2015-12-19, 20:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Håller inte med. Bayern totaldominerade från 25:e till 45:e minuten. Under denna period fick de en gratisstrafff av H96 som avgjorde matchen. I övrigt imponerade Bayern inte alls. Hade Hannover haft en bättre anfallare hade de tagit poäng idag. Erdinc raus!

Bra stämning på arenan och kul att Bayernfans från Italien (Südtirol) tagit sig hela vägen till Hannover. Åtminstone om man ska tro banderrollerna på arenan. Snackade inte med någon därifrån. Pratade däremot med två andra Bayernfans och blev lite förvånad över att den ena kom från Köln och den andra från Bremen-området. Tråkigt att de inte håller på sina lokala lag tycker jag personligen. Jag respekterar alla Bayernfans från delstaten eller de som har anknytning dit. Men det finns även en hel del "gloryhunters" Bayerns led. Enligt mig lika trist som när gemene svensson håller på Manchester City.

Jag älskar detta. Helt underbart hur man kan se olika på samma match.
Südtirol har en riktigt stor fanskara till Bayern
2015-12-19, 22:47
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Håller inte med. Bayern totaldominerade från 25:e till 45:e minuten. Under denna period fick de en gratisstrafff av H96 som avgjorde matchen. I övrigt imponerade Bayern inte alls. Hade Hannover haft en bättre anfallare hade de tagit poäng idag. Erdinc raus!

Bra stämning på arenan och kul att Bayernfans från Italien (Südtirol) tagit sig hela vägen till Hannover. Åtminstone om man ska tro banderrollerna på arenan. Snackade inte med någon därifrån. Pratade däremot med två andra Bayernfans och blev lite förvånad över att den ena kom från Köln och den andra från Bremen-området. Tråkigt att de inte håller på sina lokala lag tycker jag personligen. Jag respekterar alla Bayernfans från delstaten eller de som har anknytning dit. Men det finns även en hel del "gloryhunters" Bayerns led. Enligt mig lika trist som när gemene svensson håller på Manchester City.

Håller med dig om det mesta men dessvärre är det inte så att gemene Svensson håller på Manchester City. Gemene Svensson håller på Manchester United (och Leksand eller Brynäs och Real Madrid och PSG och Milan och Brasilien och...... ) Beträffande Südtirol så kan man se skyltar när man bilar genom de trakterna (som jag har gjort) där det står "Südtirol ist NICHT Italien!"
2015-12-20, 02:37
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag älskar detta. Helt underbart hur man kan se olika på samma match.
Südtirol har en riktigt stor fanskara till Bayern

Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Håller med dig om det mesta men dessvärre är det inte så att gemene Svensson håller på Manchester City. Gemene Svensson håller på Manchester United (och Leksand eller Brynäs och Real Madrid och PSG och Milan och Brasilien och...... ) Beträffande Südtirol så kan man se skyltar när man bilar genom de trakterna (som jag har gjort) där det står "Südtirol ist NICHT Italien!"
Jag inser att för den oinvigde kan det verka motsägelsefullt att jag kritiserar folk från andra delar av Tyskland som håller på Bayern samtidigt som jag lovordar de fans som inte ens kommer från samma land. Men känslomässigt och kulturellt tillhör Südtirol samma region som München. Måste ha varit fint att bila där. Skulle jag också gärna vilja göra.

Vet inte om människorna i Südtirol också har ett favoritlag i Serie A. Chievo eller Hellas Verona borde ju i så fall ligga bra till. Eller Udinese kanske? Vore intressant att höra hur fansens sympatier är uppdelade där. Brille68 kanske vet mer?
2015-12-20, 03:06
Medlem
Germanofils avatar
Igår firade klassiska östklubben FC Magdeburg sitt 50-årsjubileum. 23.000 personer kom för att fira klubben och se matchen mot Mainz reservlag i Dritte Liga. Respekt!

Video med tifo finns att se för den som är intresserad:
https://www.youtube.com/watch?v=dIFsREwsHZQ
2015-12-20, 10:10
Medlem
gato12s avatar
Bra reportage i DN sport i dag om Bayern Münchens ungdomsverksamhet, exemplifierat genom en svensk 17 åring; www.dn.se/sport/psykisk-provning-nar-pojkdrommen-plotsligt-blir-verklighet/

Vet inte om man måste vara prenumerant för att läsa.
2015-12-20, 11:18
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Igår firade klassiska östklubben FC Magdeburg sitt 50-årsjubileum. 23.000 personer kom för att fira klubben och se matchen mot Mainz reservlag i Dritte Liga. Respekt!

