2015-10-12, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Point Blank
NN07 har väl väldigt moderiktig (taaajta) passform på sina byxor?

Ja de är tighta. Har för mig att de är lite större i midjan jämfört med andra liknande märken.
Citera
2015-10-12, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Någon som prövat chinos från NN07? Enligt CareofCarl är de stora i storlekarna vilket förvirrar mig lite då 30 i midjan borde vara 30 i midjan?
Det finns tyvärr inget enhetligt system för byxstorlekar då alla tillverkare använder olika stora tummar. Jag har något par i storlek 34" som sitter tightare runt midjan än andra byxor i storlek 32".
Citera
2015-11-22, 12:30
Medlem
Mörkblåa ullbyxor

Söker ett par mörkblåa ullbyxor. Typ kostymbyxor. Eller en uddabyxa i finare kvalitét.

Hjälp snälla mig
Citera
2015-11-22, 14:58
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampuseriksson
Mörkblåa ullbyxor

Söker ett par mörkblåa ullbyxor. Typ kostymbyxor. Eller en uddabyxa i finare kvalitét.

Hjälp snälla mig

http://www.braun-hamburg.com/clothing/trousers/wool-trousers.html?color_group=3374
Citera
2015-11-22, 15:01
Medlem
Var hittar man vida herrjeans?
Citera
2015-11-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
http://www.braun-hamburg.com/clothing/trousers/wool-trousers.html?color_group=3374

Tack!! Hade helt glömt bort Braun-Hamburg.
Citera
2015-12-21, 23:38
Medlem
Tips på byxa och inköpsställe för ett par byxor i klassisk passform nu till rean?

Jag har 48 i midjan, och har hittills köpt moderna byxor i storlek 50 och sytt om till 48 i midjan. Men har nu insett att dessa sitter som korvskinn över låren, och pressvecket försvinner efter en kvart. I modern passform skulle jag behöva köpa 54 och sy om till 48 för att de ska passa mina lår, men det känns ju sådär. Jag är också trött på den låga midjan på modern passform, skjortorna envisas med att hoppa ut ur byxorna (nästan 2m lång och bär medium).

Färgen ska passa det mesta, ett basplagg helt enkelt. Prisklass ca ett tusen, studentbudget.
Citera
2015-12-22, 12:00
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulbari
Tips på byxa och inköpsställe för ett par byxor i klassisk passform nu till rean?

Jag har 48 i midjan, och har hittills köpt moderna byxor i storlek 50 och sytt om till 48 i midjan. Men har nu insett att dessa sitter som korvskinn över låren, och pressvecket försvinner efter en kvart. I modern passform skulle jag behöva köpa 54 och sy om till 48 för att de ska passa mina lår, men det känns ju sådär. Jag är också trött på den låga midjan på modern passform, skjortorna envisas med att hoppa ut ur byxorna (nästan 2m lång och bär medium).

Färgen ska passa det mesta, ett basplagg helt enkelt. Prisklass ca ett tusen, studentbudget.
Mitt tips är att du tänker mer långsiktigt. Har du problem med byxor, spara ihop tills du har råd med en MTM/bespoke-byxa som sitter riktigt bra istället för att köpa en massa halvdana byxor du ändå inte är nöjd med.
Citera
2015-12-22, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Mitt tips är att du tänker mer långsiktigt. Har du problem med byxor, spara ihop tills du har råd med en MTM/bespoke-byxa som sitter riktigt bra istället för att köpa en massa halvdana byxor du ändå inte är nöjd med.

Gått i tankarna om ett par MTM, eftersom jag nyligen köpte tre par byxor som jag sydde om, men dessa ligger orörda iom att låren knappt får plats. Skulle byta dessa tre par byxor mot ett par MTM alla dar i veckan.

Men hur dyrt är MTM och går det att göra ett par i Göteborg?
Citera
2015-12-22, 14:37
Medlem
Citat:
Gått i tankarna om ett par MTM, eftersom jag nyligen köpte tre par byxor som jag sydde om, men dessa ligger orörda iom att låren knappt får plats. Skulle byta dessa tre par byxor mot ett par MTM alla dar i veckan.

Finns ställen som erbjuder MTM i GBG, dock vet jag inte vad de heter, vet bara att de existerar.

Vad det skulle kosta beror ju på tyg, men vet att Lund&Lund i Sthlm tar cirka 2500 för ett par byxor i s120 ull, bastyger från carlo barbera doppio ritorto.
Citera
2015-12-22, 14:47
Medlem
Citat:

Vet inte heller några butiker som erbjuder mtm på rak arm men kolla med Spiga 3, Herr Karl och Linnégatan 2, möjligen även Ströms och Holmens Herr. De borde iaf kunna ge dig några namn.
Citera
2015-12-22, 15:10
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:

Kontakta Robin Pettersson (skräddare) och kolla vad han har för alternativ.
http://rp-tailor.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in