2015-12-16, 09:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin

När jag gjorde 60 med min monk tyckte jag att jag hade problem med elites då skadan var lite ojämn och det var svårt att hålla bra density så jag sket i dem tillslut, funkade mycket bättre.

Tror det beror lite på vilken klass och spec du är, gör du väldigt bra single target damage så är eliterna bättre.

Kör static turk och klarade GR55 igår med hjälp av defensive gem(gogok, simplicity och aestoria) . Tycker alla builds bara tjatar om dps men det går ju bättre 50/50 iaf tills man fått bra ancient och hellfire osv. Hade 5 minuter kvar när bossen dog, är väl skapligt för en neger?
Senast redigerad av Tony_Tedeschi 2015-12-16 kl. 10:15.
Citera
2015-12-16, 10:36
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrattaihjalmig
Jag har inte loggat in på typ 2 månader men har nya patchen kommit än?
den patchen där de gör om alla gamla sets ex: crusaders thorns build?

Kommer i säsong 5, inget datum än men tippar på januari.
Citera
2015-12-16, 14:48
Medlem
Prawnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Kommer i säsong 5, inget datum än men tippar på januari.

Säsong 4 slutar den 30:e December och Säsong 5 börjar den 15:e Januari.

Källa: http://www.diablofans.com/news/48603-season-4-end-date-and-season-5-start-announced
Citera
2015-12-16, 15:41
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Kör static turk och klarade GR55 igår med hjälp av defensive gem(gogok, simplicity och aestoria) . Tycker alla builds bara tjatar om dps men det går ju bättre 50/50 iaf tills man fått bra ancient och hellfire osv. Hade 5 minuter kvar när bossen dog, är väl skapligt för en neger?

Jag körde static med. Ancient vapen men övrig gear högst medioker (men rätt delar), simplicity, stricken och trapped som gems.

Hade inget större problem med survivability pga vapnen med LOH+mycket density. De enda problemen var mobs som stunnar/knockbackar samt om det blev för mycket affix typ arcane osv. Mycket recovery men dog lite då och då, du behöver fiska efter en bra rift helt enkelt.

Prova byta ut mot mer dmg+gems och kör 60 med en gång. Static är knöligt och tråkigt att spela och känns MYCKET ojämnt i hur mycket damage du gör. Samla ihop många (många!) mobs och applicera charge så mycket du kan, sen spammar du din andra generator bara. Du borde märka att stora delar av mobsen bara smälter ner i HP. Kändes mycket märkligt och jag upplevde ärligt talat ingen nämnvärd skillnad i tid/"killing speed" på 55 och 60. Gäller som sagt bara att få en bra rift med menlösa mobs och hög density.

Hoppa in i riften och kör lite, är det cp så hoppa ut och gör ett nytt game bara. Helt värdelöst sätt att spela på egentligen men gör man det bara för season journey så är det ju okej, fattar verkligen inte att vissa verkar tycka att just det med att fiska efter bra rifts osv är roligt
Citera
2015-12-17, 00:20
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prawni
Säsong 4 slutar den 30:e December och Säsong 5 börjar den 15:e Januari.

Källa: http://www.diablofans.com/news/48603-season-4-end-date-and-season-5-start-announced

säsong 5 15:e Januari de låter mycket välkommet =). Då hemma ifrån Thailand igen
Citera
2015-12-17, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Jag körde static med. Ancient vapen men övrig gear högst medioker (men rätt delar), simplicity, stricken och trapped som gems.

Hade inget större problem med survivability pga vapnen med LOH+mycket density. De enda problemen var mobs som stunnar/knockbackar samt om det blev för mycket affix typ arcane osv. Mycket recovery men dog lite då och då, du behöver fiska efter en bra rift helt enkelt.

Prova byta ut mot mer dmg+gems och kör 60 med en gång. Static är knöligt och tråkigt att spela och känns MYCKET ojämnt i hur mycket damage du gör. Samla ihop många (många!) mobs och applicera charge så mycket du kan, sen spammar du din andra generator bara. Du borde märka att stora delar av mobsen bara smälter ner i HP. Kändes mycket märkligt och jag upplevde ärligt talat ingen nämnvärd skillnad i tid/"killing speed" på 55 och 60. Gäller som sagt bara att få en bra rift med menlösa mobs och hög density.

