-0543-11e5-93f4-f24d4af7f97d_story.html

Sen erkänner Ryssland militär närvaro i Ukraina - http://www.theguardian.com/world/2015/dec/17/vladimir-putin-admits-russian-military-presence-ukraine

Här är en av flera video när ryssarna använder klusterbomber:
https://www.youtube.com/watch?v=CQpxNA-uku4

Här har vi en artikel om vad man ser på videon:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3270438/Incredible-footage-Russians-pounding-Syrian-rebels-cluster-bombs-lighting-sky-hundreds-explosions.ht ml

Klusterbomber har registrerats sedan Ryssland började stödja sin marionett mer aktivt för att flytta fokus från Rysslands attack på Ukraina, där de också använt klusterbomber.
Citera
2015-12-22, 15:30
Medlem
humanlifes avatar
Citat:

(FB) Konflikten i Syrien

Nej, jag flummar inte, jag påtalade en lögn i HRWs rapport och du påstår att den är irrelevant. Hur kan en lögn vara irrelevant? Flera andra här har skrivit att HRW är opålitliga, de är ju kända för att vara både partiska och att hantera fakta mindre bra.

Självaste wikipedia kan upplysa oss, en lång artikel, mycket kritik:

“The international non-governmental organization Human Rights Watch (HRW) has been criticized by national governments, other NGOs, the media and its founder (and former chairman), Robert L. Bernstein”
“Allegations of poor research and inaccuracy”
“Allegations of bias”

https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Human_Rights_Watch

HRW är ingen sanningskälla, så vidare diskussion kring detta är onödig.
Lögnerna om kriget i Syrien har varit många och allvarliga, de har basunerats ut som mantran så många gånger att folk tror på dem utan att veta något alls egentligen om Syrien. Det har varit ett okänt land för de flesta av oss i väst och det gör att lögnerna går hem, i synnerhet som media inte levererar fakta, som kan göra konflikten begriplig.

Det är en skymf mot det syriska folket att lögnerna får hålla på så här, tydligen är det väldigt mäktiga krafter som vill ha bort Assad och föredrar terroristerna.
Senast redigerad av humanlife 2015-12-22 kl. 15:39.
Citera
2015-12-22, 15:48
Medlem
Apropå klustervapen i Syrien. *det* verkar som att inga av de stridande parterna i Syrien har ratificerat konventionen om klustervapen - detta medför att kritiken är bullshit oavsett vilken av de stridande parterna som använt klustervapen/bomber. https://en.wikipedia.org/wiki/Convention_on_Cluster_Munitions

Det finns alltså ingen relevant lag som förhindrar saken - det är inte krigsbrott eller liknande. Givetvis kan klustervapen vara intresserad när en krigförande part har exceptionell erfarenhet av att bli både bombmatterad och precisionsbombad, och som ett resultat är förhållandevis svår att komma åt med normala bombinsatser.

Syrien är det nya vapenlaboratoriet eller vapenreklamplatsen. Alla vill delta i äran/marknadsföringen utom Sverige. Fast det är klart skulle Sverige skicka ett JAS plan, så skulle säkerligen någon terrorist hitta någon gammal höghöjd/medelhöjds luftvärnsmissil att skjuta ned JASen med, så det kanske är vettigt att inte delta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in