2016-05-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Startade i fredags.

Vad är det för del på dig?

Okej, du kan samla på dig Helltooth-delar, så slipper du debuffa varje mob, som tur är så är det den starkaste WD-speccen. Även denna använder ringen SMF (Small Man's Finger) som är rätt OP.

Okej, jag har inte hittat SMF än.

Försöker samla ihop Helltooth settet men har inte alla delar än, men vad är det med Helltooth som är så mycket bättre än Arachyrs?

6set bonusen med Helltooth är att man får 1400dmg om man summonar en wall.

6set bonusen med Arachyrs är att man får konstant 1500dmg på alla djur spells.

Något jag missar?

Just nu så kör jag VOO JUICER med Spirit Barage(phantasm) som trigger på Zunimassas. Det är det bästa enhands vapnet jag hittat än så länge och funkar väldigt bra som trigger tycker jag.

Sökt runt en del nu också på lite build guider. Och verkar som att man är väldigt beroende av att hitta ett par specifika legendaries som ger stora buffar till petsen för att klara sig bra som WD Zunnimas.

edit : YAAY äntligen hittade jag TASK AND THEO eller vad den hette, alla pets 50% attack speed i kuben nu, får se om det hjälper.
Senast redigerad av johan.w86 2016-05-01 kl. 22:44.
Citera
2016-05-01, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johan.w86
Okej, jag har inte hittat SMF än.

Försöker samla ihop Helltooth settet men har inte alla delar än, men vad är det med Helltooth som är så mycket bättre än Arachyrs?

6set bonusen med Helltooth är att man får 1400dmg om man summonar en wall.

6set bonusen med Arachyrs är att man får konstant 1500dmg på alla djur spells.

Något jag missar?

Spellsen som Arachyr påverkar är rätt kasssa, medan HT boostar dmg på främst Gargantuan som är din main source of dmg. Även Zuni buffar denna, men då förlorar man ett ring slot i stället för shoulders, samt att man måste debuffa varje enskilt monster.

Det som är lite tråkigt med WDs är hur bra Gargantuan med SMF är, det finns inget som kommer nära riktigt. SMF gör att du summonar tre gargantuan, och varje sådan är starkare än den vanliga utan ringen.

Citat:
Just nu så kör jag VOO JUICER med Spirit Barage(phantasm) som trigger på Zunimassas. Det är det bästa enhands vapnet jag hittat än så länge och funkar väldigt bra som trigger tycker jag.

Det fungerar, dock har Phantasm rätt liten area som gör att du behöver kasta den många gånger för att få med allt, Acid rain har ju 24 yards radius.

Citat:
Sökt runt en del nu också på lite build guider. Och verkar som att man är väldigt beroende av att hitta ett par specifika legendaries som ger stora buffar till petsen för att klara sig bra som WD Zunnimas.

Ja, det stämmer. SMF för gargs är bäst, men TMF för zombie dogs är också bra. Ska man köra Darts så måste man ha Carnevil och Dagger of Darts.

Diablos sämre sida är väl att man blir rätt fastlåst till specifika items som är så bra att man inte har råd att missa dem.
Citera
2016-05-01, 22:45
Bannlyst
Hur tänker ni andra om twisters vs FB Archon i 4 man? Twisters har uppenbarligen bättre potential, men man har kört det så mycket samt att det är rätt omständligt att köra. Speciellt RG är väldigt seg, ännu mer om man inte har en pylon. Får man en RG som rör sig hela tiden så vill man ju bara lämna riften.
Citera
2016-05-01, 23:13
Bannlyst
Vad gör kossor? Hört att det ska finnas en cow-level och fick fram en ko när jag spelade bountys men den bara stod där och gjorde inget...

Förresten, kan man spela optimalt utan att använda sig utav crafting?
Citera
2016-05-02, 03:02
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee
Vad gör kossor? Hört att det ska finnas en cow-level och fick fram en ko när jag spelade bountys men den bara stod där och gjorde inget...

Kossor finns som fiender i cow rifts och i cow level (som man kommer till genom att lägga http://eu.battle.net/d3/en/item/bovine-bardiche i kuben)
Citera
2016-05-02, 09:08
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee

Det kan hända ibland, då man öppnar en rift att man får en vanlig rift, fylld med kossor.
Efter en bit in i lvl 1 så blir man fast i ett utrymme där man ska döda kossor innan en champion spawnar och tidsfristen är slut.
Varje död kossa där ger endel Guld samt Exp.

Efter det, fortsätter riften som vanligt dock bara med kor och RiftGuardian är en ko.

Det är cow-level.
Staven i kuben är inte cow-lvl
Citera
2016-05-02, 09:29
Medlem
Lanoos avatar
Jaha, hur långt kom ni i helgen då?

Spelade en hel del solo så blev inte effektivt, men helt ok.
Fick ihop en char till att farma t10 och en som så långt pushar +65.
Blev bara paragon 450 :/
Blev kanske lite för mycket boostande dock, halva friendlisten tjatade om boost :P
Citera
2016-05-02, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Jaha, hur långt kom ni i helgen då?

Spelade en hel del solo så blev inte effektivt, men helt ok.
Fick ihop en char till att farma t10 och en som så långt pushar +65.
Blev bara paragon 450 :/
Blev kanske lite för mycket boostande dock, halva friendlisten tjatade om boost :P

är på para 555 , tar gr 71 för tillfället men finns lite mer potential dock , måste levla en stricken bara. Hann med att vara iväg och fira valborg med vänner och spela en runda discgolf också så hade nog kunnat krypa upp emot para 650 eller 700 om jag pressat mera. Spelar DH och har ännu inte fått en enda ancient set-del så finns saker kvar att fixa till. Börjar dock få ihop ett bra LoN set. Tror jag craftat 30 Hellfire och inte fått något som är super än så länge.

edit: updaterade till min korrekta paragon
Senast redigerad av Purra 2016-05-02 kl. 10:23.
Citera
2016-05-02, 10:21
Medlem
Messigoals avatar
Någon som kan länka en bra noob monk build? Har 4 / 6 Innas, ska försöka fixa gr solo 20 när jag får bättre gear.
Citera
2016-05-02, 10:25
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messigoal
Någon som kan länka en bra noob monk build? Har 4 / 6 Innas, ska försöka fixa gr solo 20 när jag får bättre gear.

http://www.diablofans.com/season-6-build-guides#monk
Citera
2016-05-03, 16:00
Medlem
Någon som spelar monk i nya säsongen och har någon åsikt om dom känns starkare än säsong 5? Tänker främst på solo rifts
Citera
2016-05-03, 21:42
Bannlyst
Jag har fått kanai kuben. När jag ska gå efter ett recept som ber om en legendary item ska jag då använda något skräp-item i stashen eller ska jag använda de legendarys som jag har på min hero?

ps: kan man spela optimalt utan att använda sig utav crafting?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in