Hoppa in i riften och kör lite, är det cp så hoppa ut och gör ett nytt game bara. Helt värdelöst sätt att spela på egentligen men gör man det bara för season journey så är det ju okej, fattar verkligen inte att vissa verkar tycka att just det med att fiska efter bra rifts osv är roligt

Känns som man blir gruppvåldtagen varenda gång det blir density men jag antar att man måste röra sig hela tiden och använda framförallt dashing strike. SSS build är mycket roligare men dom påminner om varandra fast mycket mer tempo i static. Dör hela tiden men det är som du säger, en GR57 klarade jag under 10 minuter sen var det en GR53 som jag inte klarade alls Såg bane of the stricken enbart var säsong...grattis där förlorar man massor med dps
Citera
2015-12-18, 14:28
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Känns som man blir gruppvåldtagen varenda gång det blir density men jag antar att man måste röra sig hela tiden och använda framförallt dashing strike. SSS build är mycket roligare men dom påminner om varandra fast mycket mer tempo i static. Dör hela tiden men det är som du säger, en GR57 klarade jag under 10 minuter sen var det en GR53 som jag inte klarade alls Såg bane of the stricken enbart var säsong...grattis där förlorar man massor med dps

Byt ut radiance på dash mot.. ja vad den nu heter som ger dig dodge, ger dig lite mer survivability. Håll den buffen+mantra(agility) uppe hela tiden så har du bra grund-def. Aktivera desert shroud om det blir för mycket. Se till att du har iaf ~1500 i alla resist, LOH på dina vapen.

Som sagt det största problemet är med mobs som knockar dig osv, om du inte kan slå på saker kan du dö rätt fort, helt enkelt bara att skippa såna rifts.

Du bör klara dig utan en stricken men kommer ju ta längre tid på guardian. Osäker på vad du borde byta ut den mot faktiskt, BoP känns inte självklart då du troligtvis inte kommer döda eliter så ofta. En gizzard eller annan defensive gem kanske om du dör mycket?
Citera
2015-12-19, 10:46
Medlem
Opilus5500s avatar
Patch 2.4.0 Preview: New legendary eller set items

https://www.youtube.com/watch?v=bY-dsObudak

Ser mycket lovande ut, nu blev jag sugen spela igen!!
Senast redigerad av Opilus5500 2015-12-19 kl. 10:50.
Citera
2015-12-19, 11:04
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Patch 2.4.0 Preview: New legendary eller set items

https://www.youtube.com/watch?v=bY-dsObudak

Ser mycket lovande ut, nu blev jag sugen spela igen!!
Ja, absolut. Jag ska också testa det och spela väldigt mycket (antagligen) i några månader för att sedan lägga av helt med spelet. Som jag alltid gör med andra ord.
Citera
2015-12-19, 11:08
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Ja, absolut. Jag ska också testa det och spela väldigt mycket (antagligen) i några månader för att sedan lägga av helt med spelet. Som jag alltid gör med andra ord.

De inte så olikt mig heller.. Lirar seasons högst 2 månader, då brukar ha paragon 700 hunring plus bästa sakerna och guld och recept i överflöd. De jag längtar efter mest de är Expansionen till D3.. Tyvärr är den väl långt bort i horisonten och vi kommer nog få se glimt av den på blizzcon november 2016.

De här bara mina spekulationer men jag tror att D3 second expansion släpps omkring maj 2017.
Citera
2015-12-20, 11:13
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
De inte så olikt mig heller.. Lirar seasons högst 2 månader, då brukar ha paragon 700 hunring plus bästa sakerna och guld och recept i överflöd. De jag längtar efter mest de är Expansionen till D3.. Tyvärr är den väl långt bort i horisonten och vi kommer nog få se glimt av den på blizzcon november 2016.

De här bara mina spekulationer men jag tror att D3 second expansion släpps omkring maj 2017.
Ja, exakt. Att få något liknande Druid från Lord of the destruction expansion till D3 skulle vara fantastiskt.
Citera
2015-12-20, 14:33
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Ja, exakt. Att få något liknande Druid från Lord of the destruction expansion till D3 skulle vara fantastiskt.

Din önskan kanske blir sann =) Någon har rotat lite Art bilder som släpptes på blizzcon innan D3 hade släppts.

http://itsnobbie.blogspot.se/2015/04/diablo-3-expansion-2-skovos-and-new.html

Här är spekulationer och teorier men man vet ju aldrig. Jag tror helt klart att Skovos Island ser vi i framtiden antingen i patch eller i Expansion.
Senast redigerad av Opilus5500 2015-12-20 kl. 14:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in