Citat:
Ursprungligen postat av
johan.w86
Okej, jag har inte hittat SMF än.
Försöker samla ihop Helltooth settet men har inte alla delar än, men vad är det med Helltooth som är så mycket bättre än Arachyrs?
6set bonusen med Helltooth är att man får 1400dmg om man summonar en wall.
6set bonusen med Arachyrs är att man får konstant 1500dmg på alla djur spells.
Något jag missar?
Spellsen som Arachyr påverkar är rätt kasssa, medan HT boostar dmg på främst Gargantuan som är din main source of dmg. Även Zuni buffar denna, men då förlorar man ett ring slot i stället för shoulders, samt att man måste debuffa varje enskilt monster.
Det som är lite tråkigt med WDs är hur bra Gargantuan med SMF är, det finns inget som kommer nära riktigt. SMF gör att du summonar tre gargantuan, och varje sådan är starkare än den vanliga utan ringen.
Citat:
Just nu så kör jag VOO JUICER med Spirit Barage(phantasm) som trigger på Zunimassas. Det är det bästa enhands vapnet jag hittat än så länge och funkar väldigt bra som trigger tycker jag.
Det fungerar, dock har Phantasm rätt liten area som gör att du behöver kasta den många gånger för att få med allt, Acid rain har ju 24 yards radius.
Citat:
Sökt runt en del nu också på lite build guider. Och verkar som att man är väldigt beroende av att hitta ett par specifika legendaries som ger stora buffar till petsen för att klara sig bra som WD Zunnimas.
Ja, det stämmer. SMF för gargs är bäst, men TMF för zombie dogs är också bra. Ska man köra Darts så måste man ha Carnevil och Dagger of Darts.
Diablos sämre sida är väl att man blir rätt fastlåst till specifika items som är så bra att man inte har råd att missa dem.