Video med tifo finns att se för den som är intresserad:
https://www.youtube.com/watch?v=dIFsREwsHZQ

Då är FC Magdeburg några dagar äldre än FC Hansa Rostock som blir 50 om en vecka den 28/12 i år?

För mig var det en bra "Dritte-dag" igår då Hansa äntligen kravlade sig över nedflyttningsstrecket efter en hemmavinst mot ett annat östlag, Chemnitz.

Skulle vilja se hur Dritte Ligas publiksnitt står sig mot övriga tredje-ligor i Europa......
2015-12-20, 11:57
Medlem
MentosFruitcores avatar
http://www.eurosport.com/football/bundesliga/2015-2016/carlo-ancelotti-to-replace-pep-guardiola-at-bayern-munich-at-end-of-season_sto5034935/story.shtml

Ancelotti klar för Bayern!
2015-12-20, 12:31
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
http://www.eurosport.com/football/bundesliga/2015-2016/carlo-ancelotti-to-replace-pep-guardiola-at-bayern-munich-at-end-of-season_sto5034935/story.shtml

Ancelotti klar för Bayern!

Undrar om han kommer tråkas ut av ligan.

"Carlo Ancelotti has said he cannot enjoy watching Bayern Munich's Bundesliga matches because there is no other side at their level."

http://www.fourfourtwo.com/news/ancelotti-bayern-have-no-competition-bundesliga-title#:c0k3CjhUqjVGVA
Senast redigerad av Zog Rules 2015-12-20 kl. 12:39.
2015-12-20, 13:50
Medlem
Mastodontishs avatar
Härligt med lite nytt blod och idéer. Första halvåret med Pep var fart och fläkt. Men man har ju tyvärr dragits ned i någon varannan-match-bra-varannan-dålig. 4-3-3 med Ancelotti kommer bli ruggigt intressant.
Boateng och Martinez som mittbackar i en fyrbackslinje med Lahm och Alaba på yttrarna...
2015-12-20, 15:03
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Skulle vilja se hur Dritte Ligas publiksnitt står sig mot övriga tredje-ligor i Europa......
Dritte Liga hade förra säsongen ett publiksnitt på 6.754 åskådare. Alltså något mindre än den engelska motsvarande ligan League One med ett snitt på 7.037 åskådare. Övriga länder har jag inte kollat upp men tvivlar på att Spanien eller Italien kommer i närheten av dessa siffror.

Dynamo Dresden är den stora publikmagneten i Dritte med över 20k åskådare per match i snitt men även Magdeburg och Hansa Rostock har snitt på över 10k. Aktuella publiksiffror för pågående säsong:
http://www.liga3-online.de/die-zuschauertabelle-der-3-liga/
2015-12-20, 16:25
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Dritte Liga hade förra säsongen ett publiksnitt på 6.754 åskådare. Alltså något mindre än den engelska motsvarande ligan League One med ett snitt på 7.037 åskådare. Övriga länder har jag inte kollat upp men tvivlar på att Spanien eller Italien kommer i närheten av dessa siffror.

Dynamo Dresden är den stora publikmagneten i Dritte med över 20k åskådare per match i snitt men även Magdeburg och Hansa Rostock har snitt på över 10k. Aktuella publiksiffror för pågående säsong:
http://www.liga3-online.de/die-zuschauertabelle-der-3-liga/

Tackar, intressant!

Jag kan tänka mig att det skulle se lite bättre ut om man blev av med de BL och 2.BL's reservlag som huserar i Dritte. Tror inte Mainz II drar så mycket folk när de möter Stuttgart II till exempel. Undantaget verkar tidigare ha varit Bayern II :-) I början av Drittes historia fick det vara max 4 reservlag men den regeln är nu borta. Dock med 22 reservlag på väg uppåt i seriesystemet så diskuterar man nu att införa en begränsning igen alternativt att starta en egen liga för reservlagen.
2015-12-20, 17:38
Medlem
folkparks avatar
Måste varit över ett år sedan jag sedan gjorde ett inlägg i någon tråd om Bundesliga/tysk fotboll, men den här hösten har det varit oerhört roligt att vara supporter till Hertha Berlin
En otroligt gynnsam lottning i Heidenheim (b) i cupen gör att vägen till semifinal i cupen ligger öppen, och en tredjeplats(!) i ligan efter halva serien gör att man går omkring och undrar, när faller laget igenom? Händer ju alltid något negativt eller blir något bråk i Hertha varje säsong
Endast förluster mot FC Bayern (b), BVB (b), S04 (b), Wolfsburg (b) och BMG (h). Hade någon inför säsongen sagt att Hertha bara kommer ha dessa förluster första halvan hade jag idiotförklarat personen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in