2015-12-20, 17:40
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Måste varit över ett år sedan jag sedan gjorde ett inlägg i någon tråd om Bundesliga/tysk fotboll, men den här hösten har det varit oerhört roligt att vara supporter till Hertha Berlin
En otroligt gynnsam lottning i Heidenheim (b) i cupen gör att vägen till semifinal i cupen ligger öppen, och en tredjeplats(!) i ligan efter halva serien gör att man går omkring och undrar, när faller laget igenom? Händer ju alltid något negativt eller blir något bråk i Hertha varje säsong
Endast förluster mot FC Bayern (b), BVB (b), S04 (b), Wolfsburg (b) och BMG (h). Hade någon inför säsongen sagt att Hertha bara kommer ha dessa förluster första halvan hade jag idiotförklarat personen.

Mycket imponerade av Hertha och grattis till segern idag.
2015-12-20, 17:52
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Bra reportage i DN sport i dag om Bayern Münchens ungdomsverksamhet, exemplifierat genom en svensk 17 åring; www.dn.se/sport/psykisk-provning-nar-pojkdrommen-plotsligt-blir-verklighet/

Vet inte om man måste vara prenumerant för att läsa.

Den gick att läsa tack för länken.
2015-12-20, 17:54
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Den gick att läsa tack för länken.
Har du koll på killen (Isherwood)? Verkar ju vara lovande om han nu får träna med A-laget (och markera Müller...)
2015-12-20, 18:09
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Har du koll på killen (Isherwood)? Verkar ju vara lovande om han nu får träna med A-laget (och markera Müller...)

Tyvärr så har jag ingen koll på honom.
2015-12-20, 20:04
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Jag inser att för den oinvigde kan det verka motsägelsefullt att jag kritiserar folk från andra delar av Tyskland som håller på Bayern samtidigt som jag lovordar de fans som inte ens kommer från samma land. Men känslomässigt och kulturellt tillhör Südtirol samma region som München. Måste ha varit fint att bila där. Skulle jag också gärna vilja göra.

Vet inte om människorna i Südtirol också har ett favoritlag i Serie A. Chievo eller Hellas Verona borde ju i så fall ligga bra till. Eller Udinese kanske? Vore intressant att höra hur fansens sympatier är uppdelade där. Brille68 kanske vet mer?
Jag är ju som sagt född och uppvuxen i Bayern och min farfar tog alltid med oss barn på bilturer i Bayern, Schweiz,Österrike samt Südtirol och det är i mitt tycke det vackraste ställena på jorden.

Har för mig att jag någon gång postat något i någon BL-tråd om just südtirol.
Dom har en massa FCB-fanclubs i alla fall.
http://www.fcb-suedtirol.com/fanclubs/#ahrntal
http://www.rotweisseadler.com/

Här gör Bayerns president ett besök i regionen.
http://www.fcbayern.de/de/news/news/2015/grosser-ansturm-bei-den-fanclub-besuchen-250115.php

Brille Har du någon koll på norditalien?
2015-12-20, 21:56
Bannlyst
hade inte velat se Guardiola lämna men frågan är om inte Ancelotti hade passat bättre?
2015-12-20, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Jag inser att för den oinvigde kan det verka motsägelsefullt att jag kritiserar folk från andra delar av Tyskland som håller på Bayern samtidigt som jag lovordar de fans som inte ens kommer från samma land. Men känslomässigt och kulturellt tillhör Südtirol samma region som München. Måste ha varit fint att bila där. Skulle jag också gärna vilja göra.

Vet inte om människorna i Südtirol också har ett favoritlag i Serie A. Chievo eller Hellas Verona borde ju i så fall ligga bra till. Eller Udinese kanske? Vore intressant att höra hur fansens sympatier är uppdelade där. Brille68 kanske vet mer?
Citat:
...
Brille Har du någon koll på norditalien?
Tack för inbjudan till tråden, men tyvärr har jag inte så bra koll. Men de sköter sig mer eller mindre själv och verkar trivas fint med det. Och eftersom de inte har något eget lokalt lag värt att nämna, så kan jag nog tänka mig att Bayern München kan ha ett stort stöd.

Jag inbillar mig att det dessutom är roligare att hålla på Bayern München än Hellas, Chievo eller Udinese.
2015-12-21, 06:40
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Tack för inbjudan till tråden, men tyvärr har jag inte så bra koll. Men de sköter sig mer eller mindre själv och verkar trivas fint med det. Och eftersom de inte har något eget lokalt lag värt att nämna, så kan jag nog tänka mig att Bayern München kan ha ett stort stöd.

Jag inbillar mig att det dessutom är roligare att hålla på Bayern München än Hellas, Chievo eller Udinese.

En sak som kanske spelar in kanske också är det faktum att dom är till största del tysktalande.
FC Bayern har sedan en tid tillbaka också valt att lägga sina försäsongs uppladdningar i Trentino som är närliggande.
2015-12-21, 09:57
Medlem
cyberkalles avatar
Oscar Wendt blir verkligen hyllad återigen i Tyskland och som någon skriver Vorne, hinten, überall - dort war der Schwede Wendt heute zu finden.

Lika sågad som dom hyllar Wendt blir Xhaka jag tror att det var Bild.de som skrev att det måste vara något fel på honom när han drar på sig sitt tredje röda för säsongen.

Germanofil@ jag vet inte om jag tolkade dig fel när du skrev att Bayern fick en gratisstraff menade du att den var felbedömd eller bara att det var klantigt av er spelare?

En liten sammanfattning från matchen där man får se straffsituationen.
http://www.bild.de/bundesliga/1-liga/saison-2015-2016/hannover-96-gegen-fc-bayern-muenchen-am-17-Spieltag-41773274.bild.html
2015-12-21, 13:44
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Oscar Wendt blir verkligen hyllad återigen i Tyskland och som någon skriver Vorne, hinten, überall - dort war der Schwede Wendt heute zu finden.

Lika sågad som dom hyllar Wendt blir Xhaka jag tror att det var Bild.de som skrev att det måste vara något fel på honom när han drar på sig sitt tredje röda för säsongen.

Germanofil@ jag vet inte om jag tolkade dig fel när du skrev att Bayern fick en gratisstraff menade du att den var felbedömd eller bara att det var klantigt av er spelare?

http://www.bild.de/bundesliga/1-liga/saison-2015-2016/hannover-96-gegen-fc-bayern-muenchen-am-17-Spieltag-41773274.bild.html

Såg matchen igår, mycket bra spel och oerhört snyggt mål av Wendt. Oförståeligt att han är ratad i landslaget. Tyckte lite synd om Darmstadt. Risken är väl att de blir ett nytt ettårs-lag a la Paderborn, Fürth m. fl. även om de i dagsläget ligger över strecken.
2015-12-21, 19:57
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Jag menade att det var klantigt av Schulz att ta bollen med handen på det där sättet. Visserligen lite otur men han kan väl för fan hålla undan nävarna!

Nu jävlar händer det grejer i Hannover. Frontzek har resignerat. Bra tycker jag då han inte hade mycket till spelidé. Samtidigt gjorde man klart med den japanske mittfältaren Hotaru Yamaguchi som hämtas från Osaka. Han är tydligen Kiyotakes bästa vän privat och kanske de båda kan harmonera fint på mittfältet när den senare är tillbaka från sin skada. Nu är det bara att hoppas på att Bochums Terodde eller någon annan vettig anfallare ansluter under januarifönstret.
2015-12-21, 22:16
Medlem
Citat:
En sak som kanske spelar in kanske också är det faktum att dom är till största del tysktalande.
FC Bayern har sedan en tid tillbaka också valt att lägga sina försäsongs uppladdningar i Trentino som är närliggande.
Som en parantes så släpptes den årliga undersökningen om livskvalitet I Italien. Och Bolzano toppade...

http://www.huffingtonpost.it/2015/12/21/10-migliori-citta-italiane-qualita-vita-bolzano_n_8851994.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in